Zo, even een update.
Heb inmiddels links voor het PU ophangrubber voor de bovenste draagarm gemonteerd. Een behoorlijke rotklus. Gezien in de rechterkant nog het originele, 16 jaar oude, rubber zit trok de alfa erg enthausiast naar rechts met hard remmen. Niet leuk dus.
Vandaag alle tijd en dacht, vandaag even rechts doen. Nou, vergeet het maar.
Die bout van het rubber zit enorm strak en kan ik er dus niet uittikken. Om de bout wat los te krijgen moet ik met een dopsleutel er wat beweging in krijgen door 'em een paar keer rond te draaien. Alleen is het dus onmogelijk om daar met een dopsleutel te komen
Hiervoor moet het hele inlaatspruitstuk los. Ik ben daar al een aardig stuk mee op weg want de inlaat rubbers moeten toch vervangen worden. Ik krijg het spruitstuk ook onder geen beding los. Ik heb alle voor het oog verborgen bouten los gehaald en nog steeds niks. Wie oh wie heeft de oplossing voor mij?
Nog iets. Toen ik op zandvoort reed deed de alfa 2 keer vreemd. Opeens begon de toerenteller alle kanten op de zwieren en bokte de motor, ook geen reactie op het gaspedaal, dit ging wel vanzelf weer weg. Vandaag had weer dat de toerenteller ging schommelen en ook bokte de motor. Voornamelijk met het gas op en vast punt houden, laag in toeren, bleef ie bokken. Met vollast trok 'ie wel mooi door zijn toeren heen zonder te haperen.