Andretti Molletti

Re: RE: race carbs *** hij loopt!!!... (bijna goed)***

do aug 16, 2007 13:34

BAH CARBURATEURS !!!!!!
Reacties uit onkunde!!!

;)

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

RE: race carbs *** hij loopt!!!... (bijna goed)***

do aug 16, 2007 18:10

Ehh vraagje?? wat zijn carburateurs :?:

:jumping:
PS mooi gemaakt hoor Bas!

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do aug 16, 2007 19:57

Carburateurs?

dat zijn toch die altijd lekkende, benzine slurpende dingen die elke week afgesteld moeten worden?
:jumping:

En die dan zo hemels klinken en je zo heerlijk in je stoel drukken terwijl je door die tunnel scheurt!!!!!!!!! =P~
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

do aug 16, 2007 22:40

Zooo,

Net de handjes weer gewassen... En weer een stapje dichterbij........................................ NOT!!!!!!!

Kleppendeksel vanavond maar eens gelicht om te kijken of ik t tikken kon lokaliseren.

Tijdens het lichten van t deksel bleek al snel dat er één mogelijke oorzaak uitgesloten is. De olio vloeide rijkelijk :roll:
Daarna de klep-zuiger / klepspie-klepgeleider speling gecontroleerd. Dit heb ik gedaan door één voor één de kleppen op maximaal open te zetten met de nokkenas en dan de klepbeker nog verder in te duwen. Kijken hoever je kunt geeft dan aan hoeveel ruimte er over is. Het was bij alle posities mogelijk om een plaatje van 2mm alu tussen de nok en de beker te schuiven. Dus er moest voldoende speling zijn.

Vervolgens de klepspeling gemeten. Deze ligt netjes tussen de .45 en .50 mm.

Het enige wat ik niet heb gechecked - Wat is een goede manier uberhaupt om dit te doen??? - Is of de in en uitlaatkleppen elkaar misschien raken.

Bougies staan allemaal netjes in het gareel dus de kans dat deze geraakt worden lijkt mij verwaarloosbaar.

Iemand een oplossing???? Als ik haar op mijn hoofd zou hebben. Dan zou ik daar misschien nu mijn handen naar toe bewegen... :cry:

Wil zaterdag gewoon mijn rolsessie houden :twisted:
Shut up and ride!

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

do aug 16, 2007 22:50

Of de kleppen elkaar raken... is vast niet te zien door de bougiegaten gezien de opstelling. Gaat vast meer demontage bij komen om dat te checken... Al geluisterd of het wel echt uit de kop komt? Met een stethoscoop of lange schroevendraaier ofzo?
Dirk - Giulia2000TS

bralfa
Guru
Guru

do aug 16, 2007 22:56

Dirk,

Met schroevendraaier gelokaliseerd en lijkt echt uitlaatzijde te zijn. Kleppen raken elkaar zeker niet bij tornen dus ik zou niet weten hoe ik dat zou kunne checken bij draaiende motor... :?
Shut up and ride!

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

do aug 16, 2007 23:00

Kilometers maken! Het is de nieuwigheid! Oftewel.... hopelijk heeft een ander een slimmer antwoord... :roll:
Dirk - Giulia2000TS

bralfa
Guru
Guru

do aug 16, 2007 23:05

hahahaha.

Heb ook nog getwijfeld of de nok niet te hoog was tov de klepbeker. Maar ik heb rondom minstens een halve mm ruimte dus dat zou ook geen tikken kunnen veroorzaken volgens mij?

Morgen t ding maar eens voorzichtig door het duitse land trappen :-$ kijken of t minder wordt....
Shut up and ride!

Andretti Molletti

vr aug 17, 2007 00:17

laatst genoemde probleem los je op door het "lobecentre"van je nokkenassen te vergroten.
m.a.w. je zet je inlaat een fractie vroeger en je uilaat een fractie later.

Maar, ik lees dat je je klep-zuigerspeling verkeerd hebt gemeten?
Je klepzuigerspeling is niet het kleinst als je kleppen geheel openstaan!
Neem een stuk soldeerdraad zoals ik eerder zei etc etc..

of: Zet de motor exact in BDP. Dan, wel wat werk, haal je je nokkenastandwielen los en meet je eerst de hoogte van je klepbeker van cilinder 1. Vervolgens draai je de nokkenas verder (rechtsom) tot de klep de zuiger raakt. Meet wederom de diepte van je klepbeker. Het verschil is je klep zuigerspeling. Veel makkelijker is dus de soldeerdraadtuuc.

