zo jan 09, 2005 17:53
Inderdaad, dat verliesvermogen wordt ook rechtstreeks gemeten, direct na de vermogentest, dan krijg je negatief vermogen.
Maar daar doen wij niets mee, het programma en omzetting van analoog van de meters naar digitaal voor de computer hebben wij zelf gemaakt.
Door simpele manier dat met onze omzetting geen negatieve spanningen konden gemeten worden doen wij dan ook niets met die negatieve waarden en meten we enkel de positieve, deze op de wielen dus.
En ze komen toch altijd wel overeen met de gegevens die ik op autoweek.nl ...... vindt.
Bij de nieuwere diesels dan wel altijd 10% ofzo meer dan opgegeven, maar niet altijd.
Ik geloof soms zelf ook nog nie, maar als dan weer door een random meting lijkt dat het zo is, kan ik niet anders dan het te geloven.
Minder meten wij praktisch nooit dan het opgegeven eigenlijk, behalve dan met mij 75, waar ik maar 105 pk meet, en opgegeven wordt 122 pk, maar dat ligt volgens mij aan de 230 000 km's die de motor heeft gemaakt, want heb em nog nooit volledig gereviseerd.
In feite is het hoofdoel om verschillen te meten na een aanpassing, je meet er voor en erna, of dat nu op de motor is of op de wielen.
mvg NIck
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI