berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Verkopen van je Alfa Romeo.

za aug 12, 2006 18:58

RC, wat was daar dan mee dat het meer dan 1000 punten moest kosten om nog steeds niet door de apk te komen?
Vertel! En on topic, wat was er geknoeid, cq onzichtbaar of nanderzijds niet te zien dat je nat ging?
Was je belazerd, of gewoon bad luck?
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

za aug 12, 2006 19:04

mooi topic :D

ben zelf ook van mening dat je altijd iemand mee kan nemen want ( voorbeeld van mezelf ) ik ben dus ook weer opzoek naar een 75 en dus super enthousiast en dromerig over dat ik dus dat ding straks weer heb.
Maar als je dus gaat kijken en je hebt ff moeten wachten voor je het object kan zien zit je al te dromen en hierdoor zeg je ook sneller ja en zie je veel dingen door een roze bril 8)

heb hier zelf veel moeite mee ik had gelukkig joris groeneveld mee en die was een stuk meer op aarde als ik was bij het kijken naar 75's dus heeft me al heel wat elende bespaard :D

en iid je bella er zo bij zetten zo als je zelf graag een auto zou willen zien als je hem koopt

en vraagprijs is goed alleen als je te veel handel ruimte laat kan je prijs ook te hoog zijn :idea:

zorg gewoon goed voor je auto hoef je ook niks heftigs te doen aan geurtjes en lak om hem te verkopen 99% van de auto's verkoop je toch weer zorg dan gewoon dat de volgende ook nog veel plezier van je auto heeft jij wilt ook geen afdankertje :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Rees-Cees

Re: RE: Verkopen van je Alfa Romeo.

za aug 12, 2006 19:32

RC, wat was daar dan mee dat het meer dan 1000 punten moest kosten om nog steeds niet door de apk te komen?
Vertel! En on topic, wat was er geknoeid, cq onzichtbaar of nanderzijds niet te zien dat je nat ging?
Was je belazerd, of gewoon bad luck?
Rik
Laten we het maar op bad luck houden om een oorlog te voorkomen.

Lijst van brokken:
4 nieuwe banden
2 velgen zo krom dat ze naar de velgen dokter moeten voor verzorging
Scheur in de voorruit (mag wel voor de APK maar geen potje)
Her en der parkeerschade (ik weet niet hoe ze daar parkeren maar komplete vouwen in de deuren............)
4 nieuwe schijven en blokken.
1 kruiskoppeling van cardan stuk.
Kat zoek???
Reservewiel zoek???
Diverse tapgaten oa van de wielbouten verziekt (zat geen draad meer op de bouten bij het demonteren van de wielen)

Al met al meer dan 2000 knopen om het hok weer toonbaar te krijgen.

Het enige pluspunt is een gave bodemplaat zonder roest.

Volgende week gaat het blok en bak er uit want die vertrouw ik ook niet.

Je ziet hem wel op het SS bij het concours de elegance :lol:

Dus tip aan een ieder: koop niets via de telefoon of van een plaatje..................................

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 12, 2006 20:51

Even off-topic, inhakend op het APK verhaal: de AX van mijn meisje moet gekeurd. Dus, zij brengt het ding naar de KwikFit om de hoek. Afkeur: uitlaat, achterremmen (cilinders), handrem (vorig jaar helemaal vernieuwd!). Alles bij elkaar een akleig exacte offerte van 542 euro!!! Wegwezen daar dus. Op naar een onafhankelijk APK-station. Afkeur: einddemper. Steekproef erop: einddemper. Nou, vers einddempertje had ik nog, ik ros die demper eraf, blijkt ook het flensje van de pijp ervoor rot te zijn, die koop je nieuw (50 euro). Morgen het zaakje eronder knopen en dan ben je voor een paar tientjes klaar. En niet voor 10x zo veel. Wat een schandelijke eikels daar bij de KwikFit (ja, je mag dan wel niemand zwart maken, maar dit gaat nergens over, dit is gewoon oplichterij). En wat doe je eraaan, behalve nooit meer naar KwikFit gaan? Het liefst zou ik erheen gaan en het pand tot op de grond toe afbreken, maar daar wordt ook niemand beter van...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

za aug 12, 2006 22:32

En daarom ga ik dus alweer een paar jaar naar zo'n zelfde onafhankelijk APK-station. Mag je er nog bij blijven ook.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 13, 2006 10:06

