Mooi verhaal , hopelijk heb jee een goeie te pakken . Aan het verhaal van Rik wil ik nog een paar punten toevoegen .
Als je filters gaat vervangen : brandstofsysteem : Behalve het filter op het rechter binnenscherm , zit er in de tank zelf
ook nog een filter . Dit is te bereiken via het deksel onderop de tank .
spica : links onder de spicapomp zit wellicht 1 van de belangrijkste filters , nl het oliefiltertje
van de spicapomp , te bereiken via de messing zeskant stop ( sleutel 32 ) .
Vaak wordt dit filter vergeten en als het verstopt raakt , wordt de spica pomp niet
meer gesmeerd .
Als je de motor gaat starten cq laat lopen , houdt dan 2 zaken heel goed in de gaten .
1 Wees er alert op dat er geen koelvloeistof in het smeersysteem terecht komt , Dit kan gebeuren langs de afdichting van
de waterpomp ( zie achilles heel op
www.alfamontreal.info )
2 Wat ik zelf heb gehad is smeerolieverdunning door een veel te rijke afstelling van het brandstofsysteem . Dit is heel simpel te controleren door af en toe je neus in de dry-sump tank te steken en dan ruiken of er al dan niet een ( behoorlijke )
benzinegeur waar is te nemen .
Wat mij ook heel goed bevalt is de remconversie . Bij mijn auto zijn de 2 zuigerremklauwen vervangen door 4 zuigerklauwen afkomsig van een bmw 7 serie . De remslangen vervangen door een goodridge set slangen en Pagid blauw remblokken .
Voor verdere info , naast uiteraard Wil Mertens , raadpleeg ook
www.alfamontreal.info . Hier staat heel veel input van montreal eigenaren wat de moeite meer dan waard is .