paulsteeman
Guru
Guru

RE: Brug? Smeerkuil? Of toch maar de aloude krik+assteuntjes

zo mei 06, 2007 08:34

Meestal heb je er van die rubber blokken bij die je onder de krikpunten zet (of je neemt houten balkjes). Komt de auto +/- 10 cm boven de brug te hangen.

Ik werk bij Martin Schilder in Heemskerk, bij zo`n fout Duits automerk :( , maar ja het is een goeie baas dat scheelt.

Ligt volgens mij niet te gek ver van Andijk af......

We hebben de Fuchs bruggen in overvloed en ik denk dat ons Seatfiliaal een bandenbrug heeft om je het goeie idee te geven.Wij hebben alleen een grote schaarbrug die nogal prijzig is, met twee rijplaten als die van een 4-kolommer

Sterkte met je beslissing

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

zo mei 06, 2007 10:49

ga ook eens op marktplaats kijken, en in de diverse klassiekerbladen, voor prijzen van al dan niet tweedehands bruggen. Kijk ook naar poetsbruggen. Niet geweldig, maar valt over het algemeen goed mee te werken.
Mijn brug kostte destijds 400 euro, goeie FOG vierkolommer.
Die wil je daar niet, maar ik bedoel maar, 400,- of 6000,-, nogal een verschil. Kijk ook voor 1 kolommers!

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 06, 2007 22:17

@Paul: Heemskerk is niet zo gek ver weg nee. Werk je ook op zaterdag of moet ik een keer doordeweeks komen (staat binnenkort wel een keer een vrije week op de planning, weet alleen nog niet precies wanneer)? En de dag na hemelvaartsdag?

@Rik: ik heb nog ff op Marktplaats zitten kijken ja, scheelt idd nogal qua prijzen!
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 07, 2007 00:38

Ik heb ook een garage van 2.80 breed. Heb er ook over na zitten denken en heb de voorkeur om de weinige ruimte om de auto heen niet vol te zetten met een brug...denk eens na wat er over blijft met nog minimaal 2 kolommen naast de auto...lekker sleutelen???

Waarom niet gewoon een goede krik en assteunen waarmee je redelijk hoog kan heffen? Mijn keuze :wink:

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 07, 2007 09:56

daarom kaartte ik ook een EENkolommer aan!
Wel duur maar in dezes perfect...
en ook hier geldt: zoeken!
Dat geldt op een andere manier weer voor een poetsbrug, zijn zelfs nieuw niet duur, erg handig, maar weer niet voor een uitlaat vervangen oid.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

za jun 16, 2007 21:03

Het wordt dus een schaarbrug en dat betekent een vlakke vloer.

Maar nou wil de lokale aannemer graag een vloer met vorstrand aanleggen hetgeen neerkomt op ruim 2300 euro :schrik: Leverancier van de garage (als ze het gelijk meenemen bij het opbouwen, ze komen er niet apart voor) vindt een vorstrand niet nodig en rekent 65 euro per m² hetgeen dus neerkomt op 1170 euro (18 m²).

Zijn dat een beetje normale prijzen? En moet er nou wel of geen vorstrand onder? De boel is al uitgegraven en voorzien van een mooie zandbak, dus alleen het beton moet er nog bovenop gemikt worden.
Alfa Romeo GT 3.2 V6
SCARB 4835

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

Re: RE: Brug? Smeerkuil? Of toch maar de aloude krik+assteun

za jun 16, 2007 21:20

Het wordt dus een schaarbrug en dat betekent een vlakke vloer.

Maar nou wil de lokale aannemer graag een vloer met vorstrand aanleggen hetgeen neerkomt op ruim 2300 euro :schrik: Leverancier van de garage (als ze het gelijk meenemen bij het opbouwen, ze komen er niet apart voor) vindt een vorstrand niet nodig en rekent 65 euro per m² hetgeen dus neerkomt op 1170 euro (18 m²).

Zijn dat een beetje normale prijzen? En moet er nou wel of geen vorstrand onder? De boel is al uitgegraven en voorzien van een mooie zandbak, dus alleen het beton moet er nog bovenop gemikt worden.
Vorstrand: JA, niet twijfelen. Ik heb als bouwkundige al vaak schade gezien door het verkeerd uitvoeren van een fundering en de kosten van nu een goede fundering maken wegen niet op tegen het later aanpassen van de constructie. Als je later iets met een brug wil gaan doen dan is een beetje stevige fundering ook wel slim. Dat een leverancier van een garage dit niet adviseert vind ik niet erg slim. Heb je geen bouwverunning nodig overigens?? Wat voor fundering staat daar op?

De prijs van 2300 euro is zeker niet te duur. Ik neem aan dat de vloer wel geisoleerd wordt??
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

za jun 16, 2007 21:28

Ik heb een vergunning en daar staat niets over een fundering.

N.b. ik heb een houten garage he, die ik of op z'n eigen (eveneens houten) palen zet of aan de betonvloer bevestig, die keus heb ik nog. Dus het totaalgewicht wordt relatief laag. Dus of een fundering wat dat betreft nodig is? M'n oprit is ook niet onderheid ;)

Is een vorstrand ook bedoeld als fundering? Voor zover ik heb begrepen is het enkel de bedoeling dat het voorkomt dat de zaak opvriest. Of er geïsoleerd wordt weet ik niet.

Maakt die brug nog heel veel verschil? Zoveel zal het ding van zichzelf niet wegen (hoeft geen vrachtwagen te kunnen tillen ;)), en ik kan me ook slecht voorstellen dat de belasting op bepaalde punten op de vloer nou zoveel meer is dan een auto op 4 wielen cq 2 wielen + 2 assteunen. Maar mss deugt mijn voorstellingsvermogen niet hoor.
Alfa Romeo GT 3.2 V6
SCARB 4835

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

za jun 16, 2007 21:35

Ik heb een vergunning en daar staat niets over een fundering.

