
Met stomheid geslagen!Sprakeloos!!!
Ik heb gewoon geen tijdSprakeloos!!!
(400 man lezen het maar durven niet te reageren)
Van jou krijg ik tenminste nog tips via de achterdeurIk heb gewoon geen tijdSprakeloos!!!
(400 man lezen het maar durven niet te reageren)
Dre, ziet er goed uit. Voor de doe hetzelver/nabouw/afkijker zorg ervoor dat de plaat die erin gelast wordt zoveel mogelijk rond loopt. Aan de voorzijde bij de fusee kogel zal het moeilijk gaan waarschijnlijk. Plaat hoeft niet echt dik te zijn 0.1~1mm is al ok. Goed lassen is wel een vereiste. Zorg er verder voor dat het gat niet te groot wordt, er moet door de ingelaste plaat wel een koker gevormd worden die de buiging kan opvangen.Coilover versus draagarm:
![]()
Het setje coilovers van RS is, met bijv. (*70* correctie:) 125kg/cm veren, bestemd om met de torsies samen te werken. Indien je de torsies laat zitten, is het chassis wel hard genoeg. Zowel boven (waar de schokdemper aan het chassis bevestigd is) als onder (de torsie helpt de onderste draagarm "in lijn" te houden). Het is prima mogelijk om deze combinatie goed te krijgen maar het is even zoeken met de hoogte afstelling, zodat ze elkaar goed completeren.is het chassis hier bovenaan sterk genoeg voor? en bij deze set komen de torsiestangen te vervallen als ik het goed begrijp? of is het een combinatie van beide voor "extreme" hardheid van de voorkant?
bedankt voor de info.Het setje coilovers van RS is, met bijv. 70kg/cm veren, bestemd om met de torsies samen te werken. Indien je de torsies laat zitten, is het chassis wel hard genoeg. Zowel boven (waar de schokdemper aan het chassis bevestigd is) als onder (de torsie helpt de onderste draagarm "in lijn" te houden). Het is prima mogelijk om deze combinatie goed te krijgen maar het is even zoeken met de hoogte afstelling, zodat ze elkaar goed completeren.is het chassis hier bovenaan sterk genoeg voor? en bij deze set komen de torsiestangen te vervallen als ik het goed begrijp? of is het een combinatie van beide voor "extreme" hardheid van de voorkant?
Voor op het circuit hebben wij de torsies verwijderd en 200 kg/cm (dit is te hard voor weggebruik en sommigen vinden het ook te hard voor circuit gebruik) veren op de coilovers gezet. Dit scheelt weer wat massa en is erg handig met hoogte verstelling voor het uitwegen etc. Echter is de gehele voorkant van de 75 hier niet voor gemaakt en naar mijn idee ook niet stevig genoeg voor. Dus hebben we zowel de balken waar de onderste draagarm aan bevestigd zit, als het chassis in de motorruimte verstevigd (doorgelast en buizen naar de rolkooi). Sowieso goed voor het racen natuurlijk, een stugger chassis...
Graag gedaan, maar ik vergiste me. De standaard voorveren van RS zijn 100, 115 of 125 kg/cm, met als doel samen te werken met de torsies. De waarde van 70kg/cm is voor achter. Excusez-moi...bedankt voor de info.