Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Filmpjes !

do aug 30, 2007 23:18

33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Filmpjes !

vr aug 31, 2007 16:52

Ik weet niet goed, waar deze te plaatsen (music related), maar leuke sene uit de echte italian job, waar ook een rol weggelegd is voor de Giulia:
http://www.youtube.com/watch?v=hZXS5W-8Ljw
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
NoFear Creations
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 11, 2005 15:34
Locatie: Wijchen
Contacteer: Website

Re: RE: Filmpjes !

vr aug 31, 2007 16:57

Driftende Nederlande 75 3.0 V6. heeft deze niet afgelopen jaar te koop gestaan?
http://nl.youtube.com/watch?v=lV9icjxenAY
Hey daar doen wij ook altijd driften, dus dat zal yoeri wel zijn die hier bij de leto werkt..
Grote alfa liefhebber...

EDIT:

dit zijn wij op t zelfde stuk...
http://videos.streetfire.net/player.asp ... FC797C276B
"Tijdelijk Alfa loos..."

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3653
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: Filmpjes !

zo sep 02, 2007 21:36

Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8878
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Filmpjes !

zo sep 02, 2007 21:40

Driftende Nederlande 75 3.0 V6. heeft deze niet afgelopen jaar te koop gestaan?
http://nl.youtube.com/watch?v=lV9icjxenAY
Allesbehalve stoer, donutjes draaien op een afgesloten parkeerterrein of iets dergelijks. Dat kan iedereen, en je auto zal het niet op prijs stellen. Gelukkig maar dat dit tegenwoordig allemaal ge-youtube'd wordt, dan weet je tenminste bij welke auto het sper al naar zijn grootje is als-ie te koop staat.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6908
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Filmpjes !

zo sep 02, 2007 22:45

Dat kan iedereen? :roll:

neem maar eens een grote pion mee en laat ze daar dan maar eens zo dicht mogelijk omheen draaien. denk nniet dat er vveel zijn die het echt kunnen...

Om het gecontroleerd te doen vereist toch echt wel enige voertuigbeheersing. maar ben het met je eens dat er niet veel aan is, doe het zelf liever door de bochten heen... :oops:

Sper van een straat-75 is in 99% van de gevallen al afgeschreven. om een goed werkend sper te behouden moet hij regelmatig gesteld worden. gebeurt nooit bij een straat auto.

Kunt natuurlijk ook je diff dichtlassen, heb je 100% sper... moet je wel slechte banden monteren achter anders kun je geen bocht meer om. Werkt bij de c-kadett turbo van een vriend van mij perfect, kunt hem tot in de derde versnelling haaks houden in bochten. Bij regen wil je trouwens niet rijden.... :twisted:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

RE: Filmpjes !

ma sep 03, 2007 01:20


Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8878
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Filmpjes !

ma sep 03, 2007 11:44

Dat kan iedereen? :roll:

neem maar eens een grote pion mee en laat ze daar dan maar eens zo dicht mogelijk omheen draaien. denk nniet dat er vveel zijn die het echt kunnen...
Precies, als je je voertuigbeheersing wilt demonstreren, zet dan wat pylonen of zo neer om duidelijk te maken welk parcours je gaat volgen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

hugo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: do aug 18, 2005 14:26
Locatie: antwerpen/ enschede

RE: Filmpjes !

ma sep 03, 2007 14:50

Alfa 75 is sowieso geen drift bak voor droogwegdek. Je helpt er alles mee naar de knoppen. Op nat wegdek wil ik nog wel eens een keertje een leuke drift leggen. Probleem is alleen dat je dan echt heel hard moet gaan dankzij de erg goede wegligging.

Wil je driften, koop een E30. Nul gewicht op de achteras dus haaks gaan is werkelijk waar kinderspel.
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Filmpjes !

ma sep 03, 2007 15:16

Alfa 75 is sowieso geen drift bak voor droogwegdek. Je helpt er alles mee naar de knoppen. Op nat wegdek wil ik nog wel eens een keertje een leuke drift leggen. Probleem is alleen dat je dan echt heel hard moet gaan dankzij de erg goede wegligging.

Wil je driften, koop een E30. Nul gewicht op de achteras dus haaks gaan is werkelijk waar kinderspel.
onzin, de meeste E30's hebben geen sper. Als de jouwe niet makkelijk dwars gaat, dan mis je gewoon een hoop sper. De mijne gaat vrij makkelijk in de regen. (op droog doe ik het eigenljik nooit, sloop je idd heel wat mee en vooral die dure bandjes zijn dan zo weg....)

Feit is wel dat als je zulke filmpjes ziet, dat je dan gelijk weet hoe ze met hun auto omgaan. En dan ga je gelijk wat dingen afvragen.... (nu wil ik ook niet zeggen dat een auto waar stevig mee wordt door gereden slecht is, maar dit drift werk valt bij mij meer in de categorie afraggen en dat doe je alleen met een rag-auto.... heb ook meerdere filmpjes van tollende 75's, maar die zijn dan ook allemaal naar de sloop gegaan .....)
Daarnaast ben ik het er ook mee eens dat een rondje tollen nou niet echt moeilijk is, bij nat weer een rotonde lang vol driften en dan in 1x goed uitkomen als je de rotonde verlaat is al veel leuker (en veel moeilijker)...
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

hugo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: do aug 18, 2005 14:26
Locatie: antwerpen/ enschede

Re: RE: Filmpjes !

ma sep 03, 2007 17:58

Alfa 75 is sowieso geen drift bak voor droogwegdek. Je helpt er alles mee naar de knoppen. Op nat wegdek wil ik nog wel eens een keertje een leuke drift leggen. Probleem is alleen dat je dan echt heel hard moet gaan dankzij de erg goede wegligging.

