Bartman
Guru
Guru

RE: SQUADRA ITALIA naar Zolder

wo jul 04, 2007 11:11

Op zaterdag Armando voor mij in race 1, ik voor hem in race 2.

Zondag is wel volgens raceresults.nu.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

SlowPoke

Re: RE: SQUADRA ITALIA naar Zolder

wo jul 04, 2007 11:17

Zondag is wel volgens raceresults.nu.
Gek heh, nee zonder dollen die wedstrijden heb ik getimed en visueel gecontroleerd. Het was dat weekend een gekkenhuis met transponders die van de ene naar de andere auto "verhuisden". Dat was af en toe niet meer bij te houden met meer dan 300 auto's. Komt daarbij ook nog eens verkeerde montage van transponders en het is feest boven in de toren.

Monteren transponder: op de achterklep in de daarvoor bestemde houder (niet op de bodem plakken dus). De transponder moet goed contact kunnen maken met de lussen die in de baan liggen. Verder: monteer je transponder OOK in de vrije training (wij gebruiken die training om OT's (onbekende Transponders) te detecteren. zodat de tijdtraining vlekkeloos kan verlopen.

En tot slot: lever je transponder weer in zodra je klaar bent met racen (die dingen zijn duur namelijk).

Mark Roffelsen
Full Member
Full Member

wo jul 04, 2007 11:53

Op zaterdag Armando voor mij in race 1, ik voor hem in race 2.
Oeps.. :? gelukkig zit jij nog op te letten BJ. :wink:

Is de guilia klaar voor vrijdag?
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Bartman
Guru
Guru

wo jul 04, 2007 12:02

@Mark: Nee, achterdemper lek tijdens het monteren van nieuwe achterveren. Moet nog flink aan de sleutel....

Jij je reis naar de GB Grand Prix nog om kunnen zetten naar een trip richting Zolder? :wink:

www.squadra-italia.nl

Mark Roffelsen
Full Member
Full Member

wo jul 04, 2007 12:10

@ BJ; neeuuhh. Er moest nog zoveel aan de auto gebeuren :wink: en Erik is op vakantie... Dan maar BBQ, Kamperen en bieren met mijn maten. Heb de Zodiac al op de trailert gegooid :wink: Hopen dat het in GB droog blijft en dat we wat Hamilton-mania kunnen opsnuiven. De discussie aangaan met de engelsen en beweren dat Alonso veeeeeeel beter is :lol:
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

aso69
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo jul 04, 2007 12:22

1-5e
2-4e
3-3e
4-3e

of
1-4e
2-5e
3-3e
4-3e

Bartman
Guru
Guru

wo jul 04, 2007 12:36

2e race was je 5e ook achter Remco.

www.squadra-italia.nl

TurboMarc
Guru
Guru

wo jul 04, 2007 14:45

conclusie, correct me i've I am wrong:

Race 1
Mark
Peter
Arie
Armando
Bart-Jan
Remco
Raffaele
Geert
Dré
Robbert
Cees
Ed

Race 2
Mark
Arie
BartJan
Remco
Armando
Raffaele
Dré
Robbert
Cees
Marc
Geert
Ed

Race3
Mark
Arie
Armando
Peter
Remco
Raffaele
Bartjan
Geert
Robbert
Cees

Race4
Mark
Arie
Armando :!:
Remco
Raffaele
BartJan
Robbert
Geert
Marc
Cees

pff
Laatst gewijzigd door TurboMarc op wo jul 04, 2007 16:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

aso69
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 04, 2007 15:04

race 4 als 3e gefinished

Andretti Molletti

wo jul 04, 2007 17:56

Zaterdag race 1 was ik idd "geert"en reed met zijn transponder, dus 8ste.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 06, 2007 20:36

Alvast een klein stukje verslag; op een winderig zolder stonden vandaag wel 4(!) :? Alfa's...Net ff wat anders bij de volvo's>véél ! en de e30 beemers (ook véél :( )
Uitslag na de vrije training; Turbomarc>lekke koppakking..... :cry: Bartman;zwarte vlag :cry: (95dB)..... aso69;dynamo exit :cry: en Michel van de Grinten (thermostaat troubles :cry: , prachtauto btw 8) )
Druk sleutelen dus (behalve marc> 'hee dr staat water op de zuiger moet je kijken'... :lol: )

Bartman had een 'demper' achterop de uitlaat gemaakt van een leeg amstelblikkie gevuld met wat staalwol en aso69 leende de dynamo van marcs turbo.Alberic sleutelde de thermostaat van de v6 weer bedrijfsklaar.
Na de middag tijdtraining; Michel had pole gevolgd door aso69.Bartjan zn juul reed behoorlijk geknepen (ook door het toevoegen een extra stuk luchtfilter ter vermindering van de dB's..)
De race; Meneer aso kon de 75 v6 van Michel best aardig bijbenen :shock: ; Michel reed in zn debuut(?) rees gewoon goed maar kon geen bijvend gat slaan.In t laatste rondje piepte Armando (aso dus) de juul voorbij de 75 en werd eerste =D> ! Bartjan reed gedempt en geknepen rond, trappend om de voorste volvo's voor te blijven. :(
Aso had in de laatste ronde nog een kleine touche met een ovlovje,rechtsvoor t scherm geplooid...
2e race heb ik niet meer gezien,moest nog ff door de vrijdagmiddagspits in Antwerpen (+ 1/2 uur...)
Leuke dag gehad, gtvco en maatje bakker waren er ook...
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Andretti Molletti

vr jul 06, 2007 21:53

Dat is een gemiste kans :twisted:

