Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Chippen 159

za aug 04, 2007 15:40

@ schink: het resultaat van de tuning van jouw V6 onderschrijft mijn stellingen. Jouw V6 is getuned op meer koppel/vermogen in het lage toerengebied. Om dezelfde snelheid te halen als voor de tuning hoeft de motor minder te werken, dus minder brandstofverbruik. Bij mijn auto zit de winst bovenin het toerengebied waar over het meer benzine wordt verbruikt. Het is kennelijk nog niet mogelijk om middels een chip vermogen op te wekken in het lage toerengebied (bij een 3,2 JTS dan). Ik heb ooit een 166 savali 3,5v6 gehad, die was net iets zuiniger dan de versie waar hij van was afgeleid, de 3,0 V6. Deze motor had dezelfde karakteristiek als jouw blok heel relax heel fijn en heel snel...
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6908
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Chippen 159

za aug 04, 2007 17:10

Bij squadra tuning op de website staat dat ze ook de 159 3.2 q4 kunnen 'helpen'. Volgens de grafiek gaat de motor in het hele bereik wat meer koppel en vermogen leveren. Stond trouwens ook bij dat geeneen van de door hun geteste 159 zijn opgegeven vermogen haalde... :oops:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Jack
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: zo jul 29, 2007 14:41
Locatie: Sittard
Contacteer: Website YouTube

RE: Chippen 159

za aug 04, 2007 17:10

Is een helder verhaal dat ik kan begrijpen. Echter als ik de grafiek van jouw auto bij squadra bekijk krijgt hij met de nieuwe chip meer koppel onder in het toerengebied. Of zie ik dit verkeerd
ex Alfetta 1.6, GTV 2.0, Alfetta 2.0, Guilietta 1.6, GTV6 2.5, GTV6 2.8, Alfa 75 1.6, 33 1.3, 164 2.0, 164 3.0, Spider 2.0, 146 1.6, GTV 2.0V6T, 156SW 1.8. Nu 159SW 1.9 JTDm + Spider 3.0V6 + Bertone GTV + Berlina 2000 + Fiat Grande Punto mobiel

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Chippen 159

za aug 04, 2007 18:13

http://www.squadra-tuning.com/NL/techni ... uning.html

Deze url hebben we het toch over mensen?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6908
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Chippen 159

za aug 04, 2007 18:40

Niet helemaal... Daar staan de grafiekjes van de v6 niet bij... :wink: 159 3.2 q4 staat gewoon in de lijst.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Chippen 159

za aug 04, 2007 20:06

en ik heb hem door Autodelta laten tunen, niet door squadra... http://www.autodelta.co.uk . Tot 4000 t/pm ligt het koppel net boven de standaardwaarde, daarboven is de beer los. Ze hebben daar inmiddelsn ook een kompressor voor de 159. kost alleen 5400 engelse ponden :shock: en dan moet je de auto nog naar engeland brengen ook... :cry:
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6908
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Chippen 159

za aug 04, 2007 20:34

Dat is inclusief montage neem ik aan?

Misschien kun je het setje op laten sturen(voor minder geld natuurlijk) en het hier laten monteren. zit je alleen nog met de software aanpassingen... :roll:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Chippen 159

za aug 04, 2007 21:18

Doen ze helaas niet Ze zijn als de dood dat iemand met hun ontwikkelingswerk aan de haal gaat. De chip is ingebouwd door een medewerker van autodelta die is komen overzwemmen. Deed in enkele dagen een trits auto's van klanten van van Lingen. Ik zal echt de auto naar engeland moeten brengen of er moet een kerel met de spullen naar Houten afreizen..... 't is me nog effe te veel moeite en geld. Van Lingen is bezig met een andere aanbieder (een betrouwbare uiteraard) ik wacht nog even af wat daar uitkomt
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6908
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Chippen 159

za aug 04, 2007 21:45

Maakt Novitec nog niks? Deden de oude modellen ook allemaal (156 ed) zelfs dikke biturbopaketten... =P~
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Chippen 159

ma aug 06, 2007 09:52

Op dit moment alleen de diesels (2,4 jtd naar 245 PK :shock: ). Madeno heeft de paketten voor de diverse motoren nog in voorbereiding. Het is kennelijk lastig om de motoren te tunen, althans lastiger dan vroeger. Dat betekent ook dat er meer ontwikkelingsgeld in gaat zitten en die centjes wil een tuner natuurlijk terugverdienen en daar heb je aantallen voor nodig. Het is dus naast de technische uitdagingen ook een bedrijfeconomisch vraagstuk. Blijft even afwachten dus...
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
jeroen gta
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 17:08
Locatie: bergen op zoom

