hugo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: do aug 18, 2005 14:26
Locatie: antwerpen/ enschede

Re: RE: Alfa 75 TS Numerata

di jun 26, 2007 20:13

kun je die filmpjes niet ergens anders plaatsen wat een #-o #-o site is die 'yourfilehost'
Waarom? Ik heb al een afspraak gemaakt met Annabanana uit Barneveld. 8)
:lol: Geen wonder dat er geen gang in die drift zit.... Tis een "oerdrift".. :mrgreen:

:jumping:
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

hugo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: do aug 18, 2005 14:26
Locatie: antwerpen/ enschede

RE: Alfa 75 TS Numerata

do aug 02, 2007 10:36

Zo, Weer een kleine updeet.

Heb inmiddels al weer veel met de alfa gereden met als hoogtepunt een retourtje Spa-Malmedy. Even ruim 700Km in een dag waarvan de meeste kilometers autobahn. Verbaaste me hoe goed de alfa zich hield. Terugweg erg hard gereden, tussen de 5000 en de 6000 toeren in zijn 5 en de alfa deed er niet moeilijk over. :D

Heb ook onderdelen gekocht voor de alfa welke deze week aan zullen komen.

1) 2X toyo proxes. Deze zullen vandaag gemonteerd worden. Geen overbodige luxe daar de alfa een paar dagen geleden in de regen zonder enige vorm van aanleiding uitbrak op een rechte weg. Had toen even 2 baanvakken nodig om de wagen op zijn plek te houden. :shock: Dus het oude rubber achter vervangen.

2) Ferodo DS2500 remblokken. Kijken hoe deze bevallen op de vooras. Van de standaard blokken ben ik nu niet echt te spreken. Tzt komen er ook RVS leidingen en DOT5.1 in. Moet er alleen nog even achter zien te komen wat de gangbare manier is om de olie te wisselen.

3) Powerflex ophangrubbers. Hard nodig want een aantal rubbers zijn volledige uitgedroogd. Ben echt benieuwd hoe de alfa zal rijden met deze ophangunits. Ook of het dode punt in het stuur er minder van wordt. Heb ze namelijk ook gekocht voor de casterstangen want het budget was nog even niet toereikend voor de unibold conversie.


Tevens heb ik de wagen meer camber gegeven. Zitten nu 2 halve ,verzinkte, ringen per bout tussen. Je ziet meteen dat de wielen meer in een hoek staan. Ik zou me god niet weten hoeveel graden negatief ze staan. Hier even een paar dagen mee rijden en dan even het slijt profiel van de band bekijken. Is dit te erg dan haal ik er een ring uit.


Nu, wat vind ik het vervelendste aan de alfa? Eigenlijk 1 ding en dat is dat bij hoge bochtensnelheden de motor even vermogen verliest. Helemaal erg is het met 20 liter en minder peut in de tank. Dan valt het vermogen volledig weg bij het uitacceleren. Ik heb dit altijd afgedaan als benzine die door de g-krachten een hoek in gedrukt worden. Maar als het ook met 40 liter in de tank gebeurd dan is er misschien toch iets aan de hand?
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: Alfa 75 TS Numerata updeet pg.2

do aug 02, 2007 11:23

daar ga je niet veel aan kunnen verhelpen denk ik,ik heb het ooit meegemaakt op een rotonde,enkele toertjes over de rotonde met +- halve benzinetank tegen een vrij hoge snelheid,
de wagen pruttelde en kreeg niet genoeg benzine,van de rotonde afgegaan terug recht rijden en probleem was weg,heeft een second of 7 a 8 geduurd.

hugo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: do aug 18, 2005 14:26
Locatie: antwerpen/ enschede

Re: RE: Alfa 75 TS Numerata updeet pg.2

do aug 02, 2007 16:41

daar ga je niet veel aan kunnen verhelpen denk ik,ik heb het ooit meegemaakt op een rotonde,enkele toertjes over de rotonde met +- halve benzinetank tegen een vrij hoge snelheid,
de wagen pruttelde en kreeg niet genoeg benzine,van de rotonde afgegaan terug recht rijden en probleem was weg,heeft een second of 7 a 8 geduurd.

Klopt duurt om en nabij 10 seconden .


Ferodo DS2500 blokken vandaag aangekregen. Morgen monteren en inremmen. Wagen stuurt wel een heel stuk fijner met de nieuwe camber setting.


Trouwens, de mistlampen zitten in een kunstofomhulsel dat zo vreselijk goed vast zit dat ik na 2 uur proberen nog steeds niks los heb gekregen. Is hier een truukje voor?
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8037
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Alfa 75 TS Numerata updeet pg.2

do aug 02, 2007 17:42


Trouwens, de mistlampen zitten in een kunstofomhulsel dat zo vreselijk goed vast zit dat ik na 2 uur proberen nog steeds niks los heb gekregen. Is hier een truukje voor?
Hee ga je die mooie verse gele hella's deruit mieteren?? :shock: Zitten vastgeklikt met een soort losse houdertjes die op hun beurt weer in een uitsparing in de bumper zitten (ach tis zo simpel maar je moet t ff zien he....)Iig vanaf achter naar voor toe eruit drukken!
Suc6, grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

hugo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: do aug 18, 2005 14:26
Locatie: antwerpen/ enschede

Re: RE: Alfa 75 TS Numerata updeet pg.2

do aug 02, 2007 22:54


Trouwens, de mistlampen zitten in een kunstofomhulsel dat zo vreselijk goed vast zit dat ik na 2 uur proberen nog steeds niks los heb gekregen. Is hier een truukje voor?
Hee ga je die mooie verse gele hella's deruit mieteren?? :shock: Zitten vastgeklikt met een soort losse houdertjes die op hun beurt weer in een uitsparing in de bumper zitten (ach tis zo simpel maar je moet t ff zien he....)Iig vanaf achter naar voor toe eruit drukken!
Suc6, grtz,fRank

