ex0dus
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: do mei 11, 2006 19:44
Locatie: Eindhoven

RE: Alfa 147 of fiat Bravo ?

do aug 09, 2007 22:20

Tjah, ik denk dat de 147 toch meer emotie is dan zo'n Bravo...
En je moet er toch een hoop mee rijden natuurlijk, je kunt altijd in zo'n Bravo rijden, en kijken of ie bevalt...
Ikzelf zou voor de Alfa kiezen, puur om de emotie wat het merk te bieden heeft. Nou is zo'n 147 eigenlijk allang geen echte Alfa meer, maar kijk eens naar dat design... Is toch echt mooier dan die van de Bravo.
En straks rijd heel leasend Nederland in zo'n Bravo natuurlijk.
Een 147 is gewoon mean, een Bravo is meer omdat moeder-de-vrouw het liever heeft ofzo. :P

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Alfa 147 of fiat Bravo ?

vr aug 10, 2007 10:07

Een standaard 147 'mean'??? Een Bravo voor moeder de vrouw? Juist veel 147's zijn zakelijk bereden, tuurlijk zal dat bij de Bravo niet anders zijn maar laten we wel wezen, zoveel mensen zijn er tegenwoordig niet die 25 mille uit de mouw kloppen.

Emotie is gelukkig reden persoonlijk, zo vind ik het huidige Alfa juist compleet emotie-loos, het doet me helaas niets. Mooi auto's hoor, het doet me echter geen bolling in de broek veroorzaken... Fiat is NAAR MIJN MENING juist goed bezig, leuke auto's, goede kwaliteit voor een zeer nette prijs, sportiviteit, etcetera. Voor mij is het op het moment erg makkelijk: klassiekers? Doet u mij maar Alfa, heerlijke sfeer, heerlijk rijden, noem maar op... Nieuwe auto's? Ik ga voor Fiat, heerlijk hoe die jongens aan de weg aan het timmeren zijn! 8)
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

delahayenator

RE: Alfa 147 of fiat Bravo ?

vr aug 10, 2007 13:38

Lekker een Focus diesel apparaat aanschaffen, doet qua rij/weggedrag echt niet onder voor een 147 of een Bravo, en is nog redelijk vormgegeven ook. qua bijtelling/eigen bijdrage zeker de goedkoopste. Stuurt echt strak als een scheermes, en kwaliteit/betrouwbaarheid is ook op peil.

Gebruikersavatar
pinin39
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 13:26
Locatie: borger
Contacteer: Website

RE: Alfa 147 of fiat Bravo ?

ma okt 29, 2007 20:19

nou ff een update ......
het is een Alfa 159 Business geworden , moest er wel even voor van baan veranderen maar dat mag de pret niet drukken !

voor de niet alfafans : ik krijg als voorloopauto een Ford C-max (focus met verkeerde dakijn)
Gehad : Alfa 146 TI , Alfa 145 QV . Alfa GTV Turbo V6, Alfa 159 , 166

Nu Porsche , Ducati , Fiat 500

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2306
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

Re: RE: Alfa 147 of fiat Bravo ?

di okt 30, 2007 08:54


voor de niet alfafans : ik krijg als voorloopauto een Ford C-max (focus met verkeerde dakijn)
Die zijn hier, als het goed is, niet :? :lol:
''Drive tastefully''

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa 147 of fiat Bravo ?

di okt 30, 2007 12:46

nou ff een update ......
het is een Alfa 159 Business geworden , moest er wel even voor van baan veranderen maar dat mag de pret niet drukken !

voor de niet alfafans : ik krijg als voorloopauto een Ford C-max (focus met verkeerde dakijn)
Ook een leuke keuze... Alleen snap ik dan het verhaaltje bijtelling niet meer... Alfa 159 is toch nog weer een stukkie duurder dan een Toyota Avensis? En een Focus is als voorloop auto ook niks mis mee, rijdt goed....

