Het is zeer verstandig om tussen de races door xtra tijd te plannen voor testen/trainen. Je kunt kijken wat de aangebrachte wijzigingen voor effect hebben en of er nog onderdelen afvallen. Dat is ook de reden waarom ik het hele jaar weinig technische problemen had. Als er al wat vanaf viel, was dat tijdens de testdagen. Nog belangrijker is het dat wanneer je veel kilometers maakt in je auto, je meer vertrouwen in je auto krijgt en derhalve sneller en constanter je rondjes kunt draaien. Een en ander hangt wel af van je voorbereiding. Goed sleutelwerk voor het seizoen is uiterst belangrijk. Je basis is op orde en je kunt je dan op ontwikkeling van de auto en van jezelf richten. Je snapt ook wel dat als je geplaagd wordt door technische problemen je geen tijd overhoudt voor ontwikkeling en traning.Heb dat overigens meer als extra trainingstijd beschouwd en daardoor was het erg leerzaam.
Ik ben niet bekend met de dagen van RSZ. De rijtijd per stint lijkt wat aan de korte kant. Ikzelf heb alrijd getraind bij de vijverbergtrofee. Je hebt daar zo'n vier á vijf uur baantijd aan één stuk, hetgeen je de mogelijkheid geeft ritme te krijgen en vertrouwen in auto op te bouwen. En als je weet wat de auto doet kun je wijzigingen ook beter aanvoelen. Succes man en dank voor je compliment