Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

Re: RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....Remmenupgrade

vr aug 24, 2007 22:50

proefkonijn. :biggrin:
Laat Twan het niet horen ! :biggrin:
:lol: Mijn naam is haas. 8)


Als het goed is spreek ik co zondag op het ssar, heb ik toch iets niet goed gedaan, zullen we er nooit meer wat van horen.
Dat lezen we maandag wel in de krant. :biggrin:

:wink:
Fijne vriend ben jij zeg. :shock: :shock: :shock: :? :wink:

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....Remmenupgrade

vr aug 24, 2007 22:59

Laat Twan het niet horen ! :biggrin:
:lol: Mijn naam is haas. 8)


Als het goed is spreek ik co zondag op het ssar, heb ik toch iets niet goed gedaan, zullen we er nooit meer wat van horen.
Dat lezen we maandag wel in de krant. :biggrin:

:wink:
Fijne vriend ben jij zeg. :shock: :shock: :shock: :? :wink:
Altijd in voor een geintje. :biggrin:
Pa heeft vanavond nog een rondje gereden => komt goed! (ik lees toch geen krant) :blue_cool:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....Remmenupgrade Alf

vr aug 24, 2007 23:00

Hahahaha,gelukkig dat je geen krant leest weet je d'r niks van ook. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....Remmenupgrade Alf

ma jan 21, 2008 19:26

Januari is hier APK maand!
D.w.z. mijn Alfa 75 moet al negen jaar lang begin deze maand gekeurd worden, maar hetzelfde geldt -maar dan nog veel langer- voor de engelse 'bolide' van pa.

De eerste (de 75 3.0V6 America) was uiteraard (uch, uch) in een keer goed door de keuring, want dat doet ie op een enkele keer na al sinds jaar en dag. => top auto!

De tweede (Austin Maxi) ging dit jaar weer nat (eigenlijk niet :lol: ) op vrijwel jaarlijks terugkerende lucastroubles. Zoals daar is het ruitensproeiermotortje, wat het na verloop van tijd weigert te doen. Electrisch verassend genoeg geen probleem, maar in het pompgedeelte zit dus een rubber schoepenradje, wat rond moet in een huis van deels rubber en deels plastic. Je kunt het wel raden, dat ding plakt dus steeds vast. => pompje openmaken, beetje silicone o.i.d. op spuiten en weer dicht. Is een jaarlijks terugkerend ritueel. Weett iemand een blijvende oplossing?
En nee, geen andere pomp i.v.m. orginaliteit. :wink:
Het volgende probleem is de richtingaanwijzer/ alarmlichten, die zijn ook chronisch onbetrouwbaar. Frutten aan het relais helpt soms, maar niet ltijd.
Ik vermoed, dat de alarmlichtschakelaar er iets mee te maken heeft. heb het ding opengemaakt, maar ziet er niet heel slecht uit. Beetje contactspray dan maar of is daar een beter alternatief voor? Met een beetje goede wil mag het gele gevaar morgen op herhaling. :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....januari APK maand

ma jan 21, 2008 19:43

Wat helpt voor het ruitenwissersproeier pompje is om er geen ontvettende vloeistof in te doen. Dan weekt de siliconespray ook niet zo snel los.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....januari APK maand

ma jan 21, 2008 20:16

Lucas, prince of darkness. :D Meeste storingen zijn toch te wijten aan het te weinig gebruik ervan. Trouwens, wel een waardeloze dag voor de apk van zo`n oude auto. Het regent hier al 3 dagen onafgebroken. :evil: Persoonlijk zou ik de volgende apk op een zomerse dag doen. Dan maar een half jaar apk weggooien maar het is iniedergeval prettiger sleutelen. Ik heb zelf ooit mijn ex MG een paar maanden weten te rekken in z`n apk periode. Gelukkig geen bekeuring.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....januari APK m

