Wie wil er een 145/146 register

ja
56%
29
nee
31%
16
maakt geen kans
13%
7
 
Totaal aantal stemmen: 52
GT GTV GTV6

RE: 145/146 Register : Hoe leeft dat hier?

ma aug 27, 2007 19:27

Rij zelf een GTV6 uit 1982 en een 146 junior uit 1998.
Beide met veel plezier.
Als SCARB moeten wij open staan voor alle
type Alfa's vind ik.

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

Re: RE: 145/146 Register : Hoe leeft dat hier?

ma aug 27, 2007 19:36

Rij zelf een GTV6 uit 1982 en een 146 junior uit 1998.
Beide met veel plezier.
Als SCARB moeten wij open staan voor alle
type Alfa's vind ik.
Hier ben ik het met je over eens.
Elke Alfa hoort imho welkom te zijn bij de club.

De 145/146 is dan wel niet zo lang uit productie, maar toch is het een stuk historie.
Dus een register is echt niet slecht, en hoeft zeker niet gelijk verbonden zijn aan een type-club.
Binnen 3 jaar de type weg? De echte liefhebbers blijven wel zo'n type houden.

Ben zelf dan wel geen 146-bezitter, maar ik weet donders goed wat Jeroen bedoeld.

En waarom zou het niet kunnen, voor de 155 en de 916-serie kon het ook.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Roeltje 164

Re: RE: 145/146 Register : Hoe leeft dat hier?

ma aug 27, 2007 20:54

Rij zelf een GTV6 uit 1982 en een 146 junior uit 1998.
Beide met veel plezier.
Als SCARB moeten wij open staan voor alle
type Alfa's vind ik.
Ik post toch nog even..

De SCARB staat daar voor open........

Geen conclusies trekken, maar gewoon vragen en je zal hetzelfde antwoord krijgen, een register aansluiten bij de scarb kan , allleen het model moet minimaal een jaar uit productie zijn.

Richard 146

RE: 145/146 Register : Hoe leeft dat hier?

ma aug 27, 2007 22:16

Nou Nou een discussie van 4 pagina's tot je nemen is heel wat. Zie in ieder geval hier en daar wat pijn en wat blokkades. Toch maar even mijn bescheide mening.

Zoals de naam al zegt is de SCARB er mijn inziens voor elke alfa romeo zelfs modellen die nog in productie zijn. Heb zelf een poging gewaagd om voor het KB een stuk te schrijven over mijn helaas overleden 146 DIESEL, hoe on alfa kun je het hebben volgens sommige, maar het werd wel gepubliceerd. Helaas heb ik er door tijd gebrek geen gevolg aan kunnen leveren. Tevens herinner ik mij ook een stuk in een KB van een jaar of 2 terug. Het grote verhaal in het midden van het blad over het ontstaan van de 145/146. Er is dus zeker wel aandacht voor nieuwere types.

Heb je de huidige 145club nodig? Hele goede vraag. Ik vind van wel. Het is idd zonde om allemaal losse clubjes te hebben want dat bevorderd het doel van een register zeker niet. Echter wordt wel terecht opgemerkt dat het opzetten van een register kan zonder dat daarvan de 145club onderdeel uit maakt. Nogmaals, lijkt me in basis niet wenselijk.

Het nut van een register gezien het verloop? Dat is nog zo'n goeie vraag. Ik ben het er mee eens dat het verloop onder deze modelen groot is. Voor mij is het ook mijn enige alfa waar ik zeer trots op ben. Maar ik geef tevens toe dat indien noodzakelijk er een ander model voor terug komt zolag ik geen twee alfa's kan betalen. Tevens ben ik het Whizzman eens dat het productie aantal hoger ligt dan van de oudere registers, die tevens door een natuurlijk dood reeds uitgedund zijn. (Overigens 10000 moet zijn 9999, vorig jaar is mijn oude overleden :wink: :lol: )
Je zou er dus nu voor kunnen kiezen om een register op te starten, dan denk ik ook dat je veel werk hebt maar tevens ben ik van mening dat als over een aantal jaar de natuulijke selectie heeft plaatsgevonden je veel geschiedenis rijker bent, wat dan weer een hoop zoekwerk scheelt.

Misschien zou men bij de SCARB eens na moeten denken over een PRE register. Een soort register voor modelen die 1 tot 15 jaar uit productie zijn. In de toekomst gaan we mijn inziens deze register vraag namelijk nog veel meer krijgen. Als bijvoorbeeld de 156 gaat komen voor een register wil niet weten hoeveel er daarvan geproduceerd zijn.

