Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 Qualifying 5-9 BEC

do sep 06, 2007 11:58

Van een bewogen dag gesproken... :whistle:
Gisterenavond was dus de qualifying voor onze comebackrace rond 19u25 .
Zelf moest ik mezelf zo'n beetje in 2 kappen omdat m'n tweelingdochters 5 jaar werden...
Omdat ik geen verlof meer had en de briefing om 18u30 was ben ik om 15u30 naar Zolder gereden voor de licentiecontrole,
ik was ook stipt om 16u ter plekke en m'n verzoek om voor de briefing verontschuldigd te worden werd aanvaard (naar't schijnt heb ik ooit nog Briefings gedaan :wink: ) .
Snel weer vertrokken om niet te lang afwezig te zijn op de zaak, ik reed met 'n Fiat Doblo omdat ik m'n 159sw met Blue & Me had uitgeleend aan 'n goede klant die 'n ongeval met z'n wagen had gehad... 16u30 telefoon van m'n schoonbroer om m'n twins te feliciteren en om kaarten voor de Race te regelen -> terwijl ik inlegde werd ik door een anonieme Politiewagen aan de kant gezet omdat ik niet HandsFree aan't bellen was (doe ik normaal nooit ; zowel m'n normale demowagen als m'n privéwagen heeft Bluetooth...) . Boete dus en je wil niet weten hoeveel... :oops:
17u dus weer op kantoor een half uur later dan gepland, 17u15 telefoon de Politie was vergeten m'n paspoort terug te geven... ik mocht naar een praatpaal rijden om daar de anonieme wagen weer te ontmoeten... dat hebben m'n schoonouders voor me gedaan op terugweg naar huis...
17u30 naar huis met de aangename mededeling en 'n poging gedaan om m'n twins niks te laten merken van m'n financiele kater, maar ook't vrouwtje had't er lastig mee maar een goeie knuffel met m'n schatjes verzachte het leed wel enigszins .
17u45 telefoon van Franky : bij proefstart was't nokkenastandwiel losgeschoten(terwijl sinds de vervanging vd distributie al wat testkm. gedaan zijn) ! :!: Franky heeft de auto direct stilgelegd en Kristof De Vries onze klassemeca opgetrommeld met't nodige materiaal om de distributie weer op punt te zetten, het nokkenastandwiel met Loctite vastgezet... 19u30 was de auto
rijklaar(Qualifying was 5min bezig...) . Gelukkig was e.e.a. voorgevallen bij het starten v.d. auto en niet terwijl we vol over't rechte eind aan't blazen waren bvb. dan hadden we de motor kunnen oprapen..., nu draaide hij als een zonnetje !
Ondertussen was ik pas klaar met m'n jarige twins onder te stoppen om 19u15 ipv de geplande 18u45 ...
19u45 was ik eindelijk in de Pitlane en dan nog snel omkleden .
Franky was 19u30 gestart op Slicks terwijl het begon te drizzelen, de concurrentie had nog net een tijd kunnen zetten onder nagenoeg droge omstandigheden . Met onze Harde Endurance Bandjes viel niet te rijden 2.22 was de beste tijd :oops: , snel achter regenbanden en voor de Zachte Slicks gemonteerd, terwijl de rest de andere regenbanden was gaan halen helemaal achteraan in de Paddock waar we als bijprogramma vd Belcar weggeduwd werden . 't ging beter maar 't regende ook harder... Eindelijk de andere regenbandjes erop waarmee Franky naar 2.17 & 2.15 zakte, dan kon ik eindelijk aan't werk in inmiddels gietende regen voor m'n 3 verplichte rondjes en tot eenieders verbazing reed ik 2.10 in m'n 3e en laatste rondje .
Franky nog wat tijd willen gunnen en de voorbandjes bleken nog op montagedruk te staan 2.6bar... snel naar 1.7 afgelaten en Franky weer weg helaas niet genoeg voor een volledig rondje want sessie afgevlagd, maar sowieso waren we de laatste 15min nagenoeg alleen op de baan omdat de rest het veilig speelde en wel in nagenoeg droge omstandigheden een tijd had kunnen zetten .
Verbazing alom dat die 2.10 ons alsnog de 2e tijd in de klasse (op 5) opleverde .
Wat mij betreft mag het zaterdag regenen ; als we daar op voorbereid zijn met de goeie bandendruk en de ruiten met anti-condens ingewreven zijn kunnen we zo het PK-verschil met de concurrentie wat uitvlakken .

Zaterdag mag het iets minder stresserend worden ... :wink: Nu weten we echt nog niet waar we in't droge staan tov de concurrentie :-k
Laatst gewijzigd door BugAlfa op do sep 06, 2007 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8039
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

do sep 06, 2007 15:21

:shock: goeiedag.....wel eens aan een baan als troubleshooter gedacht...?? :wink:
Suc6 van t weekend, grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

vr sep 07, 2007 10:05

Wat een verhaal van alle perikelen rond de kwalificatie.
Echte doorzetters jullie =D>

Had heel graag komen kijken morgen maar moet helaas nog wat dingen doen voor mijn vakantie volgende week.
Ga met een andere 33 rijder een Alpen rit maken maar kan je hopelijk later dit jaar nog een keer in actie zien.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Andretti Molletti

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

vr sep 07, 2007 11:56

Das wel de juiste spirit he!!! :thumbs:

en de bijbehorende raceultaten!!
Petje af!

zwoemba

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

vr sep 07, 2007 15:43

Hehe, mooi verhaal. Die boetes zijn idd niet mals... Gelukkig zelf nog niet ondervonden

Mext staat op P8 met een tijd die gereden is in de regen maar met droogweerafstelling... Ziet er dus best goed uit voor de race.