Wat bedoel je met: klepspie-klepgeleider ???

bralfa
Guru
Guru

vr aug 17, 2007 08:12

laatst genoemde probleem los je op door het "lobecentre"van je nokkenassen te vergroten.
m.a.w. je zet je inlaat een fractie vroeger en je uilaat een fractie later.

Maar, ik lees dat je je klep-zuigerspeling verkeerd hebt gemeten?
Je klepzuigerspeling is niet het kleinst als je kleppen geheel openstaan!
Neem een stuk soldeerdraad zoals ik eerder zei etc etc..

of: Zet de motor exact in BDP. Dan, wel wat werk, haal je je nokkenastandwielen los en meet je eerst de hoogte van je klepbeker van cilinder 1. Vervolgens draai je de nokkenas verder (rechtsom) tot de klep de zuiger raakt. Meet wederom de diepte van je klepbeker. Het verschil is je klep zuigerspeling. Veel makkelijker is dus de soldeerdraadtuuc.

Wat bedoel je met: klepspie-klepgeleider ???
Owkay..... Denkfout dus!!! :oops: Is eigenlijk ook logisch maar ja in al mijn blinde enthousiasme.... wbt klep-zuigerspeling.

wbt klepspie-klepgeleider, Hier kwam ik op omdat toen ik de kop demonteerde bij één klep de klepspies beiden waren gebroken. Helaas weet ik niet meer welke klep t was :oops:
Als je een grote lifthoogte hebt dan kan in theorie deze groter zijn dan de veerweg van de klepveren...mmm ( alweer een denkfout :oops: rookie Iam) Ik dacht dus dat hierdoor de klepspie op de geleider kon tikken. Lijkt mij nu ik t eindelijk een keer opschrijf erg onwaarschijnlijk. Zeker omdat ik niet echt extreme nokkenassen heb.

Aarghhhh!!!
Shut up and ride!

Andretti Molletti

vr aug 17, 2007 11:57

klepzuigerspeling is een klein beetje te veranderen door je timing van je nokkenassen aan te passen...
Is niet de oplossing waarop je zit te wachten ivm power, maar het werkt soms wel!
Je klepspie komt niet onder je schotel uit toch? Maar wat wel kan is dat je klepgeleider te hoog blijkt voor een bepaalde kleplift, dus dat had je goed gezien.

kai
Advanced Member
Advanced Member

vr aug 17, 2007 12:10

BAH CARBURATEURS !!!!!!
Reacties uit onkunde!!!

;)
Nietes !

bralfa
Guru
Guru

RE: race carbs *** hij loopt!!!... (morgen rollen!!!)***

vr aug 17, 2007 17:23

Ben er vandaag dan toch uitgekomen :banana:

Eerst maar eens de uitlaatnokkenas iets eerder gezet. Hiermee was het probleem verholpen. Maar dit houdt natuurlijk in dat we niet het maximale uit het torretje kunnen halen. Dat zou jammer zijn :cry:

Toch maar eens de raad der wijzen opgevolgd en zelf het BDP bepaald. Hieruit bleek dat beide nokkenassen iets te laat stonden. Ofwel mijn BDP komt niet helemaal overeen met het BDP van Alfa. Welke de juiste is... geen idee. Maar eigenwijs als ik ben heb ik mijn BDP maar als de juiste beschouwd. Nokkenassen op tijd gezet. Kleppendeksel erop en weer een poging gewaagd t ding aan te slingeren.

Hing hing hing (startmotor)................. vrrrp vrrrp wroaaaaap wroaaap... \:D/

Ik mezelf weer uit de stoel gehesen.... Is t echt zo...Hoor ik echt geen getik meer????

En idd. Hij is gereed om morgen afgesteld te gaan worden op de rollen bank \:D/ \:D/ \:D/

Dusss morgen meer!!!!

WAT KAN T LEVEN TOCH SIMPEL ZIJN.... :needcoffee:
Shut up and ride!

kai
Advanced Member
Advanced Member

vr aug 17, 2007 17:29

Was alles maar zo eenvoudig....

Meten is weten !

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr aug 17, 2007 18:44

Filmpje van het rollen???? [-o< [-o< [-o<
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Projecten”