................
Laatst gewijzigd door KAS op wo mar 28, 2007 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Marian
Member
Member

zo aug 13, 2006 14:35

Off-topic: Ja, echt belachelijk van die apk keuring bij de Kwikfit. Ze hebben me al een keer 'gematst' met een nieuwe voorruit, al was het dan hun eigen fout om van tevoren een te lage prijs op te geven. Omdat ik dan toch in de computer sta hadden ze waarschijnlijk zoiets van: ha, daar heb je haar weer, we zullen er wat moois van maken. Je weet het niet maar het is wel vreemd. Ik weet nu wel waar ik voortaan mn keuring laat doen. :wink:

On-topic: ik neem aan dat de meesten hier wel kenners zijn op het gebied van Alfa's / auto's in het algemeen. Ik heb dus echt nul-verstand ervan en daarom is het erg fijn dat Yuri me helpt met auto-zaken. Inderdaad een goede tip om als je niet zeker van je kennis bent iemand mee te nemen die je vertrouwt.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo aug 13, 2006 14:46

Wellicht vermelden van de hoeveelheid km's die recent is gereden. Er zijn weinigen die veel kilometers maken met een auto waar regelmatig een kortsluiting voordoet etc.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 13, 2006 20:32

Als je een auto wilt verkopen en iemand belt je erover op of mailt je met vragen: eerlijk zijn. Als er roest is, gewoon zeggen. Dat soort dingen. Je mag de auto best aantrekkelijk voorstellen, maar niks is zo KTU als ergens heen rijden met goede vooruitzichten in het hoofd, en dan ter plekke allerlei dingen aan te treffen waar je WEL naar gevraagd had maar GEEN eerlijk antwoord op hebt gekregen. Dan heb ik al gegeten en gedronken.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 13, 2006 21:08

Als je een auto wilt verkopen en iemand belt je erover op of mailt je met vragen: eerlijk zijn. Als er roest is, gewoon zeggen. Dat soort dingen. Je mag de auto best aantrekkelijk voorstellen, maar niks is zo KTU als ergens heen rijden met goede vooruitzichten in het hoofd, en dan ter plekke allerlei dingen aan te treffen waar je WEL naar gevraagd had maar GEEN eerlijk antwoord op hebt gekregen. Dan heb ik al gegeten en gedronken.
=D> Ééns! (en had ik gelogen over de staat van de gtv...? :wink: )
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 13, 2006 22:29

=D> Ééns! (en had ik gelogen over de staat van de gtv...? :wink: )
Grtz, fRank
Nee, de GTV was precies zoals beloofd. Zoals het hoort :!:

panzerfrans

Re: Verkopen van je Alfa Romeo.

ma aug 21, 2006 00:00

Ja halloow. Als ie er zo bij staat wil je m toch helemaal niet meer kwijt....???:mrgreen:
Nog een tip; Is de deal rond, je bent eruit qua prijs etc.VRAAG HANDGELD als ie niet direct mee gaat naar de nieuwe eigenaar. :!: x1000
Ga nooit blind op de trouwe blauwen van 'medeliefhebbers'....!!! :?
Heb het al enkele keren gehad dat na een enthousiast 'JA' er de andere dag een zielig 'nee toch maar niet' volgde want bij nader inzien toch geen plek om te stallen/kwaai wijf thuis met de broek aan :twisted: / een mooiere gevonden/ gewoon moedwillig de boel willen belazeren etc. etc.... :shock:
Heb je dan ,zeg, 250 punten in de hand is dat een mooie stok achter de deur ofwel de eerste winst.... :wink:
Grtz, fRank
Ik neem aan dat de meeste liefhebbers niet veel moeite hoeven doen om hem zo mooi te krijgen. Toch? :wink:
Goeie tip over dat handgeld. Ik ben ook nog wel eens te goed van vertrouwen. :roll:

Als je auto niet verzekerd is kijk dan uit met een proefrit maken. Beter helemaal niet natuurlijk. Als de auto nog niet geschorst is kun je er beter in blijven rijden totdat je hem verkocht hebt. Je neemt dan wel het risico op pech of schade, maar van lang stilstaan wordt hij ook niet beter. Zeker niet als hij buiten staat. Slecht starten, beroerd lopen, verroeste schijven maken de koper ook niet echt enthousiast. Je bent dan ook al snel geneigd om de deal uiteindelijk maar rond te maken, want dan ben je er maar vanaf. Meestal niet voor de prijs die je in gedachten had.
Chek ook of degene die een proefrit komt maken daadwerkelijk een rijbewijs heeft, anders ben je namelijk NIET verzekerd.

Knopjes

ma aug 21, 2006 16:32

Ik kan het verhaal over eerlijkheid alleen maar beamen. Toen ik m'n Kadettje verkocht, had ik ook een advertentie op Marktplaats gezet met daarop weinig info en erbij gezet dat ze me op m'n 06 moesten bellen voor verdere vragen. Het duurde een weekje ofzo, en toen belde iemand of-ie kon komen kijken. Toen hij er met nog iemand eenmaal was, heb ik gewoon rechtuit alles verteld over de auto; wat ik eraan had gedaan en wat voor zover bekend was van de vorige eigenaar, en de overige mindere en ook goede punten verteld. Ik wekte blijkbaar zoveel vertrouwen dat ze het niet eens nodig vonden om een proefrit te maken, ik heb wat water in de wijn gedaan qua prijs in de vorm van verse olie, oliefilter en luchtfilter en verkocht was-ie! Zo gemakkelijk kan het gaan ;)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 21, 2006 21:38

Maar dat was dan ook een Opel, en we willen tips om Alfa's te verkopen :wink:

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 11, 2007 15:43

Gebreken of defecten moet je gewoon melden, net als een correct bouwjaar en km stand. Typische zaken die voor een bepaald type auto gelden ga ik niet melden (bv dat het een rammelkast is) tenzij ernaar gevraagd wordt of juist wel melden als jouw auto dat niet heeft. Een auto niet verkopen aan mensen omdat ze er de ballen verstand van hebben en wellich het beter voor ze zou zijn een andere type auto te kopen, doe ik als verkoper niet aan mee. Dan treedt je op als bemiddelaar / adviseur en dat kan je van de particulier verkopende partij natuurlijk niet verwachten.

Heb wel is een goeie Micra verkocht voor 650 euro met bijna een jaar APK. Er zat een dakraam in die begon te lekken, 2 weken na de verkoop. Had ik zelf nooit last van gehad overigens, maar goed. Belde ze me na 2 weken op met de mededeling dat ik 50-50 mee moest betalen aan nieuwe dakraamrubbers van 250 euro (bij de Nissan Dealer) :shock: . Daar had ik natuurlijk geen trek in en ik was vervolgens in haar ogen een oplichter en dit en dat....pffff. Ik wilde in 1e instantie nog best naar een oplossing voor haar zoeken, maar als het dan zo moet, zoekt ze het maar lekker zelf uit! Wel voor weinig een auto van een particulier kopen maar vervolgens wel naar de dealer gaan voor onderhoud en reparatie ](*,) [-(

Dezelfde Micra rijdt na 2 jaar dus nog steeds rond!! En dat voor maar 650 euro, dus wat zeur je nou achteraf nog voor een paar dakraamrubbers die je als je even verder zoekt dan je neus lang is best voor 50 euro kan krijgen!!
Autorijden kost gewoon een hoop geld en voor een auto van minder dan 1000 euro kan je natuurlijk ook niet verwachten dat je daar probleemloos zonder kosten een paar jaar mee kan rijden. Heb wel is mensen afgeraden uberhaupt een auto te kopen omdat ze bijna geen geld hadden...Tja en die buurman die al 3 jaar zonder reparatie en onderhoud rondcrost in zn golf....dat moet je ook maar met een korreltje zout nemen...
Vaak vermeld de verkopende partij niet alle inns en outs, maar zit ook de kopende partij spijkers op laag water te zoeken, om zo weer wat van de prijs te emmeren. Het is gewoon het spel, wat helaas niet altijd eerlijk gespeeld wordt.
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”