N.b. ik heb een houten garage he, die ik of op z'n eigen (eveneens houten) palen zet of aan de betonvloer bevestig, die keus heb ik nog. Dus het totaalgewicht wordt relatief laag. Dus of een fundering wat dat betreft nodig is? M'n oprit is ook niet onderheid ;)

Is een vorstrand ook bedoeld als fundering? Voor zover ik heb begrepen is het enkel de bedoeling dat het voorkomt dat de zaak opvriest. Of er geïsoleerd wordt weet ik niet.

Maakt die brug nog heel veel verschil? Zoveel zal het ding van zichzelf niet wegen (hoeft geen vrachtwagen te kunnen tillen ;)), en ik kan me ook slecht voorstellen dat de belasting op bepaalde punten op de vloer nou zoveel meer is dan een auto op 4 wielen cq 2 wielen + 2 assteunen. Maar mss deugt mijn voorstellingsvermogen niet hoor.
Een vergunning en dan geen eisen aan de fundering? Heb je de brief heel goed gelezen???

Laat je een standaard garage komen? Heb je een website van de leverancier? Dan zal ik eens kijken.
BMW 520d M

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

za jun 16, 2007 21:44

Stel je niet teveel voor van de gemeente hier hoor :| Wat er bvb wel in staat is: "Het vloerpeil van het gebouw dient ca. 25 tot 30 cm hoger te zijn ten opzichte van de kruin van de weg." Ik heb ze gevraagd of ik m'n auto's soms moet leren traplopen en kreeg toen te horen dat 5 cm genoeg was, die 25-30 cm is voor huizen. Tja...

Ik heb wel aangegeven bij de aanvraag dat ik het palen-systeem van de leverancier wilde hanteren (een schets daarvan is aanwezig op de bouwtekening) en de vloer kwam niet in het verhaal voor. Het is wel een lichte bouwvergunning trouwens, mocht dat uitmaken.

De garage is geleverd door www.broersma-systeembouw.nl en het is een BG-02. Op pagina 5 van de bouwhandleiding staat een afbeelding (nr 2) met de funderingspalen.
Alfa Romeo GT 3.2 V6
SCARB 4835

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

za jun 16, 2007 21:59

Stel je niet teveel voor van de gemeente hier hoor :| Wat er bvb wel in staat is: "Het vloerpeil van het gebouw dient ca. 25 tot 30 cm hoger te zijn ten opzichte van de kruin van de weg." Ik heb ze gevraagd of ik m'n auto's soms moet leren traplopen en kreeg toen te horen dat 5 cm genoeg was, die 25-30 cm is voor huizen. Tja...

Ik heb wel aangegeven bij de aanvraag dat ik het palen-systeem van de leverancier wilde hanteren (een schets daarvan is aanwezig op de bouwtekening) en de vloer kwam niet in het verhaal voor. Het is wel een lichte bouwvergunning trouwens, mocht dat uitmaken.

De garage is geleverd door www.broersma-systeembouw.nl en het is een BG-02. Op pagina 5 van de bouwhandleiding staat een afbeelding (nr 2) met de funderingspalen.
Gelezen. Fundering met piketpaaltjes?? Hmm. Niet doen! Als die paaltjes verrotten? wat dan? Schuur afbreken en opnieuw doen?

Hoe lang moet de schuur staan? Als dat langer dan 5 tot 10 jaar is: vorstrand storten!! (en laten afvlinderen, is ie gelijk mooi vlak en stoft ie niet meer)
Laatst gewijzigd door Sinus 2600 Spider op za jun 16, 2007 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 520d M

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

za jun 16, 2007 22:03

Langer dan 5 jaar of langer dan 10 jaar? Scheelt nogal ;) Ik heb geen kristallen bol dus geen idee hoe lang ik hier nog woon. Maar wat doet een vorstrand na 10 jaar wel wat-ie de eerste 10 jaar niet doet?

De palen zijn van hardhout, dat gaat toch wel een tijdje mee? En afbreken/opnieuw bouwen... daar zijn wel eenvoudiger oplossingen voor denk ik.
Alfa Romeo GT 3.2 V6
SCARB 4835

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

za jun 16, 2007 22:10

Langer dan 5 jaar of langer dan 10 jaar? Scheelt nogal ;) Ik heb geen kristallen bol dus geen idee hoe lang ik hier nog woon. Maar wat doet een vorstrand na 10 jaar wel wat-ie de eerste 10 jaar niet doet?

De palen zijn van hardhout, dat gaat toch wel een tijdje mee? En afbreken/opnieuw bouwen... daar zijn wel eenvoudiger oplossingen voor denk ik.
Hardhout kan inderdaad langer meegaan dan 10 jaar. Maar hout in de grond rot erg snel. 10 jaar en je houten palen zijn ver weg. (hangt ook van de hoogte van het grondwater af)
Een vorstrand vergaat niet. Beton blijft beton. Ligt er over 50 jaar nog.

Als je de door de leverancier aangegeven funderingswijze gebruikt, wat voor vloer leg je er dan in?
BMW 520d M

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

za jun 16, 2007 22:16

Nouja het idee was dus sowieso beton (een brug op stoeptegeltjes gaat niet werken ben ik bang :lol: )

Maar ik schrok nogal van die 2300 euro :?
Alfa Romeo GT 3.2 V6
SCARB 4835

van G
Guru
Guru

za jun 16, 2007 22:44

aldi :wink:

Afbeelding
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Terug naar “Het Forum Café”