Zodat je niet bij de ARTC hoeft te zoeken:
Bij de V6 specifiek: zorg dat er mechanische riemspanner op zit of komt. De hydraulische lekken altíjd. Revisie helpt slechts tijdelijk en is een hels werk. Als ze te veel lekken krijg je problemen met de riem met evt motorschade als gevolg.
Verder: tijdig kleppen stellen, beurtjes ed, wanneer riem vervangen idd.
Zwakke punten 155 electr: electr ramen, electr spiegels (vaak niet eens kapot, maar zitten vast door te weinig gebruik), brandstofpomprelais (uitvallen/niet starten), lambdasonde (stoten/inhouden, te hoog CO), haperende ruitewissers(nw vet eraan doen en contactjes dichter stellen).
Overig: vastzitten remmen achter , vnl SB, vastzitten handrem (kabel loopt naar beneden, blijft water in staan), kachel draait alleen op stand 4 (weerstandje stuk)
Roest: waar plaatwerk raakt (deurranden, motor-en achterklepranden), wielkastranden (vnl SB), kofferbak bij wielkasten (SB), ontwateringsgaten onderkant auto en kofferbak(af fabriek vaak dichtgespoten), spiegelranden, subframe (geen antiroest behandeling gehad), radiatorhouder, accubak. Lijkt veel, in de praktijk valt het reuze mee. Ze roesten veel minder dan de 75's.
Verder sturen de SB zwaarder dan de WB's en remmen ze óók vaak minder.De ruitewissers zijn erg fel en wissen maar matig.
Ter info, bij de 16v's gevoelig: nokkenasversteller (auto klinkt als een diesel).