Ik ga rap weer door met sleutelen!!!
:wink:

aso69
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 06, 2007 22:49

ben net thuis,
was heel jammer van de opkomst en het stuk gaan van de snelsten, kon nu zelfs 2x 1e worden met snelste tijd 2:01,
er mogen veel meer snelle alfa's aan de start gaan verschijnen!!

Bartman
Guru
Guru

za jul 07, 2007 11:26

Tja, helaas was Zolder weer het verhaal van de 10 kleine negertjes. De startlijst leek veelbelovend, maar bleek mager: 4 Alfa's. Veel te mager. Tis maar dat jullie het weten, want dit schiet niet op voor de toekomst.

Vrije training: na 3 rondjes was het feest over. 1,5 Db te veel uit de Squadra. Dus: zwarte vlag en krabbel zetten op een papier onder dwang van een niet gezellige Belgische meneer de ambtenaar. Aangezien het mijn Zolder debuut was met 0 ronden ervaringen schiet het met 3 ronden niet echt op. Maar goed: de jacht op de decibellen was geopend. Truc 1: origineel filter in de beschuitbus en dan ook nog het sportfilter op het uiteinde.

Truc 2: Een blikje Amstel van gaten voorzien en van binnen vullen met staalwol. Starten, luisteren.... mmmm. Ja, wel stiller. Nou inderdaad geluid was geen probleem meer want de normaal zo fanatieke 2-liter wilde niets meer. 4000 toeren en geen streep verder. Daar ging de tijdtraining en de kans om de baan beter te leren kennen. Een rondje het circuit rond geschiokt, toen weer naar binnen. Glaswol eruit. Het bracht enige verlichting. Nog 2 rondjes gereden, daarna kwali over. En met 5 ronden over de hele dag zou het racen in het teken staan van het leren van de baan.

Armando en Michel hield ik dan ook niet bij. Armando is al een keer of 4 op Zolder geweest. Michel reed recent nog 80 rondjes met de BMW van de zaak. En dat ben je met 5 rondjes ervaring (waarvan 1 met horten en stoten en een outlap) niet in het voordeel. Dus: lekker je eigen race rijden, op jacht naar een verbetering van de rondetijd. 2.10 was op dat moment t beste.

Uiteraard 3e geworden. Maar: wel 2.06.6 op de klokken gezet met een motor die nog een beetje ademnood had.

Race 2 kende ik een topstart en pakte Michel in de eerste bocht. Lang hield ik 'm niet, bochtje later kwam ie voorbij. Blokken had weinig zin aangezien hij en Armando het rondje toch enkele seconden sneller ronden. Maar weer leren dus, want het was immers m'n 18e rondje.....

Het werd een heerlijke manche, op een remfout na waardoor de Volvo's weer in m'n nek zaten. Tja, wat doe je dan: gas erop. En flink ook. De baan paste me steeds beter. In de slotfase van de race werd ik soort van één met de Squadra. Dat bleek ook na het zien van de rondetijden: 2.05.0, daar waar Michel en Armando niet harder gingen dan de eerste race verbeterde ik m'n tijd met 1,6 seconden!

Oftewel Zolder, de Squadra en ik worden heus nog wel vrienden. Om echt te vlammen bleken 29 rondjes net iets te weinig om het nieuwe circuit echt goed te doorgronden......

www.squadra-italia.nl

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jul 07, 2007 18:22

......
Race 2 kende ik een topstart en pakte Michel in de eerste bocht. Lang hield ik 'm niet, bochtje later kwam ie voorbij. Blokken had weinig zin aangezien hij en Armando het rondje toch enkele seconden sneller ronden. Maar weer leren dus, want het was immers m'n 18e rondje.....

Het werd een heerlijke manche, op een remfout na waardoor de Volvo's weer in m'n nek zaten. Tja, wat doe je dan: gas erop. En flink ook. De baan paste me steeds beter. In de slotfase van de race werd ik soort van één met de Squadra. Dat bleek ook na het zien van de rondetijden: 2.05.0, daar waar Michel en Armando niet harder gingen dan de eerste race verbeterde ik m'n tijd met 1,6 seconden!

Oftewel Zolder, de Squadra en ik worden heus nog wel vrienden. Om echt te vlammen bleken 29 rondjes net iets te weinig om het nieuwe circuit echt goed te doorgronden......
Hmm terwijl ik stapvoets Antwerpen-ring verkende ( :evil: ) was jij je op den omloop van Terlaemen serieus aan t amuseren lees ik>Koel!!
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Racen - Algemeen”