ma jan 21, 2008 22:03

Lucas, prince of darkness. :D Meeste storingen zijn toch te wijten aan het te weinig gebruik ervan. Trouwens, wel een waardeloze dag voor de apk van zo`n oude auto. Het regent hier al 3 dagen onafgebroken. :evil: Persoonlijk zou ik de volgende apk op een zomerse dag doen. Dan maar een half jaar apk weggooien maar het is iniedergeval prettiger sleutelen. Ik heb zelf ooit mijn ex MG een paar maanden weten te rekken in z`n apk periode. Gelukkig geen bekeuring.
2nd that!! Onze TR6 heeft net aan het begin van het rij seizoen (dat begint bij ons als er na half/eind maart minimaal 2 weken niet meer gestrooid is) altijd wat probleempjes maar meestal is hier en daar wat smeren voldoende, vervolgens vrijwel elke week een paar honderd km ermee rijden en we hebben eigenlijk nooit problemen ermee.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....januari APK maand

ma jan 21, 2008 22:57

KAS: te weinig gebruik is idd het grootste probleem, tijd van keuren niet. Er is geen pekel meer hier, na weken van regen. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....januari APK maand

ma jan 21, 2008 23:03

Nou succes dan maar Sandertje
zo te horen niet al te grote problemen :)

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....januari APK maand

ma jan 21, 2008 23:11

Het is inmiddels al lang weer werkend, maar voor hoelang weet niemand. Maar ach tot morgenochtend is lang zat. :biggrin:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....januari APK m

di jan 22, 2008 18:49

Het is inmiddels al lang weer werkend, maar voor hoelang weet niemand. Maar ach tot morgenochtend is lang zat. :biggrin:
En weer goedbevonden door de keurmeester(s) :lol:

:wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....januari APK maand

di jan 22, 2008 18:56

:thumbs: :D

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....januari APK maand

di jan 22, 2008 21:23

Wat is het bouwjaar van het engels wonder?

Met een beetje geluk (oud genoeg) ben je er nu 2 jaar vanaf... Maar dan zit de pomp echt vast... (Je kunt hem ook zo lang op een warme droge plek leggen als je pa hem toch niet gebruikt.

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....januari APK m

di jan 22, 2008 22:38

Wat is het bouwjaar van het engels wonder?

Met een beetje geluk (oud genoeg) ben je er nu 2 jaar vanaf... Maar dan zit de pomp echt vast... (Je kunt hem ook zo lang op een warme droge plek leggen als je pa hem toch niet gebruikt.

Thom
Helaas Thom, dat gaat niet op, het ding is van '79. Daarnaast wordt de auto soms wel gebruikt hoor. Of meestal misbuikt, het is de enige auto hier met trekhaak. :lol:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Gepruts en geprul aan Alfa's en zo.....januari APK maand

vr feb 22, 2008 17:25

Zo, na 9 jaar eens kritisch mijn 75 bekeken op de brug. Tot mijn grote blijdschap bleef de schade beperkt tot die twee verdachte/ rotte plekjes, welke ik al 9 jaar ken. Nu de auto op de brug kan en ik bevriend ben met een goede lasser, wilde ik die plekken eindelijk eens deftig repareren.

De plek in de rechter lansdrager was dus voor het 9e levensjaar al eens dom verprutst! [-( zie hier wat er gebeurt als je een plaat over rottigheid bakt:
Afbeelding

Maar dat doen we dus even zoals het echt hoort:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
let op het vierkante gaatje! Heeft geen enkele functie, maar zat origineel ook op die plek, dus moest daar nu ook weer terugkomen!
(deze auto is verder zo netjes, dat ie zulke details verdient. koste zeker een uur prutsen met een driehoeksvijltje :oops: )
uiteraard is het verder netjes afgewerkt met staalplamuur en daarna primer, overspuitbare pvc coating en vervolgens een dun laage zwarte bodyschutz. Ik ben vergeten foto's van het eindresultaat te maken. :oops:

Dan het gat in het rechtsachter binnenscherm:
Afbeelding
Afbeelding
uiteraard is daar nog een plaat in gekomen en ook verder afgwerkt met staalplamuur en pvc coating en vervolgens in kleur gespoten. dat terwijl je na montage van de modderkuip er niets meer van ziet. Maar ja, het moest deftig he. :wink:

Nu nog even het koplampsproeiermotortje van een nieuw keerringetje voozien en dan is ze weer 100% in orde. 8)
Oh nee, de koppeling zit er ook nog aan te komen. :roll:
(en natuurlijk een pedaalwisseling en een onderstelupdate.........eigenlijk is een Alfa nooit af)
Laatst gewijzigd door Alessandro op vr feb 22, 2008 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Projecten”