Van een bewogen dag gesproken...
Gisterenavond was dus de qualifying voor onze comebackrace rond 19u25 .
Zelf moest ik mezelf zo'n beetje in 2 kappen omdat m'n tweelingdochters 5 jaar werden...
Omdat ik geen verlof meer had en de briefing om 18u30 was ben ik om 15u30 naar Zolder gereden voor de licentiecontrole,
ik was ook stipt om 16u ter plekke en m'n verzoek om voor de briefing verontschuldigd te worden werd aanvaard (naar't schijnt heb ik ooit nog Briefings gedaan ) .
Snel weer vertrokken om niet te lang afwezig te zijn op de zaak, ik reed met 'n Fiat Doblo omdat ik m'n 159sw met Blue & Me had uitgeleend aan 'n goede klant die 'n ongeval met z'n wagen had gehad... 16u30 telefoon van m'n schoonbroer om m'n twins te feliciteren en om kaarten voor de Race te regelen -> terwijl ik inlegde werd ik door een anonieme Politiewagen aan de kant gezet omdat ik niet HandsFree aan't bellen was (doe ik normaal nooit ; zowel m'n normale demowagen als m'n privéwagen heeft Bluetooth...) . Boete dus en je wil niet weten hoeveel...
17u dus weer op kantoor een half uur later dan gepland, 17u15 telefoon de Politie was vergeten m'n paspoort terug te geven... ik mocht naar een praatpaal rijden om daar de anonieme wagen weer te ontmoeten... dat hebben m'n schoonouders voor me gedaan op terugweg naar huis...
17u30 naar huis met de aangename mededeling en 'n poging gedaan om m'n twins niks te laten merken van m'n financiele kater, maar ook't vrouwtje had't er lastig mee maar een goeie knuffel met m'n schatjes verzachte het leed wel enigszins .
17u45 telefoon van Franky : bij proefstart was't nokkenastandwiel losgeschoten(terwijl sinds de vervanging vd distributie al wat testkm. gedaan zijn) ! Franky heeft de auto direct stilgelegd en Kristof De Vries onze klassemeca opgetrommeld met't nodige materiaal om de distributie weer op punt te zetten, het nokkenastandwiel met Loctite vastgezet... 19u30 was de auto
rijklaar(Qualifying was 5min bezig...) . Gelukkig was e.e.a. voorgevallen bij het starten v.d. auto en niet terwijl we vol over't rechte eind aan't blazen waren bvb. dan hadden we de motor kunnen oprapen..., nu draaide hij als een zonnetje !
Ondertussen was ik pas klaar met m'n jarige twins onder te stoppen om 19u15 ipv de geplande 18u45 ...
19u45 was ik eindelijk in de Pitlane en dan nog snel omkleden .
Franky was 19u30 gestart op Slicks terwijl het begon te drizzelen, de concurrentie had nog net een tijd kunnen zetten onder nagenoeg droge omstandigheden . Met onze Harde Endurance Bandjes viel niet te rijden 2.22 was de beste tijd , snel achter regenbanden en voor de Zachte Slicks gemonteerd, terwijl de rest de andere regenbanden was gaan halen helemaal achteraan in de Paddock waar we als bijprogramma vd Belcar weggeduwd werden . 't ging beter maar 't regende ook harder... Eindelijk de andere regenbandjes erop waarmee Franky naar 2.17 & 2.15 zakte, dan kon ik eindelijk aan't werk in inmiddels gietende regen voor m'n 3 verplichte rondjes en tot eenieders verbazing reed ik 2.10 in m'n 3e en laatste rondje .
Franky nog wat tijd willen gunnen en de voorbandjes bleken nog op montagedruk te staan 2.6bar... snel naar 1.7 afgelaten en Franky weer weg helaas niet genoeg voor een volledig rondje want sessie afgevlagd, maar sowieso waren we de laatste 15min nagenoeg alleen op de baan omdat de rest het veilig speelde en wel in nagenoeg droge omstandigheden een tijd had kunnen zetten .
Verbazing alom dat die 2.10 ons alsnog de 2e tijd in de klasse (op 5) opleverde .
Wat mij betreft mag het zaterdag regenen ; als we daar op voorbereid zijn met de goeie bandendruk en de ruiten met anti-condens ingewreven zijn kunnen we zo het PK-verschil met de concurrentie wat uitvlakken .
Zaterdag mag het iets minder stresserend worden ... Nu weten we echt nog niet waar we in't droge staan tov de concurrentie