Dank je Rik
Joe: that 33 is a pimped 1:25 Polistil.
Zo, mijn eerste schreden op het serieuzere modelbouwpad. Nou ja, ik heb wel eens een paar Solido kits in elkaar gezet, met best een net resultaat. Ondertussen liggen er een stuk of tien kits hier te wachten op het moment dat ze als model de vitrine binnen worden gereden. Daar zitten een paar bijzondere bij, zoals een Autodrome Giulia en een Delta Models Politie Spider en de Akkermans 166 TdF. Ik ga dus eerst oefenen op iets wat ik 'mag' verprutsen: een Saviem ombouwen tot Alfa Romeo F20 (F staat voor Furgone = Bestelwagen).
De decals van de Spaanse besteller uit de Altaya Furgonetas d'Antaño kioskreeks lieten zich met de nagel loskrabben:
De laadruimte bleek verre van practisch ingericht met al die stoeltjes...
Best een net model voor wat ik er voor betaalde. Door de gezamenlijke bestelling was dat slecht €11, inclusief verzending.
Voorlopig weer in elkaar geschroefd. Morgen even afbijt halen. Ik had hem in deze kleur kunnen laten, het blauw is evenwel te hard vergeleken met de originele kleur. Bovendien moet de grille dezelfde kleur krijgen als de rest van de auto en een exact matchende kleur vind je natuurlijk nooit. De grille moet ik sowieso vervangen, de met stift gezwarte letters 'SAVIEM' zijn nog veel te duidelijk zichtbaar.
Andere redenen om een nieuwe laklaag aan te brengen:
- gezeefdrukte info plaatje met gewicht en laadvermogen achter het voorwiel laat zich niet wegkrabben
- lichte beschadiging aan dakrand
- er moet nog een 'doosje' boven de grille, met Alfalogo. Zelfde verhaal als bij de grille.
- tot slot en vooral: oefening baart kunst
Verdere vorderingen komen t.z.t. in de rubriek 'Projecten'.