Zo.... ff update...
Heb dus een paar maanden terug een bewerkt kopje gekocht met de bedoeling deze in mijn giulietta te plaatsen icm C&B stokjes en brandstofmenselvoeding middels een 2-tal 45 mm Webers.
De perikelen rond de bediening van de carbs hebben jullie eerder in dit topic al kunnen lezen.
De kop heb ik eerst ontdaan van spruitstuk en kleppen. Kopje ff weggebracht om ter controle te laten afpersen en gelijk ff lichtjes te vlakken om de pasvlakken weer fris te krijgen.
Wat er allemaal aan t kopje gedaan is (zoals ik m aangeschaft heb)???
- in en uitlaat kanalen bewerkt incl. klepgeleiders;
- klepzittingen inlaatzijde iets hoger in de kop geplaatst;
- grotere klepbekers gemonteerd;
- stuggere klepveren.
Wat heb ik gedaan...
- kleppen ingeslepen;
- nieuwe klepbekers geplaatst
- kleppen gesteld op de C&B stokjes
De carbs zijn ook gebruikt aangeschaft... Dus ook gelijk maar ff aan een grondige inspectie onderworpen.
- Carbs gedemonteerd en gereinigd.
- Gietranden uit de venturies geschuurd
- Carbs voorzien van nieuwe pakkingset
- Voetpakkingen vergroot om mooie flow te waarborgen
- Aansluiting op inlaat geoptimaliseerd
Inmiddels de originele TS kop vervangen door 't bewerkte kopje. Eerst gemonteerd met de oude koppakking om de klep-zuiger speling te controleren. De minimale speling dient 2 mm te bedragen (dank Dré). Na meting bleek de uitlaatzijde slechts 1.2 mm speling te hebben. Ff de mogelijkheden op rij gezet om het probleem te verhelpen:
- Hapjes uit de zuigers halen;
- Originele uitlaatnokkenas plaatsen ( niet echt een optie

)
- Klepzittingen laten inslijpen (of .8 mm wel kan???)
- Klepzittingen hoger in de kop laten plaatsen
Aanpassingen aan de kop zouden uitbesteed moeten worden en dus weer extra tijd en geld ....
Uiteindelijk er dus voor gekozen om de zuigers met een dremel te bewerken...
Na het dremelen weer gemeten tot er overal voldoende materiaal weggehaald was.
De oude koppakking vervangen door een nieuwe koperen koppakking en de kop gemonteerd. De aandrijving van de nokkenassen ook maar gelijk meegenomen en een nieuwe ketting geplaatst. Dat dit geen overbodige luxe was blijkt uit t feit dat de oorspronkelijke ketting met zelfde aantal schakels ruim een halve schakel langer is...
Hieronder een paar (telefoon) fotos met de situatie tot nu toe...
