En weer even een klein update-je,
Nog steeds heb ik niet kunnen sleutelen, het enigste wat ik gedaan heb tot nu toe is het gappen van een zekering t.b.v. de SW. Maar, ik kon wel wat 'papierwerk' doen i.p.v. het sleutelwerk en dat is het oproepen van het originele klassieke kenteken. En dat heb ik binnen, en waar ik echt heel blij mee ben is het feit dat het nog een kenteken van de oude reeks is, dus 99-XX-99, ik was bang dat het eventueel een GX-99-XX kenteken zou gaan worden, maar van die reeks heb ik inmiddels al 2 auto's dus het is leuk om er een andere reeks bij te houden. Blauwe platen laten drukken (ja mag niet, weet ik, maar met zo'n kentekenreeks mag het vind ik) en het is weer zoals het ook bedoeld was.
Wat gaat er gebeuren, ik ben nog steeds bezig met Tuynder om de juiste delen te bestellen. Het interieur gaat eruit, al is het alleen voor mijn gemoedsrust, echter dit ga ik doen als ik APK heb. Doelbewust, dan kan ik namelijk lekker thuis op de oprit klussen wat ik toch wat lekker werken vind dan in de schuur. Dus wat gaat er dan wel gebeuren, 4 nieuwe bandjes (ben er nog steeds niet uit of ik de Ronals eronder blijf houden of toch voor de originele 13" velgen ga, maar die zijn wel in hele erge staat van ontbinding), nieuwe d-riemen + spanrollen en wat filtertjes. Remmen achter ga ik reviseren, voor ga ik trachten om de handremheveltjes weer gangbaar te maken door ze simpelweg weer op en neer te bewegen en eventueel wat te WD40-en. De remmen zelf zijn voor nog gewoon gangbaar, het zijn dus echt enkel en alleen de heveltjes, en gezien de verhalen (dank je Kas
) over de schrik van de handremkabel ga ik eerst zo eens even kijken.
De voorbumper nog vervangen (Stof heb je hem nog?), neus weer in elkaar zetten, APK laten keuren en dan 1 dag even een flinke afstand rijden om het blok weer los te maken (uiteraard heel erg voorzichtig).
Vraag: De lampjes in de koplampen zijn H1 lampjes had ik begrepen, is hier een gele variant van? Beetje een kenmerk van mijn auto's die hebben allemaal gele koplampen en dat wil ik de Sud ook geven. En dan niet met een gele reflector, dat vind ik persoonlijk niet zo mooi namelijk.