Ja, ho ho, ik sta er nog niet...
Heb wel een reply gestuurd naar mr. SI op z'n Spectacolo Sportivo e-mail, dat ik erbij wil zijn...
Maar ik reken 1,5 dag werk voor de kooi, 1 dag voor de ramen en het deuren slijpen. (heb raammallen van JW)
1/2 dag voor het halen van een stoel, gordel en hoofdstroomschakelaar, raamnetje en andere spulletjes
1 dag voor het plaatsen van die spulletjes
paar uur voor het brandschot
Dan werk jij verdomde snel zeg. Deuren slijpen (neem een decoupeerzaag, is sneller en is het gelijk mooi in de bochtjes) is 1,5 uur werk voor 4 deuren, eitje!
Ramen kan ik niks over zeggen, moet ik ook nog doen, maar ik moet eerst de juiste maat maken en ze dan popnagelen. Reken ik veel tijd voor.
Deurpaneel bestuurderskant is wel verplicht, dus wellicht kan je je bestuurdersdeur beter zolang ongemoeid laten? Die paar gram merk je niet.
In 1 dag een stoel, gordels en hoofdstroomschakelaar plaatsen ga je denk ik niet redden, tenzij je van 's morgens vroeg tot 's avonds laat door gaat, en alles bij de hand hebt en er niks mis gaat....
Voor je stoel moet het bestaande stoelframe eruit, rotklus, zeker als je geen gatenkaas van je bodem wil maken. Daarna is het makkelijk om je stoel met de bijbehorende zijbeugels te plaatsen (regelijk veel plek in een 75), maar het neemt toch tijd om de juiste plek te vinden, dus een paar keer los, vast, boren, meten, boren, etc. En denk aan de FIA plaatjes van 40cm2.
Voor je gordels, 5 of 6 punts is verplicht bij DNRT. Je moet sowieso 1 nieuw punt op de tunnel maken (plaatje lassen naast je cardanas) voor je heupgordel, en dus 1 of 2 onderste punten in de bodem achter je stoel voor je 5e en/of 6e punt.
Achterste punten kunnen om je kooi gelusd als het ontwerp dat toelaat, anders moet je daar ook iets voor fabrieken.
Noodstroomschakelaar is niet verplicht voor DNRT, maar wel aan te raden. Als je die aanlegt, maak het jezelf makkelijk en haal gelijk je accu naar binnen in een FIA accubak. Scheelt draden trekken. Bij mijn Alfetta was het plaatsen van de bak + alle draden met veel voorbereiding (moest desondanks toch helaas nog 1x naar de Brezan voor een paar stekkers en klemogen) een hele dikke middag en vroege avond werk.
Dan nog een brandblusser op een plek waar je bij kan als je bent ingesnoerd, en vergeet je rolkooipadding niet.
Sleepogen moeten ook in orde zijn, zeker als je die supercharger loslaat
Rij je met een TS tank? In dat geval hoef je geen brandschot te maken. Moet alleen als je tank in de kofferbak zit.
als dit allemaal lukt in de 1ste week, kijk ik of ik de 2de week ga gebruiken om de compressor te plaatsen...
1ste week ga ik voor de hobby ook drie dagen een ritje bloemen rijden naar Frankrijk...
maar ik denk dat je misschien wel gelijk hebt en dat ik de eerste keer maar zonder ga racen!
probleem is dat ik wel een beetje prestatiegericht ben en niet ergens achteraan wil rijden, haha!
hoe zit het trouwens met de eisen aan een helm, ik heb altijd met een straathelm gereden, waarin een e6 goedkeuringsnummer staat.
dat is toch ook goed voor de racerij!?
Schoentjes moet ik nog kopen, overige kledij heb ik al een tijdje liggen, moet je als het 30 graden is ook het brandvrije shirt aan?
Eisen aan helm (en alle overige eisen) staan overigens op
http://www.squadra-italia.nl. Ik heb gewoon een nieuwe Sparco helm gekocht.
Van die keuringen op helmen weet ik verder niks.
Qua kleding zijn verplicht: FIA overall (mag FIA 86 keur zijn maar dan verplicht 3 laags), en een brandvrije baraclava, sokken en handschoenen.
Dus ookal is het 50 graden, je zit in je overall in je auto.
Zoals je leest, zijn brandvrije schoenen en brandvrij ondergoed niet verplicht, maar natuurlijk wel aan te raden.
Veel succes met de laatste voorbereidingen, en tot ziens 1 dezer dagen bij de SI!
Groeten, Pieter