Na een lange tijd van projectstilstand al weer een aantal weken geleden aan de slag met de Alfetta: Ik zat een tijdje zonder stalling, maar sinds een maand staat de auto in een kleine schuur/garage met stroom. Heb om te beginnen toch maar even de voorschermen eraf gehaald ondanks dat e.e.a. er best goed uitzag, maar wilde toch graag zeker weten dat er geen rottigheid vanonder tevoorschijn kwam, en dat viel gelukkig allemaal erg me. Alles was hard, alleen wat oppervlakkige roest hier en daar. Alles met de staalborstel kaalgehaald, en daarna in de primer en undercoating gezet, ook de schermen zelf zijn in goede staat, alleen een deuk/voor in het linkerscherm(een fietsertje?) en een put in het rechterscherm dus die ga ik er nog uithalen en strakmaken.
Heb inmiddels een stuk uit de bodem geslepen in de bestuurdersvoetenbak thv de kriksteun. Deze was rot dus die heeft het veld geruimd. heb plaatje op maat geknipt, maar wacht nog even met inlassen totdat ik meerdere laswerkplekjes heb aangepakt en voorbereid zodat ik tzt een lasapparaat huur en alles achter elkaar kan inlassen. Andere plekken zijn: gaatjes onder de achterruit links en rechts, linksachter gaatje onder bumperbevestiging op de flank, rechtsachter idem dito op iets andere plek, onderrand linkerachterdeur, en klein plekje rechtervoordeur, klein plekje in het front onder de bumper. Verder gaan alle strips op de deuren eraf en las ik de gaatjes dicht, de bumperbevestigingsopeningen las ik ook dicht. t gaat nog wel ff duren maar ik wil de carroserie "hotrodden" dwz, helemaal glad maken, zoveel mogelijk eraf, zit te spelen met het idee van schuim misschien hele gladde schildbumpers te maken(wil absoluut geen spoilerkitlook) en dus heel subtiel, zodat t eigenlijk in de lijnen van de auto wegvalt, maar eerast alles maar eens strak maken.
Komend weekend ga ik de achteras eronderuit halen, want het linkerlager is rot, en ik wil zowieso de hele transaxle schoonmaken verven etc. Nu heb ik voor weinig een as met goede lagers gevonden dus gaat die eronder.
De afgelopen weken flink aan t klooien geweest met mn onsteking, maar dat is opgelost met veel hulp van een aantal forumleden(zie topic geen bougievonk in algemeen technisch). Er zit nu een 123 ignition met nieuwe bobine en kabels en bougie in, dus compleet nieuwe ontsteking
De voorwielophanging was al geheel gereviseerd en ge-update met pu bussen, en uniball casterstangen, aleen had ik de bovenste fuseekogel verkeerd gemonteerd, dat zit nu ook weer goed
Rest mij verder nog buitenraamrubbers/snorren in alle deuren vervangen(verkrijgbaar per meter via Bart Holland uit Boskoop) en mn deurpanelen opnieuw te bekleden, en dan kan ie voor de apk.
Voorlopig heb ik niet de pecunia om m meteen helemaal over te laten spuiten, dus doe t eerst wel ff met een auto in de primer waarover ik met een busje ff wat kleur aanbreng ter bescherming van de primer, en dan laat ik m volgend jaar strak in de lak zetten, en hou de originele kleur aan, meer voor het mooi dan origiinaliteit, want origineel is ie toch al niet, en hoeft ie voor mij ook niet te worden.
Kortom nog wel wat te doen, maar heel erg lang gaat t allemaal niet meer duren. remmerij is inmiddels ook in orde, zelfs de achterremtangen zijn losgekomen. Ik zal binnen kort weer ff wat plaatjes schieten en posten