Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3955
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Nachtrit 14&15 juli

ma jul 16, 2007 21:23

Het was wederom een fantastische nachtrit die inmiddels tot traditie verheven is. De ridders van de nacht, de serpentes die uit hun holen kruipen om 's nachts over de verlaten wegen te jagen op alles wat beweegt of zich verstopt heeft.. Heerlijk!

Deze keer was ik de navigator van Tomasso, in de 155Q4, voor mij een nieuwe ervaring. Wat een kracht en wat een grip! Een kleine alinea uit het voorwoord hebben wij, met velen anderen, met een korreltje zout genomen, we hebben er toch wel zo nu en dan een snelheidsaspect aan toegevoegd, uiteraard puur om de opdrachten tijdig te kunnen voltooien.... Het uitzicht was, naast de omgeving, voor mij extra mooi omdat Hylke mijn ex33 type 1 QV had meegenomen en voor of achter ons meebrulde. Voor ons was het mooiste, met vlammen en knallen uit de uitlaat bij plotseling gas los, zou die serpente dan eigenlijk een draak zijn?

De rit zelf was als vanouds, mooie natuur, mooie omgeving, veel dieren (dit jaar door de afwezigheid van de mist goed te zien), veel leuke vragen/opdrachten en uiteraard de instinkers waar je achteraf van baalt... (maar 1 schaap stond, de anderen lagen....). De organisatie was perfect, alles was tot in de puntjes voorbereid, en mede door de gastvrijheid van oa Autopartrs Brummen waren er mooie routekaarten in kleur, een plakje cake, koffie en onderdak, en hadden we fijne tussenstops om weer aan te sterken.

Rest mij 1 opmerking, vraag 17 uit de eerste etappe.... die brug gaf onderdak aan eer veel spinnen, Spiders.... dat was dus het juiste antwoord en niet varln... ;)

Volgend jaar weer, en dan nóg beter voorbereid!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

Re: RE: Nachtrit 14&15 juli

ma jul 16, 2007 21:26

Alleen de terug reis verliep wat minder. Op de A1 (bijna) geen auto te bekennen, dus mijn rechtervoet werd gestrekt! Maar dat kon ik maar beter niet doen. Met 6500 toeren opeens de olie druk naar 0 bar.
Vervolgens een rood lampje motor sloeg af en de pret was over. Ik denk dat er een drijfstanglager eruit is gelopen. En er zit voldoende olie in (agip 10w40) Maar dat zoeken we volgende week wel uit!
Da's ouwerwets gezegt mooi klote!

Julie niet gezien op de snelweg. Was te laat of kon alleen nog duf voor me uit kijken...................
Denk ook dat een ruilblok het handigst is. Reviseren kost altijd toch weer aardig wat knaken en is voor de auto al weer economisch een lastige investering.

Succes!
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3036
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: Nachtrit 14&15 juli

ma jul 16, 2007 22:45

Deze keer was ik de navigator van Tomasso, in de 155Q4
Dan moet dat die zwarte geimporteerde WB geweest zijn, zag hem helaas pas bij het eindpunt staan.
Verder ook niet zien of horen rijden. En was een erg leuke rit ja, heerlijk driftend het grind/gravel achter bij het oude station van Asselt af gedendert..... flinke stofwolk voor de twee 155's achter me :twisted: ..... De zeer bochtige wegen vlakbij de piramide in het bos met die hair pins...... bijna een kostbare stuurfout gehad daar, kon met gierende banden de bocht nog halen :oops:

En die instinkers, ik had beter moeten weten, ook wij zijn er weer ingetuint ;)

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Nachtrit 14&15 juli

ma jul 16, 2007 22:48


En die instinkers, ik had beter moeten weten, ook wij zijn er weer ingetuint ;)
Echt niet! Dat schaap hadden we goed!

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3036
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: Nachtrit 14&15 juli

ma jul 16, 2007 22:52

Echt niet! Dat schaap hadden we goed!
Bedoel niet noodzakelijkerwijs dat schaap, maar de vragen in het algemeen :roll:
Lezen, punten en komma's interpreteren.......


Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

-Mariska-

Re: RE: Nachtrit 14&15 juli

di jul 17, 2007 10:56

En was een erg leuke rit ja, heerlijk driftend het grind/gravel achter bij het oude station van Asselt af gedendert..... flinke stofwolk voor de twee 155's achter me :twisted:
Ook ik heb het leuk gehad.
Heb me deze keer eens laten rijden en ik mag zeggen dat het wel beviel ;)
Schrijven heb ik dus inderdaad moeten doen in m`n eigen tijd,beetje driften :shock:
Vrouwen en kaartlezen ik zag het al helemaal gebeuren...einde Friesland oid.
Maar het is geloof ik best goed gekomen :wink:
Ik heb veel mooie dingen gezien vooral de zonsopgang toen we door de bossen en over de hei reden.
Geweldig.

Met dank aan de piloot die toch nog even zorgde op het laatste moment voor een creatieve oplossing in een haarspeldbochtje :lol: :wink:
En voor de gezelige avond/nacht/ochtend.
Marc,Homme,Peetje,Willeke en Arnoud.........het was weer gezellig;)

Groetjes Mariska

Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

RE: Nachtrit 14&15 juli

di jul 17, 2007 23:33

Zo ook nog even een reactie..
Was voor mij de eerste keer dat ik aan een SCARB rit meedeed.. En dan meteen de nachtrit :roll:
Maar het is zeer goed bevallen! Mijn Nav en ik konden de route prima volgen en hebben ook nog een aardige hoeveelheid antwoorden weten te vinden 8)
Onderweg nog een 75 op gang geholpen.. starte niet meer, maar na een korte duw-sprint sloeg hij weer aan :lol:
@ sergio: dat van die spinnen is natuurlijk het enige juiste antwoord :wink:
En ook wij hebben divers loslopend wild gezien (herten, zwijnen en hazen..)

Organisatie bedankt en tot volgend jaar 8)



Zelfs nog wat wild op de foto gezet als bewijs :wink:

Afbeelding

Afbeelding
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2996
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Nachtrit 14&15 juli

do jul 19, 2007 23:56

Die zwijnen (niet noodzakelijkerwijs dezelfde; bij de Woeste Hoeve in de buurt toevallig?) hebben Homme en ik ook nog gezien. We hadden alleen geen camera bij ons. Die kan dus ook op het lijstje voor volgend jaar...
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

Re: RE: Nachtrit 14&15 juli

vr jul 20, 2007 00:02

Die zwijnen (niet noodzakelijkerwijs dezelfde; bij de Woeste Hoeve in de buurt toevallig?) hebben Homme en ik ook nog gezien. We hadden alleen geen camera bij ons. Die kan dus ook op het lijstje voor volgend jaar...
De zwijnen op de foto waren vlakbij radio Kootwijk.
Best apart kom je thuis na een alfarit kom je tot de conclusie dat je alleen wat wilde beesten op de foto hebt staan :lol:
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

Re: RE: Nachtrit 14&15 juli

za jul 21, 2007 22:30

Die zwijnen (niet noodzakelijkerwijs dezelfde; bij de Woeste Hoeve in de buurt toevallig?) hebben Homme en ik ook nog gezien. We hadden alleen geen camera bij ons. Die kan dus ook op het lijstje voor volgend jaar...
De zwijnen op de foto waren vlakbij radio Kootwijk.
Best apart kom je thuis na een alfarit kom je tot de conclusie dat je alleen wat wilde beesten op de foto hebt staan :lol:
Toen wij op zondag uit onze ´middagcoma´ ontwaakten (opa bedankt voor het ´ontvoeren´ van de kids) bleken we geen enkele foto te hebben op ons toestel. gewoon te druk bezig geweest met de puzzelrit en ´s ochtends te moe om iets te schieten...
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Nachtrit 14&15 juli

ma jul 23, 2007 19:58

Nog een paar plaatjes in het SCARB fotoalbum.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Nachtrit 14&15 juli

ma jul 23, 2007 21:18

Inmiddels is het puzzelklassement ook weer geüpdate (ja, zo schrijf je dat echt :? ).

Terug naar “Evenementen”