Ik ga voor een fotorecord, dus wees maar zeker dat de 156 ook op de gevoelige plaat zal staan 8)

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

za sep 08, 2007 14:59

kl... :(
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .


Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

za sep 08, 2007 18:27

5 ronden ; aeroquip naar radiator losgekomen, koelvloeistof weg, op z'n minst kopakkingen lek als hij niet krom is...
Elektriciteit ook nog eens tilt door overhitting misschien gelukkig want daardoor is Franky stilgevallen... temp tot 105° daarna ? lucht 40° blok ?
Zelf niet gereden :oops:
Maandag, dinsdag rapportage...

't mocht niet voor dit WE, zucht :?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Andretti Molletti

Re: RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

za sep 08, 2007 19:58

5 ronden ; aeroquip naar radiator losgekomen, koelvloeistof weg, op z'n minst kopakkingen lek als hij niet krom is...
Elektriciteit ook nog eens tilt door overhitting misschien gelukkig want daardoor is Franky stilgevallen... temp tot 105° daarna ? lucht 40° blok ?
Zelf niet gereden :oops:
Maandag, dinsdag rapportage...

't mocht niet voor dit WE, zucht :?
Shit zeg... nou maar hopen dat de elektronica bij 105 graden de begrenzing heeft ingeschakeld.. ofwel vermogen heeft geknepen.. meeste Mageneti Marelli systemen doen dit.

Succes iig en ik hoop echt dat 2 koppakkingen wisselen voldoende is!!

zwoemba

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

zo sep 09, 2007 01:20

Klote inderdaad... Mss kan dit wat troosten?

Afbeelding

Bij ons was het ook al miserie :roll:

Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

zo sep 09, 2007 12:25

pfff succes!! en hoop idd dat het allemaal een beetje meevalt.
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

di sep 11, 2007 09:56

De veroorzaker is het kunststof schoepenwiel van de waterpomp geweest welke gebroken is (dat komt blijkbaar meer voor bij V6) . Iemand die toevallig weet of er een aluminium modificatie te verkrijgen is ? Doordat de waterpomp stuk is gegaan is er zo'n enorme druk op de Aeroquip gekomen dat die van de radiator is afgeschoten met de bekende gevolgen...
Op 't eerste zicht lijkt e.e.a. nogal mee te vallen : de 2 koppakkingen zijn nauwelijks lek, er ziet niks blauw van de hitte of zo .
De olie ruikt wel flink verbrand maar dat is wellicht normaal als't 105° geweest is .
Morgen worden de koppen meegegeven om af te persen op lekkage en als dat OK is laten we de kop lichtjes afvlakken .
Even spanning tot pakweg donderdag, vrijdag dus . Als alles OK is wordt de motor volgende week terug opgebouwd en de elektriciteit (we hebben nogal wat recup kabelbomen waar hopelijk de juiste draden weer tussenzitten) .
Testen vooraf wordt moeilijk : hooguit ergens achter in de kempense bossen even checken of alles naar behoren functioneert :wink: het enige wat nog kan tegenvallen is de krukaslagering, maar normaliter is't vooral de kop waar 't heet geworden is .

Hopelijk einde van de week goed nieuws en dan gaan we er in Spa een lap op geven, zonder mij weliswaar (ik zit dan met m'n ouders, (schoon)broer, (schoon)zus & alle kinderen op Weekend in...de Ardennen op 35km van... en vermits m'n familie nimmer autosportminded geweest is...) . Jef Verhulst(159gta) zal Franky goed seconderen daar twijfel ik niet aan en misschien moet ik vrijdag even naar de "dichtstbijzijnde"bakker op 35km... om dan maar even gelijk 'n kwalificatierondje te rijden... :wink:

@ zwoemba : Gisteren thuis mooie foto gezien (met Franky achter het stuur uiteraard) . 8)
Kan je'm evt. doorsturen naar franky.boulat@be.gm.com ?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

di sep 11, 2007 10:23

De waterpomp van een 916 GTV v6 is van alu, en is een vaak uitgevoerde modificatie.
Kijk maar eens op het 156 forum (wel even registreren) www.alfaromeo156club.nl/forum
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

di sep 11, 2007 10:43

Grazie GC :wink:
Ik ben al geregistreerd op't 156, maar niet zo aktief, wel op'n ander forum... :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

di sep 11, 2007 13:25

Waterpomp Gtv 3.0 is besteld :wink: , zo ook motorpakkingset, riem, etc. ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Racen - Algemeen”