Bij deze ook maar eens wat fotootjes van de Alfa 75.
Zoals al te lezen was betreft het een Numerata met een volledig Recaro sportinterieur, dikkere hoepel en een sjeikere pookknop. Ook een typeplaatje op het dashboard want Numerata is een beperkte oplage .
De alfa heeft geen noemenswaardige roest. Wel een funky uitlaatgeluid en de bijbehorende, onverklaarbare bijgeluiden. Zo komt er ergens een vreemd tik/ snerp vandaan als de wagen warm is. De alfa heeft nu nieuwe bandjes. Voor Bridgestone Potenza R720's in de maat 195-50-15 en van achteren Typhoons in dezelfde maat.
Op nat wegdek zijn de typhoons echt lachen, soms ook link. Vanavond nog een oprit genomen met 80km/h waarbij de achterkant toch wat enthausiaster kwam omzetten dan ik had verwacht. Dan prijs je jezelf gelukkig met een sper want het zorgt ervoor dat je zo heerlijk kan controleren.
De grootste mankementen en ce moment zijn een tikkende klep, welke snel verholpen zal zijn, en een differentieel die zingt als een operazanger. Tussen 2500 en 3000 toeren in zijn 5 lijkt het net een DTM wagen, zo erg. Tevens zingt het ding ondertussen in elke versnelling. Heb maar besloten me er niet aan te storen.
Hier gooi ik volgende week even nieuw sper olie in. Mocht dit niet baten dan kijken of ik een nieuw diff kan vinden. De rest van de bak schakelt namelijk miraculeus goed. Geen gekraak, niets. Hoef niet eens te double clutchen, doe dit toch maar wel uit voorzorg.
Hier ook meteen 3 filmpjes.
http://www.flurl.com/item/Alfa_75_numerata_u_258897
Het is een beetje vreemd medium want alle 3 de filmpjes spelen meteen af. ( Ik zal nu wel meteen op mijn kop krijgen )