Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Spider type IV

vr jul 27, 2007 13:25

Kosten qua verbruik? 1:12 a 1:14. Olie tussen 1:1500 en 1:5000 (eerste is verbruik in de bergen, met 2 man en bagage).
Houd er rekening mee dat het een oude auto is van een nog veel ouder ontwerp. Het is allemaal fragieler en onderhoudsgevoeliger, je hebt bv. continu last van kleine lekkages (rubbers en keerringetjes die gaan zweten e.d.).

Nachtmerries? Roest en een diff reparatie is duur, voor de rest valt het wel mee.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

Re: RE: Spider type IV

vr jul 27, 2007 13:35

Neen
Maar als ik haar dan in de winter stal?
Doen !! :lol:

Ik vind de Spider 4 een van de leukste cabrio's alniet de leukste !!



Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: Spider type IV

vr jul 27, 2007 13:52

Ik vind de Spider 4 een van de leukste cabrio's alniet de leukste !!
Precies: ik loop al 1,5 jaar te roepen dat ik mijn twee auto's wil vervangen door een Spider 916 en een Bertone, maar kan maar geen afscheid nemen van de Spider ;)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Marvin
Full Member
Full Member
Berichten: 263
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 11:56

RE: Spider type IV

za jul 28, 2007 14:07

Nou ik ben geweest. Van buiten zag ze er goed uit. Ook reed ze perfect, de motor liep lekker en de versnellingsbak deed het ook goed. Er waren ook nieuwe schokdempers en veren onder gekomen en ook was ze voorzien van een nieuwe kap. Alleen van onderen... daar waren de kokers verroest en moest er bij de bak waar het reservewiel in lag een stukje bij worden gelast. Misschien moet er ook wat aan de benzine tank gebeuren. Ik denk dat dit mij te duur gaat worden. Het was zeker geen slechte wagen en bij een vraagprijs van 5200 euro denk ik dat je de bovenstaande minpunten wel mag verwachten.
Ik wil ook nog even kwijt dat ik zo'n Spider fantastisch vind rijden en dat ik er helemaal weg van ben (en dan nog de uitstraling van zo'n auto).
Gelukkig hoef ik nu geen keuze te maken tussen een Spider en mijn huidige bella, want dat is eigenlijk toch ook een hele fijne auto.
Ik hou in ieder geval mijn ogen open voor een type IV.
Nu: Alfa 916 GTV 3.0 V6 24v 1999
Nu: Alfa GT 1300 Junior 1972, met 2L techniek
Gehad (2013-2023): Alfa 916 GTV 2.0 16v 2001
Gehad (2006-2013): Alfa 155 1.7 8v wide body 1995

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Spider type IV

zo jul 29, 2007 11:07

Dorpels lassen bij een spider is redelijk aan de prijs. Maar wellicht zijn er gewoon stukken in te zetten. Ik wil niet geloven dat ze totaal weg zijn zoals zo vaak (ik las HEEL VEEL dorpels voor mensen- been there done that)
een 5K is wel redelijk, zo kan je er nog wat tegenaan gooien en dan heb je een hele nette!!!!

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”