Zoals beloofd het e.e.a. aan zelf gebouwde kits:
Als eerste mijn komische duo. Is hier al eerder voorbij gekomen heb ik gezien, maar ze blijven leuk:
Een zeldzame, de 8C 2600 waarmee Varzi de Mille Miglia in 1934 won. De kit is van A&G, en is enigszins opgewaardeerd. De bak waarin het reservewiel rust is zelf toegevoegd en de leren band waarmee hij vastzit was een enkele riem, maar hoort zoals nu op het model, uit drie delen te bestaan die met een ring aan elkaar vastzitten:
Een 1900 Sprint van Touring, een eenvoudige kit, eenvoudig gebouwd, maar wat een schitterende lijnen heeft die wagen toch! De kit is van Provence Moulage:
De P2 uit 1930 van Varzi. Deze kreeg ik binnen als een matig gebouwde kit van GPM en is opgelapt en gesupert: ik heb er een grillbeschermer voor gebouwd, BBR wielen eronder gezet, de houder van het reservewiel vervangen en de remtrommels op de voorwielen toegevoegd waarmee ik tegelijk de wielstand heb gecorrigeerd.
De 8C 2900A Spider, een kit van FB Model, gespoten in kleuren die ik hem mooi vond staan. Het kleurenschema is gebaseerd op de 8C 2300 Touring Spider 1934 die de laatste jaren op nogal wat shows is verschenen.
De Disco Volante Coupé van Provence Moulage, met het e.e.a. aan detail toegevoegd: aftermarket riempjes voor de motorkap gebruikt, detail toegevoegd aan de zijruiten voor en achter (die zijn volledig glad bij PM), klaverblaadjes toegevoegd, interieur in de juiste kleuren (PM heeft ze precies verkeerd om op het voorbeeld, zwart interieur met rode stoelen). Ik was er erg blij mee, maar enkele maanden nadat ik hem af had kwam Bizarre met een DV waarop deze details ook allemaal zaten en die bovendien de uitlaat correct aan de zijkant heeft zitten... oh well.