Hey Frank,


Lampjes gaan er idd even uit voor een middag rijden op cpz. Ik wil kijken of ik iets kan frabieken waarmee er meer rijwind naar de voorremmen komen. Naturellement komen ze er daarna weer op, daar zijn ze veelste gaaf voor 8)
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

hugo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: do aug 18, 2005 14:26
Locatie: antwerpen/ enschede

RE: Alfa 75 TS Numerata updeet pg.2

vr aug 03, 2007 20:10

Vandaag de remblokken geplaatst. Voor de eerste keer is het nog best een gepiel. Met name het los en vast krijgen van de 2 klem-asjes ben je wel even aan het klooien. Bij de 2de remklauw ging het allemaal een stuk sneller. Binnen 15 minuutjes klaar.


Nu even een warme maaltijd naarbinnen werken en vanavond de ferodo ds2500 blokken inremmen. Ik ben erg benieuwd hoe het zijn werk zal doen.
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8875
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Alfa 75 TS Numerata updeet pg.2

vr aug 03, 2007 21:21

DS2500 is prettig op straat, maar op het circuit verbrand je ze. Of in ieder geval: wij verbranden ze...

Maar toen ik er nog gewoon mee op straat reed was het prima. 1 dingetje viel me toen wel op: ze gingen pas echt goed werken na een kilometer of 100.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: Alfa 75 TS Numerata updeet pg.2

vr aug 03, 2007 21:29

voor beter koeling aan je voorremmen kan je ook zoiets maken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8875
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Alfa 75 TS Numerata updeet pg.2

vr aug 03, 2007 21:43

Of zo:

Afbeelding
En de slangen lopen richting het mistlampgat, mistlamp is verwijderd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

hugo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: do aug 18, 2005 14:26
Locatie: antwerpen/ enschede

RE: Alfa 75 TS Numerata updeet pg.2

vr aug 03, 2007 23:15

Zo, net terug van een stukje rijden. Remmen voor een deel ingeremd. moet zeggen dat ze al een stuk beter bijten dan de standaard blokken. Echter, pedaaldruk valt helaas wel rap weg dus RVS remleidingen en DOT5.1 is wel iets wat er volgende maand op komt.

De nieuwe Proxes T1R's zitten van voren met het verhoogde negatieve camber. Wow, wat een verschil :shock: wagen is een heel stuk stabieler en houdt fijner koers. Echter, de proxes' hebben wel een wat zachtere wang en dat merk je wel iets. Tevens stuurt de wagen linksaf scherper dan rechtsaf dus na de powerflex upgrade maar even naar de uitlijnboer.
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

Re: RE: Alfa 75 TS Numerata updeet pg.2

zo aug 05, 2007 18:19

Of zo:

Afbeelding
En de slangen lopen richting het mistlampgat, mistlamp is verwijderd.
als ik deze foto zo zie stelt het precies niet veel voor om die dikke stabi met botjes te monteren.

hugo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: do aug 18, 2005 14:26
Locatie: antwerpen/ enschede

RE: Alfa 75 TS Numerata updeet pg.2

di aug 07, 2007 11:42

Ophangrubbers van powerflex zitten nu ook in de watt stangen en het wiebertje. Maakt zeker wel een verschil, zeg. Wagen is veel strakker in de kont bij het betere bochten werk.


Ik had alleen al last van een tikkende klep. Dit is nu echter uitgegroeid tot een constante ratel welke toch wel behoorlijk aanwezig is. Dat deze gesteld moet worden is meer dan duidelijk echter ga ik woensdag rijden op CPZ en daarna meteen door naar Fryslan. Dit is dus een ruime 500km rit met het nodige hoogtoeren werk. Gewoon door blijven rijden met die klep of is het verstandiger de alfa even rustig te laten staan ?
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

GTVke
Full Member
Full Member
Berichten: 394
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 13:11
Locatie: Olen / Belgie

Re: RE: Alfa 75 TS Numerata updeet pg.2

vr aug 10, 2007 18:14

[quote="jef 75"]voor beter koeling aan je voorremmen kan je ook zoiets maken.

[img]http://i13.tinypic.com/5zr386g.jpg[/img][/quote]

Volgens mij kom jij veel bij Ron van GTA Automobili over de vloer Jef , die modificeert zijn 75 voorbumpers ook altijd op deze manier .
Zolang je geen windgeleider maakt ( vb een flexibele buis ) van de gaten in de voorbumper naar de remklauwen in de wielen is het koelend effect van deze modificatie zeer beperkt !

Andretti Molletti

Re: RE: Alfa 75 TS Numerata

vr aug 10, 2007 19:46

Nu, wat vind ik het vervelendste aan de alfa? Eigenlijk 1 ding en dat is dat bij hoge bochtensnelheden de motor even vermogen verliest. Helemaal erg is het met 20 liter en minder peut in de tank. Dan valt het vermogen volledig weg bij het uitacceleren. Ik heb dit altijd afgedaan als benzine die door de g-krachten een hoek in gedrukt worden. Maar als het ook met 40 liter in de tank gebeurd dan is er misschien toch iets aan de hand?
Is gewoon op te lossen hoor!
Als ik op sliks met mijn 75TS 10 s weg zou vallen kon ik wel stoppen op CPZ...

Je probleem zit met aan onwaarschijnlijk hoge zekerheid grenzende waarschijnlijkhied in je opvoerpompje in je tank.

Terug naar “Projecten”