Wil je driften, koop een E30. Nul gewicht op de achteras dus haaks gaan is werkelijk waar kinderspel.
onzin, de meeste E30's hebben geen sper. Als de jouwe niet makkelijk dwars gaat, dan mis je gewoon een hoop sper. De mijne gaat vrij makkelijk in de regen. (op droog doe ik het eigenljik nooit, sloop je idd heel wat mee en vooral die dure bandjes zijn dan zo weg....)

Feit is wel dat als je zulke filmpjes ziet, dat je dan gelijk weet hoe ze met hun auto omgaan. En dan ga je gelijk wat dingen afvragen.... (nu wil ik ook niet zeggen dat een auto waar stevig mee wordt door gereden slecht is, maar dit drift werk valt bij mij meer in de categorie afraggen en dat doe je alleen met een rag-auto.... heb ook meerdere filmpjes van tollende 75's, maar die zijn dan ook allemaal naar de sloop gegaan .....)
Daarnaast ben ik het er ook mee eens dat een rondje tollen nou niet echt moeilijk is, bij nat weer een rotonde lang vol driften en dan in 1x goed uitkomen als je de rotonde verlaat is al veel leuker (en veel moeilijker)...

Heb jij een sper nodig om te kunnen driften?
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Filmpjes !

ma sep 03, 2007 19:43

Heb jij een sper nodig om te kunnen driften?
dat zeg ik niet, er staat in die zin "makkelijk" en het gaat erover in de regen...
er zijn verschillende drift technieken, de makkelijkste en goed te controleren drift is iets strakker insturen en gas bij geven en daar gaat je kont (en met een 75 TS waarbij de sper nog goed is gaat hij dan ook makkelijk) Zonder (lees weinig) sper gaat er dan 1 wiel doorspinnen...

maar goed, back on topic... :wink:

zo kan het ook: http://www.youtube.com/watch?v=sTl67jPecWQ
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6908
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Filmpjes !

ma sep 03, 2007 20:01

Om netjes en gecontroleerd te kunnen driften vind ik dat je zeker een sper nodig hebt. :blue_cool:

Anders moet je lompe dingen uithalen om de auto dwars te krijgen ( koppeling laten schieten/ handrem) en krijg je veel minder feed-back van de auto. Met een sper glijdt de kont veel gelijkmatiger.

Op het droge probeer ik mezelf in te houden met de Giulietta omdat het mijn dagelijkse auto is en ik geen zin heb om weer een aandrijfas te gaan vervangen of banden te gaan kopen... :( Maar in de regen ga ik graag dwars. Zou eigenlijk een ruitenveger op de deur moeten maken. :wink:

Rotondes zijn ook mijn favoriet. Hier in Cuijk ligt een hele mooie grote, het is er alleen meestal te druk om de giulietta eroverheen te schuiven. Deed het een keer met mijn alfetta en toen kreeg ik meteen een waarschuwing van de politie dat dat niet de bedoeling was. Hij vond het zelf niet zo'n probleem maar een oud vrouwtje oid zou er van kunnen schrikken. aangezien daar wel iets in zat houd ik me tegenwoordig wel een beetje in en hou ik meer rekening met de andere weggebruikers... 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

hugo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: do aug 18, 2005 14:26
Locatie: antwerpen/ enschede

Re: RE: Filmpjes !

ma sep 03, 2007 20:13

Heb jij een sper nodig om te kunnen driften?
dat zeg ik niet, er staat in die zin "makkelijk" en het gaat erover in de regen...
er zijn verschillende drift technieken, de makkelijkste en goed te controleren drift is iets strakker insturen en gas bij geven en daar gaat je kont (en met een 75 TS waarbij de sper nog goed is gaat hij dan ook makkelijk) Zonder (lees weinig) sper gaat er dan 1 wiel doorspinnen...

maar goed, back on topic... :wink:

zo kan het ook: http://www.youtube.com/watch?v=sTl67jPecWQ
Dat klopt, sper maakt het aanzienlijk beter de controleren. Wat ik de leukste drifttechniek vind is bewust je apex missen en daarvoor al zorgen je wagen dwars te hebben. Dan kan je bocht lekker lang maken.
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: Filmpjes !

ma sep 03, 2007 20:48

wel een grappige discussie dit...

waarom wil tegenwoordig altijd iedereen maar driften?? ik persoonlijk vind het heerlijk om gewoon te racen (of zeg ik nu wat verkeerd???) lekker dat bochtje door komen zo snel mogelijk, en alsie dan uitbreekt (heb het voor elkaar gekregen met een voorwiel aangedreven gtv op zolder) ff lekker de wagen in je kont goed krijgen... toch?? althans ik ben een race fanaat maw, zo strak mogelijk je rondjes rond een race cirquit

ok ok smaken verschillen ;-) 8)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Terug naar “Het Forum Café”