Kunki_156TS

Open lucht filter (again)

di jun 26, 2007 21:54

Hallo allemaal,

ik heb al een aantal topics gelezen over het onderwerp het openluchtfilter.
Nu ben ik in één van deze topics een antwoord tegen gekomen van yuri 75 V6.
Hij is, (misschien dat hij het leest dus ook jij bent) werkzaam bij ontwikkelafdeling van K&N.

In één van je antwoorden heb je het over een nieuw OLF voor de AR156 eentje welke een plek zal krijgen in de linker wielbak, als ik het goed heb.
Nu is mijn vraag is deze er al want tijdens het antwoord werd er al mee test gereden. Misschien dat hij er nog aan zit te komen.

Weet iemand hier iets van :?: :-k
Misschien al ervaringen :?: :-k
Groetjes Laurens

Andretti Molletti

Re: Open lucht filter (again)

di jun 26, 2007 21:57

Hij is, (misschien dat hij het leest dus ook jij bent) werkzaam bij ontwikkelafdeling van K&N.
Werkt alweer ergens anders, maar (misschien) dat hij wel wat zinnigs kan zeggen hoor ;)

Kunki_156TS

RE: Open lucht filter (again)

di jun 26, 2007 22:08

hmm ok hoop het. Issie er wel op vooruit gegaan dan :?: Lijkt me wel leuk werk namelijk bij K&N :D
Ik loop zelf de hele dag lekker belangrijk te doen in pak (salesmanager bij een internetbureau) maar in mijn vrij tijd ben ik te vinden in mijn kloffie met zwarte handen haha

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 27, 2007 00:08

Ik werk daar niet meer en ik ben er achter gekomen dat ik er kennelijk minder vrienden meer over heb dan ik dacht :? , of dat de vriendschap op zijn best één kant op werkt. Lang leve de personele wisselingen zullen we maar zeggen (de goeden niet te na gesproken natuurlijk). Dus hoe het met de ontwikkelingen daar staat weet ik niet en eerlijk gezegd boeit het me ook niet.

En maak je om mij geen zorgen :wink: Ik werk nu ook wel op een aardig adresje.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Kunki_156TS

wo jun 27, 2007 00:20

hmm ok leuk dat je in ieder geval een goed onderkomen hebt gevonden. Snap dat het je niet meer interesseerd hoe de ontwikkelingen zijn. Toch hecht ik nog wel waarde aan je kennis en ervaringen kortom wat is op dit moment volgens jou (maar ook volgens de rest hoor) de beste keus voor OLF op en AR156 1.8.

Ik wil graag een OLF voor het geluid en niet voor de winst want ik heb al begrepen dat die nauwelijks haalbaar is. Ook heb ik begrepen dat de kans op verlies / slechter lopen groot is. Ik wil dus een OLF met mooi geluid (niet overdreven gewoon lekker brommern) waar mijn 156 niet slechter van gaat lopen.

Hopend op jullie ervaringen en reacties

dank u :wink:

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 27, 2007 09:37

Misschien wel het beste filter dat te krijgen is:

http://www.apexi-usa.com/product_suctio ... &pageNum=1

Je kunt even googlen op: Apexi Power Intake

Geen filter wat je er zo op kan schroeven, je moet er iets voor laten maken en met een Samco slang (oid) verbinden met je luchtinlaat. Binnenin zit een speciale vorm die de airflow gunstig beinvloed.

Kunki_156TS

Re: RE: Open lucht filter (again)

wo jun 27, 2007 11:14

Misschien wel het beste filter dat te krijgen is:

http://www.apexi-usa.com/product_suctio ... &pageNum=1

Je kunt even googlen op: Apexi Power Intake

Geen filter wat je er zo op kan schroeven, je moet er iets voor laten maken en met een Samco slang (oid) verbinden met je luchtinlaat. Binnenin zit een speciale vorm die de airflow gunstig beinvloed.
dank je ga het uitzoeken!! nog meer mensen ideeën? Zodat ik wat kan vergelijken. :wink:

Kunki_156TS

wo jun 27, 2007 16:39

@ Neelis
hoi neelis heb ff gekeken maar is dan een kit voor bijv de subaru een optie of moet ik het universele filter halen? Is dit hetzelfde filter want dat is mij niet helemaal duidelijk.

