Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: alfetta 2.0 update 17/6

wo jun 20, 2007 00:16

Afbeelding
Mijn automaat (100% origineel!) heeft drie versnellingen, heet dat dan twee of drietraps?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

delahayenator

wo jun 20, 2007 10:22

Hoi Sander, ik bedoel i.d.d. eigenlijk 3 versnellingsautomaat. "t is i.i.g. geen drietrapsraket :lol: maar wel een hele mooie fijne kar. Ziet er trouwens perfect uit zeg :thumbs:
Zie ik nou zo'n hondje op de hoedenplank? nog effe een gepunnikte closetrolhouder ernaast en hij is echt af :jumping:

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: alfetta 2.0 update 17/6

wo jun 20, 2007 10:31

Afbeelding
Mijn automaat (100% origineel!) heeft drie versnellingen, heet dat dan twee of drietraps?

Als ik je zo zie kijken zit je met je gedachte in de Afetta.... :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

delahayenator

wo jun 20, 2007 10:56

Ja hij kijkt wel ietwat met een blik van: hmmmm :mrgreen:

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo jun 20, 2007 13:38

Ja het freude am fahren straalt er niet echt vanaf. :D
Wel een mooie originele 5 zo te zien. En bmw 6 cilinders zijn natuulijk geen vervelende blokkies.

Mzzl,
DJ

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do jun 21, 2007 07:40

Hij denkt "Hoe moet ik nu dubbel clutchen met een automaat als ik terugschakel voor de bocht???"... :shock:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

delahayenator

RE: alfetta 2.0 update 30/6

za jun 30, 2007 17:50

Vorige week de hulpkoppelingscilinder vervangen. Was al een beetje anstig voor het ding zeg maar, na de diverse frustratie-verhalen hier te hebben gelezen :blue_shocked:, maar met wat geduld is 't toch soepel gegaan, met zelfs de uitlaat onder de auto. enige handige "tooltje" dat je nodig hebt is een haaks gebogen sleuteltje 13, en dan zou 't zelfs met dikke vingers moeten lukken. Toen de HKC loshad stond ik effe te kl*ten om de slang los te krijgen. probeerde 'm los te schroeven v/d HKC, domdomdom :lol: , veel makkelijker natuurlijk is 'm los te halen van de leiding, fluitje van een cent. Daarna maar meteen nieuwe slang bij de nieuwe HKC gehaald (Tuynder practisch om de hoek). Alles gemonteerd, ontlucht, met slangetje aan het nippeltje(opengedraaid) in flesje met remvloeistof, en reservoir goed vol. Kan je 'm in je eentje ontluchten. Gewoon trappen op het pedaal, en inhoud reservoir en flesje blijven controleren. Zodra je ziet dat het flesje gaat vollopen en het peil in het reservoir zakt, vul je het reservoir bij, nog effe trappen, als er geen bellen meer in de slang zitten is ie OK. Koppeling werkt nu perfect, lekker licht met toch wat gevoel. Zat al een nieuwe drukgroep en plaat in.
Laterz, Sanne :wink:

adjesalfa
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 04, 2007 12:29

Hey, Sanne

Is ze alweer rollend? en is het trouwens nog gelukt met je achter remklauwen

MvG, Martijn

delahayenator

do jul 05, 2007 09:46

hey Martijn, rollen en ontkoppelen gaat prima, nu nog remmen :lol: heb de laatste weken nix aan de auto gedaan, helaas geen tijd :cry:

alfetta1800
Member
Member

ma aug 20, 2007 15:02

Lekkere Alfetta wordt dat hoor :D !

Laat maar komen die updates!!!
:thumbs:
Alfaloos

Gehad:
- Alfetta 1.8 ('84)
- Alfa 33 1.5 (tipo 3, '90; doppo carbu)
- Alfa 33 1.3 (tipo 2, '90)
- Giulia Super 1300 ('73)
- Giulia Nuova Super 1600 ('78er)

delahayenator

ma aug 20, 2007 21:18

Hey nog een liefhebber van de hoekige styling :lol:
Ja t gaat wel ok worden. Hoop in september weer wat tijd en geld over te hebben om een paar grote stappen te maken en de auto rijklaar te hebben. Op het moment gaat t niet vanwege "omstandigheden" helaas, maar ze staat gelukkig droog in een box. Als er nieuws is wordt t uiteraard als eerste hier gedropt :wink:

alfetta1800
Member
Member

wo aug 22, 2007 14:01

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah.... =P~

Ik krijg er de kriebels van in m'n buik als ik zoiets zie :jumping:
Zeker nu, omdat ik al een kleine maand of vijf mijn witte dame moet missen... :cry:

Maar het doet dan ook extra deugd om zoiets als jou en andere Alfetta's te zien hier (zie ook het 116 Alfetta forum, of course).
We blijven dit volgen! :blue_cool:

