Zo het is even tijd voor een update, ik heb me in de weekenden weer bezig gehouden met wat lastwerk aan de 33:

Dit is rechts voor. Er zijn aan beide kanten nieuwe stukjes ingekomen om de voorbumper te kunnen bevestigen, dit was op een niet zo fraaie manier ook al gedaan door de vorige eigenaar, maar dit heb ik over gedaan. Gaten voor de moeren zijn uiteraard ook geboord.
Het andere stukje (wat lager) roestte een beetje aan de binnenkant, ik kon er niet bij met iets, dus heb ik er een nieuw stukje ingelast. Dit zag toen ik het radiateurbalkje aan het vernieuwen was.

Dit is de koker links voor, deze roesten wel eens vaker bij een 33. De rechterkant is nog helemaal gaaf alleen de linker koker roestte zoals op de foto te zien is. Dit is ook hersteld en het kokertje ziet er nog als origineel uit.
Dit is op de volgende foto te zien. De rest is nog helemaal fris.
Het resultaat:
Daarnaast moest ook nog een klein stukje onder de ruit gelast worden.
En op de volgende foto is het resultaat te zien
Hehe de stoelen kunnen nu ook bevestigd worden en heb ik voor de eerste keer in mijn QV kunnen zitten, ondanks dat ik er natuurlijk geen bal aan had, gaf het wel een fijn gevoel

De rechter stoel komt uit mijn rijdende 33, omdat ik niet 100% zeker wist of er bij de onderstellen van de stoelen een linker en een rechter kant was. Gelukkig zijn beide zijden hetzelfde, want ik kwam er later achter dat ik twee bijrijders stoelen ipv 2 bestuurderstoelen. Tenminste het instructieboekje liet zien dat de draaiknop aan de handremzijde zit en niet aan de andere kant. Maakt verder op dit moment niet uit, want het past
De stoelbevestiging heb ik zo veel mogelijk na gemaakt van het origineel, dit vond ik wel geinig en de moer kan nog steeds een beetje bewegen. Al heb je dat niet nodig omdat de overige 3 bevestigingspunten gewoon vast zijn. De moer in blok vorm heb ik nog gewoon kunnen gebruiken, de rest heb ik nagemaakt. Overigens heb ik die strip niet zo lang gemaakt als het origineel, want dat vond ik weer wat overdreven. Bovendien, zit er nu minder plaatwerk dubbel.

Belangrijk om niet te vergeten, de bevestigingen van de steunen van de voorwielophanging. Om er zeker van te zijn dat alle roest weg is heb ik bij beide kanten een vierkantje eruitgeslepen en daarna alles weer vast gezet met nieuwe stukjes plaat.
Nog even een sfeerplaatje:

alles op zijn plek.
Wat heb ik verder nog gedaan. Ik heb nog steuntjes gemaakt voor de koplampen, zodat ik de koplampen los van de motorkap er in kan hangen. Een type 3 heeft dit ook zodoende heb ik van 3 van die steuntjes, 2 gemaakt voor mijn QV.
Veerkoker links achter heb ik gelast. Dit zag er op het eerste gezocht nog niet zo verkeerd uit, maar helaas toen ik goed keek zat er nogal wat verborgen, hier heb ik nu even geen foto van, maar is ook weer in orde. En dan ben ik denk ik nog wel iets vergeten op dit moment
Wat is nu het goede nieuws:
- De achterklep, deuren, zijschermen, motorkap, verlichting en bumpers passen goed in de 33.
- Zo goed als al het laswerk is aan de 33 gedaan.
Wat moet er nog gedaan worden:
- 2 steuntjes voor de radiator moeten nog op het balkje bevestigd worden, dit heb ik nog niet kunnen doen omdat ik nog geen radiateur heb.
- plaatwerk bij de motorkapsluiting wil ik nog even verfrissen, maar dat is even voor iets later.
- gaten boren in de bodem

voor die plastic dingen om de rem- en benzine leidingen in vast te klikken. Kan dat trouwens niet anders, vind het een beetje zonde om nu al weer gaten erin te boren
Om de spuitkosten zo veel mogelijk te drukken heb ik besloten om een begin te maken met het strakmaken van de 33. Nu moeten jullie niet te denken dat ik denk dat ik dat zo gepiept hebt

, maar de gedachte erachter is dat hoe meer ik doe, hoe minder de spuiter hoeft te doen.

Ik heb even een schriftelijke curcus van graffiator gehad

en ben gewoon begonnen, met schuren. Hier heb ik nog geen foto's van, omdat ik veel aan het schuren en schuren en nog een schuren ben. Laagje plamuur en schuren weer. Lekker stoffig

.
Met de delen die ik tot nu toe gedaan heb, ben ik in ieder geval tevreden. Deze delen voelen weer glad en strak aan en ik heb in ieder geval vooruitgang geboekt tov hoe het was.

. Ben nu afgestudeerd aan de HTS Autotechniek in arnhem en heb dus nog even vakantie, ik kan nu weer even vooruit met de 33. Gelukkig maar want met alleen wat doen tijdens de weekenden schiet het niet echt op. Ik ben me er al op aan het verheugen op het moment dat die terug komt van de spuiter
Rens