RE: Chippen 159

do aug 09, 2007 18:53

Voor de 159 jtdm 1,9 en 2,4 is er een update voor de software .
voor het roetfilter enz werd snel vuil motor valt dan op storing :!: :!:

Grafikal

RE: Chippen 159

ma aug 13, 2007 00:06

Hoi Marc, er is binnenkort weer zon dag bij SvL Haarlem.
Ik laat zelf binnenkort door Autodelta een Compressor in mijn nog af te leveren 2.2 JTS. bouwen.

Voor de 3.2 zijn ze ook bezig om meer lucht in de V6 te laten komen. Dat zou wel wat voor je zijn mocht je de SC iets TE vinden.
Zeker die nieuwe V6 is erg lui onderin, dat schijnt voornamelijk met lucht te maken te hebben
Autodelta gebruikt de Rotrex (www.rotrex.com) superchargers, als je echt handig bent.....

Mocht je interesse hebben gewoon ff willem bij SvL bellen, Autodelta komt nog zeker 2X naar Nederland dit jaar.

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Chippen 159

do sep 06, 2007 14:02

Oh , Ok ik zal eens informeren. De kosten vond ik best pittig overigens. Een setje voor mijn V6 kost 5400 engelse ponden en dat is meen ik exclusief inbouw. Ik ben in ieder geval erg benieuwd wat de compressorkit op jouw 2,2 doet en met name in het toerengebied waar je normaal gesproken rijdt. Dat is in mijn geval zo tussen de 2000 en 5000 TPM. Ook ben ik benieuwd wat de consequenties zijn voor het benzineverbruik. Ik heb nu een actieradius van zo'n 425 KM. Ik ga me denk ik naar verloop van tijd irriteren als dat door de compressor terug zakt naar 300 a 350 km; zelfs ondanks het feit dat ik lekker veel PK's en NM's tot mijn beschikking heb. Nogmaals ik hoor graag wat je ervaringen zijn!

Mark
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

Re: RE: Chippen 159

do sep 06, 2007 14:33

Voor de 3.2 zijn ze ook bezig om meer lucht in de V6 te laten komen. Dat zou wel wat voor je zijn mocht je de SC iets TE vinden.
Zeker die nieuwe V6 is erg lui onderin, dat schijnt voornamelijk met lucht te maken te hebben.
In wat voor vorm dan? de autodeltachip met als resultaat 275 PK en 352 NM zit er al in. De luiheid onderin is er dan overigens nog wel.
Heb je je auto al overigens?

Mark
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Grafikal

RE: Chippen 159

do sep 13, 2007 17:01

Auto is nog niet binnen, hij zou bij de eerste lichting na de vakantie moeten zitten.
ik weet niet hoe lang het duurt voordat ze zon boot hebben afgeladen :)
Ik zou m op zijn vroegst deze week moeten krijgen en uiterlijk over 2 weken...slaap al slecht hoor :)

Als het goed is krijg je met de supercharger ook bij lage toeren veel meer kracht en zou je gewoon normaal rijden zou het verbuik niet echt toe moeten nemen. Ik rij zelf nog geen 15K per jaar dus superboeien zal het me niet.
probeer wel even te kijken of er iets met de prijs gedaan kan worden,
exact dezelfde Supercharger kost bv. voor de civic inclusief montage etc. €3950

Waarom dan voor de 159 bijna €3000 euro duurder? Daar wil ik wel ff het een en ander van weten.

Voor de V6 zou er iets met een verbeterde luchtinlaat komen, ik heb me laten vertellen dat dat de oorzaak is van de "luie" v6?

Terug naar “Tuning onderwerpen”