@everyone: iemand al ervaring met dit OLF? misschien alleen goede manier van monteren gevonden?

bedankt voor jullie reacties :D

Kunki_156TS

wo jun 27, 2007 16:43

ff een bijkomend vraagje weet iemand de diameter van de luchtfilter buis? en moet dit filter dan direct op de LMM gemonteerd worden?
Heb een universeel setje gevonden kijk maar is.

:arrow: Klik hier om OLF te bekijken

Kunki_156TS

wo jun 27, 2007 17:28

ben ik weer.
gelukkig is het ook een moglijkheid om tegen jezelf te praten hier op het forum :shock:

Maar goed. Heb een aantal testen bekeken en nu zijn er denk ik twee goede optie voor een OLF voor een AR156

dat is de Apexi waarvoor zelf iets moet worden bedacht qua ophanging. (heb ik zelf ook nog een :?: bij. namelijk buis tuusen filter en LMM of direct op LMM)
Afbeelding

of de 57i kit van K&N (welke direct wordt bevestigd op de LMM met een koude lucht aanvoerbuis vanaf de grille)
Afbeelding

rara alle ervaringen welkom :jumping:

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 27, 2007 17:59

Op Supra's en Skyline's met een hoop Pk's (denk aan 1400pk en meer) zit vaak dat Apex'i filter, omdat die erg goede DROGE filter eigenschappen heeft. Er wordt geen olie gebruikt in het filtermateriaal, er komt dus ook geen olie in je LMM en de rest. De flow van het filter is ook vrijwel optimaal, vanwege de binnevorm.
Van dat Apex'i filter moet je idd de universele versie hebben en daar zelf een verloop voor maken van bijvoorbeeld aluminium. Deze kun je dan weer met een slang aan je LMM vastmaken.

Zoiets dus:

Afbeelding
Dan de vierkante plaat eraf laten, Samco slang er omheen, paar goeie klemmen en zo op je LMM.

Maar ik weet niet wat je budget is, met het Apex'i filter wordt wel een dure en tijdrovende oplossing, aangezien je nog dingen zelf moet maken of moet laten maken.

Kunki_156TS

wo jun 27, 2007 18:42

@ Neelis:
hij valt wel binnen het budget heb prijzen gezien van rond de 130 eurie. nog een vraagje misschien stom, maar aan de andere kant bestaan er geen stomme vragen. Wat is een samco slang en hoelang moet de ruimte tussen filter en LMM ongeveer zijn.

Bedankt voor je reatcie

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 27, 2007 18:58

Samco is een merk siliconen. Zeg maar HET merk slangen voor onder de motorkap. Zoek maar is op Samco hoses, of Samco slangen, dan vind je genoeg.

Ruimte tussen het filter en de LMM moet zo kort mogelijk zijn. Je moet ervoor zorgen dat de lucht zo min mogelijk weerstand heeft.

Kunki_156TS

wo jun 27, 2007 19:13

ok dank je gaak uitzoeken laat wel weten wat het geworden is en hoe het er uit is komen te zien :wink:

Het-Licht
Guru
Guru

wo jun 27, 2007 19:15

De CDA filters van BMC schijnen ook zeer goed te zijn. Is een filter met een carbon behuizing er omheen waardoor je geen warme lucht aanzuigt en als je de luchtaanvoer in de volle open lucht buiten je motorcompatriment zet dan heb je nog een heel mooi inlaat geluid ook !

Terug naar “Tuning onderwerpen”