Zo op het
eerste plaatje leek het nog wel wat.
En dan kom je de nietsverhullende foto's van Argox tegen:
EDIT: OK, na een eerste ietwat pissige reactie (ik vind dit model bijna een belediging voor de verzamelaar) een wat meer gemotiveerde. Het is een vreemde negatieve uitschieter in Fabbri's Alfa Romeo Sport Collection met modellen die weliswaar kleine foutjes hebben, maar qua verhoudingen over het algemeen geslaagd zijn. Hij valt wat dat betreft een beetje te vergelijken met de mislukte 33 van DeAgostini.
Van de verhoudingen staal/glas klopt helemaal niets, met name de achterzijde is veel te gedrongen. De vorm van de achterlichten (zie hoe het ene veel dieper ligt dan de andere) is alsof een striptekenaar ze heeft ontworpen. De bovenrand van de voorruit is veel te bol, de spiegels staan veel te laag in de portieren en staan te ver naar achteren. De linker hangt er zelfs maar een beetje bij. Zie ook de belabberde afwerking van de wielen, de inkleuring per wiel verschilt als dag en nacht. De koplampjes zijn een derde te klein en de manier waarop de grille in de carrosserie staat deugt niet.
Maar de meest kwalijke fout vind ik het ontbreken van het zo typerende knikje bij de voorste tochtruitjes. Ik bekeek de foto's van het model en kon niet direct zeggen waarom ik het geen GTV vond zijn. Totdat ik de foto van een 1:1 GTV6 bekeek.
Nog twee foto's van de echte auto:
Helaas heb ik op basis van dat eerste plaatje al een exemplaar op eBay gekocht