Eentje op gebied van motor: Water/alcohol injectie. Een grote intercooler is wel leuk maar erg duur en voor dat geld is zo'n injectie een stuk effectiever.
Eigenlijk best wel een aanrader als je met turbodrukverhoging aan de gang gaat.
meen je dat zijn printpapier op is?De Hema is dicht.....
Misschien is dit iets voor je Peter: http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=22133Even een
van 2 jaar omhoog, moet kunnen.
Ik heb vroeger een 75 3.5 V6 als circuitauto gehad, die vervangen door o.a. een Subaru Impreza GTT (inmiddels verkocht) en een BMW E30 M5 (die gaat in de verkoop) en dan wil ik misschien toch weer een 75, alleen geen V6 meer.
Vervelende is dat ik redelijk verpest ben qua pk's en +/- 150pk wordt hem dus ook niet meer.
Hoeveel pk halen jullie eigenlijk (betrouwbaar!) uit die 1.8 turbo's?
Ik geloof dat Roy met ongeveer 250pk op de Ring rijdt, maar hoe betrouwbaar is dat?
Op hoeveel bar overdruk zit je dan en moet daar veel voor aangepast worden?
En nog meerdere mensen die aan hun turbo's aan het sleutelen zijn?
Nou ja, spijtoptant....Ah een spijtoptant, welkom terug!! [/size]
Uhhuh........
Grootste probleem/ tekortkoming bij de 1.8 Tb is in mijn ogen het motormanagementsysteem uit de steentijd dat er op zit. Wat ik zo her en der gelezen en gehoord heb zijn de blokken zelf erg sterk.
Als je een standaard 1.8Tb motor voorziet van een modernere turbo, een efficientere intercooler en een modern motormanagement moet 250 pk goed te doen zijn (en ook betrouwbaar). kost wat maar dan heb je ook wat...
Succes ermee!
Groeten Remco
p.s. in de file heb je over het algemeen geen turbodruk...