Slot conclusie: IK BEN VOOR alleen zie wat drempels, ach daar rijden we ook dagelijks over heen met een krassende voorbumper van de 146, :lol:

raspaardje

RE: 145/146 Register : Hoe leeft dat hier?

di aug 28, 2007 15:09

SCARB zal zeker ondersteuning bieden bij het opzetten van een register getuige de toenadering(en) tot de 145/146 Club. Deze Club ziet echter geen meerwaarde in het aansluiten bij de SCARB, voornamelijk vanwege de financiele gevolgen (inmiddels vertwaalfvoudiging van lidmaatschapkosten...) en het al jaren kunnen beheren van een Club op een gezellige manier met veel leuke evenementen.

Neemt niet weg dat 145/146 register zonder medewerking van de 145/146 Club natuurlijk best mogelijk kan zijn. Lidmaatschap van de SCARB zal ik dan serieus overwegen omdat ik die oude, roestige Alfa's stiekem best heel gaaf vind ( :wink: ) en m'n raspaardje dan ook een plekje heeft...

Gegroet,

JK

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

RE: 145/146 Register : Hoe leeft dat hier?

wo aug 29, 2007 18:13

Maargoed dat Fiat het heeft overgenomen.....
Zonder de moderne Alfa zou de Scarb over 20 jaar een magere club zijn geweest :!:
Goed idee een 145/146 register.
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: 145/146 Register : wie hebben er zin in de organisatie??

wo aug 29, 2007 21:01

Het is inmiddels een leuke discussie geworden zo. Leve de vrijheid van meningsuiting.

Het idee leeft in ieder geval. De vraag is nu:

WIE HEEFT ER ZIN EN TIJD OM DIT TE ORGANISEREN.

Het blijkt een lastig klusje te zijn en ik ga hier zowieso niet alleen aan beginnen als ik het zou willen.
Als er medealfisten zijn die hier zin in hebben stuur me dan een pb tje zodat we eens ongedwongen om de tafel kunnen gaan zitten met de juiste info om dit op te pakken.(of om te besluiten dat het gewoon nog niet haalbaar is)
(heb inmiddels al een mailtje met de ingang naar de juiste weg binnen)

Ik hoor het wel.

Greetz

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

cg

RE: 145/146 Register : Wie hebben er zin in de organisatie??

vr aug 31, 2007 14:04

4 pagina's discussie, het is niet niets.

Wat me opvalt in deze thread is dat er 3 discussies kris-kras door elkaar heen lopen:
a) lidmaatschap SCARB
b) opzetten register 145/6
c) alfaromeo 145/6 club

Punt a) Persoonlijk denk ik dat het echte "pijnpunt" bij a) zit. Kennelijk is er de afgelopen jaren veel gezegd en gezwegen over de 145 en 146 generatie. Gedane zaken nemen geen keer en ik kan niet beoordelen wat er door wie is gezegd (en in welke context) om de eenvoudige rede dat ik er niet bij was. Feit blijft dat dit punt nogal heftige emotionele reacties heeft veroorzaakt en nog steeds enorm gevoelig ligt. Wel moet ik constateren dat ik steeds dezelfde argumentatie hoor (FIAT) en dat gaat de zaak in ieder geval geen spat verder helpen. Daarbij komt dat voor veel 145/6 leden de meerwaarde van het SCARB lidmaatschap onvoldoende duidelijk is. De huidige prijs van dit lidmaatschap zal dit punt eerder belemmeren dan helpen.

Punt b) is volgens mij niet meer een bottleneck als je a) als drempel op een nette manier kan slechten.

Punt c) de 145/6 club is een op zichzelf staande club met een hechte ledenschare. Voor een geringe vergoeding per jaar beleven zij hun hobby op een leuke en (voor de leden) afdoende manier. De vraag is of er dan behoefte is om lid te zijn van het grote geheel. Een kleine peiling binnen deze gemeenschap geeft aan dat dat niet zo is, echter dit is over het algemeen gebaseerd op het feit dat de meerwaarde van dit lidmaatschap onvoldoende duidelijk is en dan is de cirkel weer rond naar punt a).

Kortom dit is een aardige impasse aan het worden, waar je niet makkelijk uitkomt. We kunnen hiermee twee kanten uit
1) niets doen, alles laten voor wat het (nu) is;
2) acteren en kijken hoe, en vooral in welke vorm, de 145/6 club met SCARB kan samenwerken.

Als punt 2) wordt overwogen is het zaak dat de liefde van 2 kanten komt. De wil moet er zijn, de emoties moeten van tafel en beide partijen zullen constructief moeten gaan kijken hoe (en in welke vorm) de samenwerking tot stand kan komen. Als de wil er niet is, is optie 1) het enige alternatief!

