Naar mijn smaak wel de mooiste kleur, die blauwe. Hij was er verder in bordeaux, helder rood en wit. Misschien zelfs nog wat andere kleuren. Daarnaast werd de mal ook in de USSR en in Mexico (McGregor) gebruikt. De kwaliteit van die modellen is over het algemeen minder. Ik kreeg via eBay nog een berichtje van een Fransman, die wou deze groene weer van mij overnemen. Grapjas...
De Fabbri van afgelopen vrijdag:
In 1972 deed Autodelta met 4 van deze 33TT3's mee aan de Targa Florio. Vaccarella/Stommelen en Elford/Van Lennep vielen uit. De Adamich/Hezemans werden derde achter deze nr. 5 van Galli en Marko.
"Nee hè, niet wéér een 33" lees je dan op een Italiaans forum. Die verzuchting getuigt van weinig historisch besef. De 33 is er in vele gedaanten geweest en heeft Alfa Romeo tal van glorieuze overwinningen bezorgd. Er zijn wel een paar echte doublures zoals van de 33TT12, de Periscopio en de Stradale, maar verder verschillen de 33's van Fabbri onderling behoorlijk. Ik zocht in het boek 'Tipo 33' van Ed McDonough en Peter Collins nog foto's, maar heb ze niet gevonden.
Ondertussen is dit mijn 'bureaublad':
Edit: nog wat foto's van de 1:1 auto gekregen van Alfaronny, waarvoor dank
Bron o.a. www.targa-florio.net