Ik zie het zo, vanwege het feit dat het SCARB de regel heeft, dat een register pas een register mag zijn als de desbetreffende Alfa langer dan jaar uit productie moet zijn heeft er toe geleid dat bijvoorbeeld men zelf clubs ging starten voor die types die nog in productie waren. Binnen het SCARB heeft deze vuistregel in het verleden flink wat stof doen opwaaien binnen de gelederen.
Wij hadden al een paar jaar het ARTC-155 opgericht, daarnaast zijn wij nu ook SCARB Alfa 155 register wat erg goed loopt.
Maar wij konden destijds en kunnen ook nu niet iedereen verplichten om SCARB-lid te worden, gelukkig zien wij dat het er steeds meer worden getuige ook het laatste Spettacolo. Begonnen wij ooit op de Algemene registerdag met 13 155's, stonden wij er op Assen met maar liefst 85 stuks.
Ook proberen Roel Koks en ik het SCARB te steunen waar wij kunnen, en de voordelen die wij binnen het ARTC hebben opgebouwd met elkaar te delen. Noem ik even als voorbeeld de contacten met de racerij/Alfa Romeo Challenge.
Door de dialoog aan te gaan en zaken met elkaar te bespreken, en wederzijds begrip, komt men nader tot elkaar.
Voorop moet staan dat we dit doen vanuit het Alfa Romeo virus.
Als je even kijkt naar de jonge modellen van Alfa liggen de productieaantallen inderdaad velen malen hoger dan vroeger, reden ook dat de huidige jeugd ook tegenwoordig een betaalbare Alfa kan aanschaffen. Kijk je dan naar de eisen waar een register aan moet voeldoen is het moeilijk om vanuit het oogpunt productieaantallen en inmiddels helaas afnemend aantal ( denk aan de 33 , 145/146, 155, 164 etc.) een register te gaan starten. Vroeger kon dat wel uiteraard, denk dat het SCARB hier rekening mee moet houden.
Daarnaast is prachtig om als SCARB bij al hun evenementen die het organiseert een diversiteit aan Alfa's te kunnen laten zien.
Als ik nogmaals naar het afgelopen Spettacolo kijk, moet ik concluderen dat verder onderhandelen goede perspectieven kan bieden voor de toekomst.
Natuurlijk zijn het dure tijden en hebben we een fantastische hobby waar wij in ons priveleven de nodige consessies moet doen, maar is wat gekscherend gezegd hoor, maar toch even voor de wat de jongere onder ons wiens portomonnee vaak toch iets dunner is.
Wekelijks naar dure Houseparty's rijden kost op jaar basis ook veel geld.
Tot slot wil ik nog een paar drempels weg nemen, het SCARB donateursschap is niet alleen voor het KBtje en voor het SS, en de puzzeltochten zijn zeker niet voor oudjes. Zo zijn er nog tal van andere activiteiten waar men binnen het SCARB enorm veel plezier aan kunt beleven.
Begrijp mij goed, hiermee zeg ik niet dat dat binnen de andere clubs niet zo kan of gaat, want je kan het heel goed combineren.
Moet je wel de juiste stuurlui aan boord hebben en de nodige vrijwilligers die zich willen inzetten.
Helaas weten een heleboel mensen niet wat voor een tijd mensen in een club steken, en is het gemakkelijk om van langs de kant te roepen hoe het wel moet zonder zelf een steentje bij te dragen, zo dat moest ik even kwijt.
Voor eventuele vragen of hulp stuur een pbtje.