Tip voor als je de tekst zoveel mogelijk in het Nederlands wil lezen:
...//cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?etc...
In de adres regel 'FR' door 'NL' vervangen.
Das nog eens een handige Tip
Tip voor als je de tekst zoveel mogelijk in het Nederlands wil lezen:
...//cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?etc...
In de adres regel 'FR' door 'NL' vervangen.
This much better re-production than alfa GTV 2.5 racecar totipBij het zien van het allereerste plaatje had ik al wat twijfels, maar de voorlaatste Fabbri uitgave geeft niet bepaald aanleiding tot juichen.
De achterlichten zijn veel te groot en de grille, koplampen, etc. lijken weer eens afgeraffeld in de ontwikkelingsfase. Nou komen de fouten in de modellen op de foto's van Argox vaak duidelijker naar voren dan wanneer je het model voor je neus hebt, in het echt valt het misschien wel weer mee. Wel treurig vind ik de raampartij, die én slecht past, én troebel is, én sterk vertekent. Jammer ook dat het tochtraampje links voor is weggelaten, ik snap dat toch al niet zo dat Fabbri veel racers van open raampjes voorziet (zelfs de tipo 33 Coda Lunga en dat kàn helemaal niet eens). En moeten die plastic friemels zo hoog op de voorruit ruitenwissers voorstellen? Mis ik trouwens niet een rolkooi? Ik heb helaas geen foto's van de echte 24-uurs Berlina kunnen vinden. Ben benieuwd of de bumpers er wel op horen.
De basis is best aardig, de keuze erg origineel (hoeveel Berlina's hebben we ooit op het circuit gezien?). Jammer dat we dan niet een model zien met de kwaliteit van bijvoorbeeld de 156 WTCC of 75 IMSA van Fabbri. Gelukkig is de Starline er nog.
De groene wielen op de zwarte versie zijn wel correct; het origineel in het Museo Storico heeft dat precies zo (zie pag. 1 van deze topic).Deze versie heeft tenminste een "normale" kleur wielen.
De CaraboSpark heeft voor dit jaar weer twee nieuwe Alfa's aangekondigd:
SPA-430618 ALFA ROMEO P33 1969 (3e kwartaal 2007) (o.a. gemaakt door Corgi)
SPA-430619 ALFA ROMEO CARABO 1970 (4e kwartaal 2007) (ook bekend van o.a. Solido)
(prijzen +/- 40 euro)
Verder lijkt er van zustermerk Bizarre een nieuwe kleur van de BAT 5 aan te komen, namelijk de donkergroene waarin de auto tijdens z'n allereerste optreden op de autoshow van Turijn (1953) verscheen (BZ0234)
Op Alfasport.net gevonden, een foto van de 164 van Minichamps:
Verwacht voor december dit jaar.
Uit de Polizia di Stato reeks van Deagostini, de Alfasud:
De Politie (en brandweer!) maakte gebruik van verschillende modellen Alfasud, de oudste die ik tot nu toe heb gezien zijn Sud modellen van 1977 en nieuwer:Uit de Polizia di Stato reeks van Deagostini, de Alfasud: goed geproportioneerd en mooi gedetailleerd model. Ik vraag me alleen af of de Italiaanse politie wel 5-deurs uitvoeringen gebruikte, het exemplaar in het museum in Rome is een vierdeurs, al is dat op de foto's op de site niet te zien.