Wie wil er een 145/146 register

ja
56%
29
nee
31%
16
maakt geen kans
13%
7

Totaal aantal stemmen: 52
gerrie
Newbie
Newbie

RE: 145/146 Register : Hoe leeft dat hier?

zo aug 26, 2007 12:44

Om wat te regelen :?: De 145/6 heeft helemaal geen SCARB of VARLN nodig om dingen te regelen. Dit gebeurt al 6 jaar zo en er wordt genoeg georganiseerd. De opkomsten zijn ook altijd bijzonder goed. De overtuiging is er nog steeds niet om bij de SCARB een register te beginnen. :wink:
Ik ben zelf ook lid van de SCARB, maar zie sowieso niet de noodzaak in van een register. Als je ziet wat er nog betaald moet worden op SS aan sessies op het circuit, ga ik liever een keer in de maand vrijrijden. :wink:

Alfaholica
Member
Member

Re: RE: 145/146 Register : Hoe leeft dat hier?

zo aug 26, 2007 14:40

Om wat te regelen :?: De 145/6 heeft helemaal geen SCARB of VARLN nodig om dingen te regelen. Dit gebeurt al 6 jaar zo en er wordt genoeg georganiseerd. De opkomsten zijn ook altijd bijzonder goed. De overtuiging is er nog steeds niet om bij de SCARB een register te beginnen. :wink:
Ik ben zelf ook lid van de SCARB, maar zie sowieso niet de noodzaak in van een register. Als je ziet wat er nog betaald moet worden op SS aan sessies op het circuit, ga ik liever een keer in de maand vrijrijden. :wink:
Ik weet ook niet hoe het werkt mbt registers, maar ik dacht dat de SCARB misschien financieert als je als register iets organiseert?!
Maar dat weet ik dus ook niet, maar als dat zo is dan is dat misschien het (enigste) voordeel om een register te beginnen.
159 2.0 JTDm TI SW 2012 (2024-....)
2018-2024 een groot zwart gat
156 1.9 JTD 16V SW Progression 2004 (2009-2018)
146 1.6 TS 16V Lusso 1998 (2002-2009)
33 1.4 IE Imola 1994 (R.I.P.)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 26, 2007 16:20

Aangezien de SCARB toch wel de grootste alfa romeo club in nederland is en er vanuit de scarb al een aantal registers voor nederland geregeld zijn, zou het wel de juiste club zijn om een register voor de 145/146 te regelen. Ik denk dan ook dat het SCARB bestuur het zou moeten ondersteunen als er leden zijn die zo'n register willen oprichten en beheren en deze leden een kans moet geven. Tot zover de politiek, nu de werkelijkheid. ;)

Helaas is er binnen de clubs van de "jonge" alfamodellen veel verloop en is het bijhouden van een lijstje welke auto's er in nederland nog op de weg zijn, welke eigenaars, de geschiedenis van deze auto's etc. niet echt goed te doen. Ik zie zelf bij de 155 club (artc155) een boel verloop en zeker de laatste tijd veel jonge jongens die een 155 kopen, de eerste de beste keer bij de APK geen geld hebben of de auto voor die tijd al kort rijden en het ding weer wegdoen. Dat zal bij de andere clubs niet anders zijn.

Veel van de mensen die juist wel van zo'n clubje lid zijn, hebben net 1 autootje (hun eerste) en doen weinig tot niets met de historie van Alfa Romeo, voor dat soort mensen is een lidmaadschap van de SCARB niet zo interessant op dit moment. De interesses van veel van de huidige SCARB leden ligt bij hun oldtimer(s) en niet zozeer bij hun dagelijks vervoer, zelfs als dat dagelijks vervoer ook een alfa is. Er zijn best een boel youngtimer-bezitters die wel SCARB lid worden maar in verhouding tot het aantal auto's op de weg zijn het er maar weinig. Ik vind het hardstikke leuk om op de evenementen ook veel jongere auto's en bestuurders te zien en ik hoop dat dat ook in de toekomst nog steeds zo blijft hoor, maar ik verwacht van een grote groep bestuurders van de 155, 156, 145, 146 en 166 gewoon niet dat ze iets met een register of de SCARB willen.

De vraag is, is het (nu al) de moeite om dit register op te zetten, aan de ene kant heb je kans dat je meer mensen de SCARB in krijgt, aan de andere kant moet je er veel moeite voor doen, zou je voor die mensen ook activiteiten moeten organiseren die meer op de doelgroep "jonge alfarijders" zijn gericht en uiteindelijk het doel van speciefiek een register, heeft het (nu al) zin om de 10.000 auto's of zo die rond rijden te proberen te registreren?

