Heee Fer!
Wat leuk om hier een reactie van jou te krijgen!
En dank voor de info, weer wat geleerd
Goede tip! Enkel in dit geval: de gril moest wel gespaart blijven hè.Sander, je gaat voor het echt priegelwerk zo te zien. Respect hoor.
Ik heb een tip voor je voor het strippen van modellen: remolie. Een nachtje erin laten weken en de lak hangt er in vellen bij, terwijl de remolie plastic, metalen en kunsthars ongemoeid laat (wel altijd voor de zekerheid even testen!)
Er zitten alleen wel wat maren aan het gebruik van remolie. Ten eerste moet je het model achteraf natuurlijk heel goed wassen in een afwassopje anders houdt de nieuwe lak niet en ten tweede is remolie echte chemische troep en behoorlijk giftig. Latex of plastic handschoentjes aan dus.
Heb zelf nog geen Pocher, staat wel in de planning.Blijkt dus dat er hier meer "Pocher-bouwers" zijn. Even een vraagje, welke lijm gebruiken jullie voor het leer, van bijv. de stoelen en de kaartvakjes in de deuren. Heb er zeker al 10 uitgeprobeerd, maar de lijm dringt door tot aan de zichtbare kant, wat er dan dus niet uitziet....
Euh... zag je die foto van die half gebouwde Pocher? Dat is de eerste die ik bouw . Met andere woorden, ik ben dus nog niet aan het leer toegekomen. