'Deuren van de personenauto moeten goed sluiten en op normale wijze vanaf de binnen- of buitenzijde te openen zijn'
Dichtlassen van de deuren sloeg btw op de ACHTERdeuren. Dat mag wel van de APK
Uit de brochure 'Voertuigtechnische eisen'
Adios, JR
'Deuren van de personenauto moeten goed sluiten en op normale wijze vanaf de binnen- of buitenzijde te openen zijn'
Dichtlassen van de deuren sloeg btw op de ACHTERdeuren. Dat mag wel van de APK
Klopt. Zo lang je auto origineel 4 portieren had, geldt dit voor alle 4 portieren.'Deuren van de personenauto moeten goed sluiten en op normale wijze vanaf de binnen- of buitenzijde te openen zijn'
Dichtlassen van de deuren sloeg btw op de ACHTERdeuren. Dat mag wel van de APK
Uit de brochure 'Voertuigtechnische eisen'
Adios, JR
Als ik het zo lees, zou ik maar niet van keurmeester veranderen nadat jij je deuren hebt dichtgelasd.Het idee was *rondom* dichtlassen, zodat het geen deur meer is. Deurtjes tellen doen ze bij de APK niet meer (schijnt zelfs niet meer op nieuwe kentekenbewijzen te staan (heb zelf even geen voorbeeld bij de hand dat nieuwer is dan 2001, waar het nog wel op staat)).
De achterdeuren gaan bij mijn 75 alleen van buitenaf open, hetgeen voldoende is (zie ook FDC's tekst). Al zal van binnenuit ook wel lukken als je genoeg kracht weet te zetten op het juiste palletje. Maar of dat nog onder "op normale wijze te openen" valt? Hoe dan ook zijn die touwtjes niet nodig (tenzij de deuren van buitenaf niet te openen zijn).
In een eerder bericht werd gesproken over binnen of buiten, niet en. En hoe zit dat met achterdeuren met kinderslot, die willen ook niet van binnen open?Deuren moeten van binnenuit en van buitenaf open kunnen, oftewel een tie-wrapje door het ontgrendelklinkje van het slot (aan de binnenkant) en klaar. Deuren die niet geopend kunnen worden = APK afkeur