Zo, Weer een kleine updeet.
Heb inmiddels al weer veel met de alfa gereden met als hoogtepunt een retourtje Spa-Malmedy. Even ruim 700Km in een dag waarvan de meeste kilometers autobahn. Verbaaste me hoe goed de alfa zich hield. Terugweg erg hard gereden, tussen de 5000 en de 6000 toeren in zijn 5 en de alfa deed er niet moeilijk over.
Heb ook onderdelen gekocht voor de alfa welke deze week aan zullen komen.
1) 2X toyo proxes. Deze zullen vandaag gemonteerd worden. Geen overbodige luxe daar de alfa een paar dagen geleden in de regen zonder enige vorm van aanleiding uitbrak op een rechte weg. Had toen even 2 baanvakken nodig om de wagen op zijn plek te houden.
Dus het oude rubber achter vervangen.
2) Ferodo DS2500 remblokken. Kijken hoe deze bevallen op de vooras. Van de standaard blokken ben ik nu niet echt te spreken. Tzt komen er ook RVS leidingen en DOT5.1 in. Moet er alleen nog even achter zien te komen wat de gangbare manier is om de olie te wisselen.
3) Powerflex ophangrubbers. Hard nodig want een aantal rubbers zijn volledige uitgedroogd. Ben echt benieuwd hoe de alfa zal rijden met deze ophangunits. Ook of het dode punt in het stuur er minder van wordt. Heb ze namelijk ook gekocht voor de casterstangen want het budget was nog even niet toereikend voor de unibold conversie.
Tevens heb ik de wagen meer camber gegeven. Zitten nu 2 halve ,verzinkte, ringen per bout tussen. Je ziet meteen dat de wielen meer in een hoek staan. Ik zou me god niet weten hoeveel graden negatief ze staan. Hier even een paar dagen mee rijden en dan even het slijt profiel van de band bekijken. Is dit te erg dan haal ik er een ring uit.
Nu, wat vind ik het vervelendste aan de alfa? Eigenlijk 1 ding en dat is dat bij hoge bochtensnelheden de motor even vermogen verliest. Helemaal erg is het met 20 liter en minder peut in de tank. Dan valt het vermogen volledig weg bij het uitacceleren. Ik heb dit altijd afgedaan als benzine die door de g-krachten een hoek in gedrukt worden. Maar als het ook met 40 liter in de tank gebeurd dan is er misschien toch iets aan de hand?