Zo, tussendoor weer wat aan de 33 kunnen doen. Als eerste wat techniek. De achterremmen maar eens open gemaakt. Rechts waren de remvoering losgeraakt van de schoenen waar ze op horen. Ze zaten in de trommel geplakt
Dus maandag maar een setje verse halen voor beide kanten. Verder zijn de trommels van binnen wel vuil maar zijn de cilinders nog droog en gangbaar en de trommels zijn niet te ver ingesleten. Dus wat schoonmaken, nieuwe voeringen erin en monteren maar weer. Wiellagers zijn ook nog in orde.
Dan over naar de koets. Hoezo is roest slect voor een auto? Waarschijnlijk heeft de roest de langsliggers van mijn 33 gespaard
Die zijn namelijk nog recht na de aanrijding die de auto ooit gehad heeft. Aangezien het rechter achterscherm losgeroest is van de bodem is dat scherm wel wat naar voren gekomen maar de langsliggers zijn nog in orde! Dat scherm terugdrukken is niet zo moeilijk, goed nieuws dus.
Verder bleek dat er rechts een overzetdorpel op zit. Alleen weer eens niet mooi afgewerkt:
Dus de staalborstel op de slijptol en afwerken met een roestwerend middel:
Dit was ooit een krikpunt:
Gelukkig is alleen de kriksteun zelf weg, het plaatwerk erachter is wat roestig maar ik kan er niet doorheen prikken met een schroevendraaier:
Voor nu maar even wat anti roest spul erop en verder APK klaarmaken. Als ik geen grote problemen meer tegen kom en er weer APK op zit komt er wel een nieuw krikpunt voor in de plaats