Ik denk dat de laatste vraag, heeft het nu al zin om die boekhouding te gaan voeren, in alle eerlijkheid, nog met nee beantwoord moet worden. Ik zie het bijvoorbeeld voor de 75 duidelijk wel nuttig zijn, de 164 misschien ook al, de 33 ook wel, maar de jongere auto's met hoge produktieaantallen zijn gewoon nog niet bij te houden en de interesse onder *alle* bestuurders is te klein om ook maar 1/3 van de auto's op de weg in het register te krijgen.

gerrie
Newbie
Newbie

zo aug 26, 2007 18:08

Ja, helemaal mee eens

greyhound

zo aug 26, 2007 20:35

Hallo mensen,

Voor Roeltje 164. Was het maar zo. Iedere Alfa? Zoals een bestuurslid 20 jaar geleden kraaide dat Alfa Romeo modellen met boxermotoren geen achte Alfa Romeo modellen waren, ware er een aantal jaren geleden weer mensen die het noodzakelijk vonden 145 146 Fiat autootjes te noemen. Diezelfde mensen die uitroepen dat de 75 de laatste echte Alfa Romeo modellen zijn. LOL!!!!! Wel eens een typeplaatje van een 75 gezien? Fiat Lancia SPA.
Voor Whizmann. 10000? zoveel 145 146 modellen zijn er al bijna niet toegelaten, laat staan dat die er nu nog allemaal rijden?
Iedere Alfa zou inderdaad gelijk moeten zijn, maar daar haperde het altijd al aan en zal het ook altijd aan blijven haperen. En dan heb ik zeker begrip voor alle 145 146 rijders(sters) die zeggen dat ze geen 52 euro willen betalen om als Fiatjes neergezet worden. Dat de SCARB alle? Alfa op de paddock toelaat is terug te voeren op het feit dat de 145 146 club 4 jaar geleden nog klein was en nu een redelijk gorte jongen is geworden.
By the way. Al eens een 145 of 146 op een SCARB poster gezien? Enne... Eens kijken hoeveel seconden zendtijd de 145 146 op de Spettacolo opnames krijgen.

Groetjes,

Greyhound. :!:

paulsteeman
Guru
Guru

zo aug 26, 2007 20:40

Begint een leuke discussie te worden zo.

Heb vandaag het aantal 155 en 146/145 modellen op SS gezien: zijn er toch nog al wat, en de meesten zijn serieus met hun hobby bezig.

Ik wacht nog een paar dagen af en zal dan eens gaan kijken of het nuttig is om in overleg te treden met de juiste personen.

Tot dan

Paul =D>
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

GT GTV GTV6

zo aug 26, 2007 21:14

Dat zeg ik.Als je geen Alfa Giulia Bertone of een andere mooie Alfa voor de jaren tachtig hebt
kom je als LID niet vaak op foto's en DVD's door de SCARB gemaakt voor.
Sorry bestuur,maar het is de waarheid.Ga maar na.

Roeltje 164

zo aug 26, 2007 22:32

Duidelijk...... geklets een 164 is ook geen oude alfa, maar ik vind het kort door de bocht smoesjes over 20 jaar geleden of whatever is nu niet meer, maar dan hou je toch lekker bij het oude, het zal mij de gebruikelijke worst wezen....
Ik heb mede het 164 register opgericht en vind het bij de SCARB perfect, wat jullie doen moeten jullie weten, trouwens mijn laatste post hierover....

Fijne dagen

Ciaoooo

Gr Roel :wink:

GT GTV GTV6

zo aug 26, 2007 22:48

Ik rij zelf een oude Alfa en een jonge Alfa.Ik heb respect voor elk type vergeet dat niet vriend.
Het is gewoon zo dat deze beste man een idee heeft,maar niet weet hoe hij het moet
aanpakken.
Ik heb mijn hart gelucht en weet dat meer leden er zo over denken.
En ik vind dat je iedere liefhebber van het merk wel type ook met respect moet behandelen.
Oude nieuwe klassieke Alfa ik vind het geweldig.
Er is eens gezegt dat voor ieder type die niet meer in productie is kan een register opgezet worden.
Ik snap de argumenten wel omdat de productie aantallen veel hoger liggen een nog maar even uit
productie is dat het heel lastig kan worden.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 26, 2007 22:59

Voor Whizmann. 10000? zoveel 145 146 modellen zijn er al bijna niet toegelaten, laat staan dat die er nu nog allemaal rijden?
Dat is exact mijn punt. Hoeveel rijden er nog? Wie zijn de eigenaren? Zijn ze wel allemaal ingeschreven in het register? Wat is de historie van die auto's? Als jij 250 man gaat vinden die mee doen aan het register zijn er nog 9750 auto's oftewel 97,5 % van wat er verkocht is in nederland (ja, dat zijn niet echte getallen maar in mijn ogen realistische aannames) waar je helemaal niets van af weet. Over 3 jaar zijn de helft van die 250 mensen die orgineel mee deden geen eigenaar meer van een 145 of een 146 en is de auto die bekend was in onbekende handen geraakt of gesloopt. Je hebt de komende jaren geen enkele kans om ook maar in de buurt te komen van een zinnig register. Bedenk goed, een register is iets anders als een typeclub zoals de 145club, de 156club of de ARTC155, een register is een database met gegevens van zoveel mogelijk auto's en hun historie. Moderne(re) alfa's serieus nemen in de SCARB? helemaal voor! Leuke typeclubs die voor hun leden leuke dingen doen? Prima, goed initiatief. Een register voor de 145/146? Dapper, maar in mijn ogen kansloos tot de auto's een jaar of 20 oud worden... Ga eens met de mensen praten die het 155 register doen en vraag hun eens naar het succes en het verloop van hun gegevens. Zij weten heel goed hoe dit werkt met zulke jonge alfa's en kunnen je precies vertellen wat je voor resultaat kan verwachten als je er hard je best voor doet, want dat doen zij zeker.

GT GTV GTV6

zo aug 26, 2007 23:07

Je hebt gelijk met jou mening.Ik vind het voor degenen die het willen porberen een hele,maar ook moeilijke opgave.
Ik snap ook niet naar de kriyiek die ik net kreeg van Roel.Volgens mij heeft hij het verkeerd begrepen of gelezen van mij. :cry:

SQUADRA LEO
Guru
Guru

zo aug 26, 2007 23:18

Ik ben ervan overtuigd dat als men hier echt een 145/146 register wil opstarten dat geen enkel probleem moet zijn. (daar heb je de 145 club echt niet voor nodig)

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

gerrie
Newbie
Newbie

ma aug 27, 2007 07:31

Ik zou zeggen: Ga je gang =D>

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 27, 2007 11:21

is dan toch weer dubbel op, zag je ook bij de 33
nu is het samengevoegd (eindelijk) of opgeheven (33tuningclub bijvoorbeeld, in korte tijd een zeer goed bevriende 33 clubje, en op een gegeven moment ook even snel weer weg)...

en voor die 52 euro krijg je toch veel meer (naar mijn idee), een heel mooi blad, kortingen hier en daar...
en dat je vaker de wat oudere types terug vind dan de nieuwe is toch logisch, als je een auto hebt van 20 jaar in mooie staat is toch aparter dan een 145 waar er nog voldoende van rijden? Tja, dan moet je opvallen met je auto en dan worden er heus wel foto's en dergelijke van genomen. (denk aan mijn zwarte 33, ik hoefde nooit zelf een camera mee te neme, vond op internet altijd weer genoeg foto's van mijn auto). Echter stond hij nog steeds vermeld terwijl hij al lang op de sloop stond, vreemd want zoiets moet je dan ook up-to-date houden!

ik zou het liefst zien dat er maar 1 alfa club zou zijn (met maar 1 alfa forum), en dan voor elke type een register. Nu heb je zoveel losse clubjes, forums, sites en dan ook nog 2 grote alfa clubs... Ik kan het allemaal niet meer bijhouden.
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma aug 27, 2007 11:46

Duidelijk...... geklets een 164 is ook geen oude alfa, maar ik vind het kort door de bocht smoesjes over 20 jaar geleden of whatever is nu niet meer, maar dan hou je toch lekker bij het oude, het zal mij de gebruikelijke worst wezen....
Ik heb mede het 164 register opgericht en vind het bij de SCARB perfect, wat jullie doen moeten jullie weten, trouwens mijn laatste post hierover....

Fijne dagen

Ciaoooo

Gr Roel :wink:
Alleen jammer dat hierdoor het clubgevoel van de originele oprichters en eerste leden van de 164 club totaal verdwenen is! En daarom dus gewoon geen 145/146 register!. De 145/146 is een gezellige club wat zo moet blijven....

Sorry dat ik het zeg, maar de SCARB is een echte "oude modellen" club. Hoe lang is er gevochten om de 164 als register te krijgen? Was toch geen Alfa. :roll: Was maar een Fiat, totaal geen meerwaarde voor de SCARB om er een register van te hebben... Jammer, maar zo is het wel gegaan. Uiteindelijk kan het dan wel, maar dan moet het model toch wel wat ouder zijn.

Ben zelf sinds 1999 lid van de SCARB, puur voor het SS. De SCARB is idd uniek in zijn soort, maar voorlopig ben ik nog geen voorstander van een 145/146 register.

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”