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

delahayenator

RE: Alfa 147 of fiat Bravo ?

di okt 30, 2007 18:39

Gefeliciteerd :thumbs: :thumbs: :thumbs: Gelukkig krijg je zo'n te hoge focus, na het rijden in een gewone zou het weggedrag van de 159 wel eens wat kunnen tegenvallen. Doet er trouwens verder niets aan af hoor want de 159 is van binnen en buiten veel mooier

Andretti Molletti

Re: RE: Alfa 147 of fiat Bravo ?

di okt 30, 2007 21:37

......... Juist veel 147's zijn zakelijk bereden, ............
Schumacher kreeg betaald en reed dan ook nog eens in een Ferarri, ik krijg betaald en rij dan ook nog eens in een 147.
Ik moet zeggen dat ik geniet van elke seconde in die 147. Met mijn eigen auto zou ik zo niet rijden. Ik betaal dik 4 jaar lang, belasting op belasting en na 4 jaar is er niemand maar dan ook niemand die zich druk maakt om die 147. Hij is altijd dealer onderhouden en er is niets op bespaard. Kwaliteit is minder belangrijk want als er wat is, naar de dealer, kost hooguit wat tijd. (gelukkig is de 147 een degelijk karretje). Rij ik dan 's avonds op een afgesloten weg waar geen publiek staat en geen bomen en geen kinderen oversteken en waar geen snelheidslimiet geldt en ook nog eens buiten europa, dan gaat het gas wel degelijk ver open en geniet ik van de sublime wegligging, het geluid van de 16V met open luchtfilter en de opzienbarende trekkracht voor zo'n 1600.
En als ik dan terugrij over neerlands wegen dan denk ik WOOOW, das toch wel een echte... ceedeetje op, navigatiesysteem verteld me waar ik domme leasebakkenrijder naar toe moet en ik bel even met jan en alleman via mijn geintegreerde carkit. Uitstappend werp ik een blik door de 17 inch spaakvelgen naar de nog nagloeiende schijven en snuif de reuk van "goedgebruiktrubber" op...

Nee een leasebak is emotieloos vervoer, duur betaald, maar zolang ik dank zij de nederlandse regering niet zelf een dagelijkse auto kan betalen, en 3/4 vd tijd in de file sta, over elke tankbeurt zou moeten bedenken hoe lang ik daarvoor moet sparen, dan kies ik maar voor een zakelijk bereden 147... Tis afzien, maar ik ben een masochist 8)

Het negatieve praatje van een leasebakrijder etc, plakken ze maar tegen de klaagmuur...geweldig een bijna volledig gesponsorde ALFA!!!
......... Emotie is gelukkig persoonlijk, ............
iid helemaal eens ;)


Ik kan me dus levendig voorstellen dat je met een 159 vd zaak helemaal gelukkig kan zijn :thumbs:

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Alfa 147 of fiat Bravo ?

di okt 30, 2007 22:55

Applaus voor je verhaal! 8) Goed geschreven, voordat iedereen denkt dat ik door jouw quotes de 147 niks vind: dat over het zakelijk rijden was puur een reactie op de persoon voor mij die voorspeld dat de Bravo veel zakelijk gereden werd. De 147 is een lekkere kar!

Kan het me ook prima voorstellen. Onze nieuwe Panda 100HP is even een paar dagen weg voor een motormanagement kuur en dergelijke en als leenauto heb ik een 155 1.8 16v, ik vermaak me meer dan kostelijk! 8)
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Andretti Molletti

RE: Alfa 147 of fiat Bravo ?

wo okt 31, 2007 00:14

de tweede quote zegt genoeg ;)

maar je hebt een algemeen bekend punt met "leasebakken" etc... nu ik zelf leaserijder ben zie je ook eens de andere kant van het verhaal.. en dat heeft ook meer kleuren dan meestal gesuggereerd wordt.. dat was mijn punt ;)

En ieder zijn eigen emotie en mening, respect daarvoor !

(Al doet een mening als Alfa is goed, de rest is niks het hier beter dan gemiddeld :lol: )

Terug naar “Het Forum Café”