Als opening is het misschien wel een leuk idee om eenmalig voor Spettacolo Sportivo 2008 de 145/6 club gratis toegang te verlenen tot de paddock. Hiermee kan de club vrijblijvend ervaren wat voor een mooi en leuk evenement het SSAR is. Let wel: voor de evenementen (Gruppo Europa, Rijstijlverbetering, e.a.) moet uiteraard wel gewoon worden betaald net als alle andere SCARB leden, het gaat alleen om op de paddock te mogen met de 145/6 zodat de club het evenement in de volle breedte kan ervaren (als ze dat wil). Daarna volgt vanzelf dan wel het finale oordeel van wel of niet.

Just my 2 cents

Groetjes
Kees

SCARB nr. 4944
AR145C~276

p.s. ik ben een "vrije" rijder, wel lid van beide clubs maar sprekend met eigen stem en in het bezit van een warm kloppend Alfa hart.
Mijn mening hoeft niet de mening te zijn van welk bestuur dan ook!

Anke

RE: 145/146 Register : Wie hebben er zin in de organisatie??

vr aug 31, 2007 14:41

Mooi onderbouwd verhaal heb je geschreven :thumbs: en ik ben het ook bijna met je eens.
Niet helemaal want er zijn binnen Scarb nog genoeg 145/146-rijders die GEEN lid zijn van de 145/6-club.
Waarom moet de 145-club ontdooid worden met een paddockplaats op het SS 2008????
Kunnen we niet als gewoon volwassen mensen met elkaar praten??
Ik vind het register-idee heel leuk en ik hoop oprecht dat zo'n register er komt!

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: 145/146 Register : Wie hebben er zin in de organisatie??

vr aug 31, 2007 15:41

Zolang er niet serieus overwogen wordt om de 145/146 club om te dopen tot register, denk ik niet dat we een paddock plaats als club moeten/hoeven te hebben...

Ik ben zelf lid van beide partijen en stond daarom ook met mijn biljartbal (146) nr. 9 op de paddock, maar snap wel waarom er nog geen register is van ons model. Ik denk persoonlijk dat de tijd gewoon nog niet rijp ervoor is... Misschien dat er over 2 à 3 jaar meer animo voor is. Meestal duurt het even voordat een auto wat meer als semi klassieker gezien gaat worden. Mijn idee is dat dan de tijd rijp is om een register te starten. De SCARB is nu eenmaal een club van de pure liefhebbers die net dat beetje extra nog over hebben voor hun merk... Voor wie Alfa Romeo "a way of life" is, zeg maar...

Dus gewoon nog ff wachten.

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: 145/146 Register : Wie hebben er zin in de organisatie??

zo sep 02, 2007 10:55

Wat kan een verandering in tekstregel een hoop rust creeren........

Niemand te vinden die dit (samen met mij of anderen) wil oppakken?????

Greetz

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
Harry Tijssen
Guru
Guru
Berichten: 1385
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:40
Locatie: Hansweert
Contacteer: Website

RE: 145/146 Register : Ineens is het stil.........

zo sep 02, 2007 22:15

Ik zie het zo, vanwege het feit dat het SCARB de regel heeft, dat een register pas een register mag zijn als de desbetreffende Alfa langer dan jaar uit productie moet zijn heeft er toe geleid dat bijvoorbeeld men zelf clubs ging starten voor die types die nog in productie waren. Binnen het SCARB heeft deze vuistregel in het verleden flink wat stof doen opwaaien binnen de gelederen.
Wij hadden al een paar jaar het ARTC-155 opgericht, daarnaast zijn wij nu ook SCARB Alfa 155 register wat erg goed loopt.
Maar wij konden destijds en kunnen ook nu niet iedereen verplichten om SCARB-lid te worden, gelukkig zien wij dat het er steeds meer worden getuige ook het laatste Spettacolo. Begonnen wij ooit op de Algemene registerdag met 13 155's, stonden wij er op Assen met maar liefst 85 stuks.
Ook proberen Roel Koks en ik het SCARB te steunen waar wij kunnen, en de voordelen die wij binnen het ARTC hebben opgebouwd met elkaar te delen. Noem ik even als voorbeeld de contacten met de racerij/Alfa Romeo Challenge.
Door de dialoog aan te gaan en zaken met elkaar te bespreken, en wederzijds begrip, komt men nader tot elkaar.
Voorop moet staan dat we dit doen vanuit het Alfa Romeo virus.