Groeten vanuit Jiangyin, China.
Peter.
Alfaloos

Gehad:
- Alfetta 1.8 ('84)
- Alfa 33 1.5 (tipo 3, '90; doppo carbu)
- Alfa 33 1.3 (tipo 2, '90)
- Giulia Super 1300 ('73)
- Giulia Nuova Super 1600 ('78er)

delahayenator

wo aug 22, 2007 14:33

Hey Peter , leuk dat je effe reageert in m'n topic, ook weer een beetje stimulans :wink: Je Alfa naar China halen is ook niet echt een optie denk ik. Gaat zeker een gemeen strijkijzer worden, alleen zo laag als ie nu is, is niet zo practisch(wel mooi), dus hij gaat nog wel wat omhoog, maar minimaal.
Groeten, Sanne

delahayenator

di feb 19, 2008 19:42

Na een lange tijd van projectstilstand al weer een aantal weken geleden aan de slag met de Alfetta: Ik zat een tijdje zonder stalling, maar sinds een maand staat de auto in een kleine schuur/garage met stroom. Heb om te beginnen toch maar even de voorschermen eraf gehaald ondanks dat e.e.a. er best goed uitzag, maar wilde toch graag zeker weten dat er geen rottigheid vanonder tevoorschijn kwam, en dat viel gelukkig allemaal erg me. Alles was hard, alleen wat oppervlakkige roest hier en daar. Alles met de staalborstel kaalgehaald, en daarna in de primer en undercoating gezet, ook de schermen zelf zijn in goede staat, alleen een deuk/voor in het linkerscherm(een fietsertje?) en een put in het rechterscherm dus die ga ik er nog uithalen en strakmaken.
Heb inmiddels een stuk uit de bodem geslepen in de bestuurdersvoetenbak thv de kriksteun. Deze was rot dus die heeft het veld geruimd. heb plaatje op maat geknipt, maar wacht nog even met inlassen totdat ik meerdere laswerkplekjes heb aangepakt en voorbereid zodat ik tzt een lasapparaat huur en alles achter elkaar kan inlassen. Andere plekken zijn: gaatjes onder de achterruit links en rechts, linksachter gaatje onder bumperbevestiging op de flank, rechtsachter idem dito op iets andere plek, onderrand linkerachterdeur, en klein plekje rechtervoordeur, klein plekje in het front onder de bumper. Verder gaan alle strips op de deuren eraf en las ik de gaatjes dicht, de bumperbevestigingsopeningen las ik ook dicht. t gaat nog wel ff duren maar ik wil de carroserie "hotrodden" dwz, helemaal glad maken, zoveel mogelijk eraf, zit te spelen met het idee van schuim misschien hele gladde schildbumpers te maken(wil absoluut geen spoilerkitlook) en dus heel subtiel, zodat t eigenlijk in de lijnen van de auto wegvalt, maar eerast alles maar eens strak maken.

Komend weekend ga ik de achteras eronderuit halen, want het linkerlager is rot, en ik wil zowieso de hele transaxle schoonmaken verven etc. Nu heb ik voor weinig een as met goede lagers gevonden dus gaat die eronder.

De afgelopen weken flink aan t klooien geweest met mn onsteking, maar dat is opgelost met veel hulp van een aantal forumleden(zie topic geen bougievonk in algemeen technisch). Er zit nu een 123 ignition met nieuwe bobine en kabels en bougie in, dus compleet nieuwe ontsteking

De voorwielophanging was al geheel gereviseerd en ge-update met pu bussen, en uniball casterstangen, aleen had ik de bovenste fuseekogel verkeerd gemonteerd, dat zit nu ook weer goed

Rest mij verder nog buitenraamrubbers/snorren in alle deuren vervangen(verkrijgbaar per meter via Bart Holland uit Boskoop) en mn deurpanelen opnieuw te bekleden, en dan kan ie voor de apk.

Voorlopig heb ik niet de pecunia om m meteen helemaal over te laten spuiten, dus doe t eerst wel ff met een auto in de primer waarover ik met een busje ff wat kleur aanbreng ter bescherming van de primer, en dan laat ik m volgend jaar strak in de lak zetten, en hou de originele kleur aan, meer voor het mooi dan origiinaliteit, want origineel is ie toch al niet, en hoeft ie voor mij ook niet te worden.

Kortom nog wel wat te doen, maar heel erg lang gaat t allemaal niet meer duren. remmerij is inmiddels ook in orde, zelfs de achterremtangen zijn losgekomen. Ik zal binnen kort weer ff wat plaatjes schieten en posten ;-) :D

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: alfetta 2.0 update 30/6

di feb 19, 2008 20:24

Ik zal binnen kort weer ff wat plaatjes schieten en posten ;-) :D
Ja, doe dat eens. :!: :wink:

Leuk, dat je weer wat verder bent/ kunt. :D
Hij denkt "Hoe moet ik nu dubbel clutchen met een automaat als ik terugschakel voor de bocht???"...
Dat gaat inmiddels prima! :blue_cool:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Projecten”