Als je even kijkt naar de jonge modellen van Alfa liggen de productieaantallen inderdaad velen malen hoger dan vroeger, reden ook dat de huidige jeugd ook tegenwoordig een betaalbare Alfa kan aanschaffen. Kijk je dan naar de eisen waar een register aan moet voeldoen is het moeilijk om vanuit het oogpunt productieaantallen en inmiddels helaas afnemend aantal ( denk aan de 33 , 145/146, 155, 164 etc.) een register te gaan starten. Vroeger kon dat wel uiteraard, denk dat het SCARB hier rekening mee moet houden.
Daarnaast is prachtig om als SCARB bij al hun evenementen die het organiseert een diversiteit aan Alfa's te kunnen laten zien.
Als ik nogmaals naar het afgelopen Spettacolo kijk, moet ik concluderen dat verder onderhandelen goede perspectieven kan bieden voor de toekomst.
Natuurlijk zijn het dure tijden en hebben we een fantastische hobby waar wij in ons priveleven de nodige consessies moet doen, maar is wat gekscherend gezegd hoor, maar toch even voor de wat de jongere onder ons wiens portomonnee vaak toch iets dunner is.
Wekelijks naar dure Houseparty's rijden kost op jaar basis ook veel geld. :wink:
Tot slot wil ik nog een paar drempels weg nemen, het SCARB donateursschap is niet alleen voor het KBtje en voor het SS, en de puzzeltochten zijn zeker niet voor oudjes. Zo zijn er nog tal van andere activiteiten waar men binnen het SCARB enorm veel plezier aan kunt beleven.

Begrijp mij goed, hiermee zeg ik niet dat dat binnen de andere clubs niet zo kan of gaat, want je kan het heel goed combineren.
Moet je wel de juiste stuurlui aan boord hebben en de nodige vrijwilligers die zich willen inzetten.
Helaas weten een heleboel mensen niet wat voor een tijd mensen in een club steken, en is het gemakkelijk om van langs de kant te roepen hoe het wel moet zonder zelf een steentje bij te dragen, zo dat moest ik even kwijt.

Voor eventuele vragen of hulp stuur een pbtje.
Laatst gewijzigd door Harry Tijssen op zo sep 02, 2007 23:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Roeltje 164

RE: 145/146 Register : Ineens is het stil.........

zo sep 02, 2007 22:30

Harry, ik zou het niet beter kunnen verwoorden!!!

Respect!!!

Gr Roel Nicolai

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: 145/146 Register : Ineens is het stil.........

ma sep 03, 2007 08:50

Heb de interessante discussie gelezen over het 145/146 register.

Als oprichter van Squadra33 herken ik natuurlijk alle gezichtspunten.
Ook de cycli waar een type club doorheen gaat in de loop der tijd zijn bekend.

Zoals oa een aanwas aan jonge rijders als een type betaalbaar wordt.
Herken nog steeds leden uit mijn oorspronkelijk register die nu in andere Alfa's rijden en bij andere registers actief zijn.
Schept ook een band moet ik zeggen.

Wij zaten ooit ook op een punt om een 33 register binnen SCARB vorm te geven.
UIteindelijk kon ik destijds de leden niet vinden voor een verplicht overgaan tot de SCARB en zijn we nog een aantal jaren zelfstanding doorgegaan.
Op den duur hou je in het register echter alleen de fanatieke rijders over waardoor ook de bodem onder je eigen activiteiten wegvalt.
Je hebt altijd een x aantal mensen nodig om een evenement leuk te maken. Dat is een soort rekensom. X aantal leden gedeeld door 3 en je hebt het
hoogste aantal leden dat op een evenement afkomt. Mensen hebben nu eenmaal genoeg te doen tegenwoordig.
Toen daardoor het vlees beetje wegviel en de 33 inmiddels een youngtimer geworden was hebben we weer een poging gewaagd om het 33 register van de grond te krijgen hetgeen tot grote tevredenheid van iedereen gebeurde.

Dit soort ontwikkelingen hebben nu eenmaal tijd nodig.
Vond het wel mooi dat de 145/146 club en de 156 op Assen op de paddock konden staan. Anders krijg je toch het idee er niet bij te horen.
We zijn toch allemaal een Alfa familie?
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

Re: RE: 145/146 Register : Ineens is het stil.........

ma sep 03, 2007 09:45

Vond het wel mooi dat de 145/146 club en de 156 op Assen op de paddock konden staan. Anders krijg je toch het idee er niet bij te horen.
We zijn toch allemaal een Alfa familie?
Dit is dus precies wat er niet was... De 145/146 club was er niet als club. De auto's die er stonden waren gewoon van personen die (misschien) toevallig ook SCARB lid zijn, zoals ikzelf. Helaas waren de clubmensen juist niet welkom op de paddock toen ze met een aantal 145/146's aan kwamen rijden. Ze mochten de auto buiten op het gras parkeren, omdat ze geen donateur zijn van de SCARB... Dit terwijl er dus op zaterdag en zondagochtend wel mensen door mochten rijden zonder dat ze lid zijn...

Dus met andere woorden hoor je er met de 145/146 gewoon nog niet helemaal bij...

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”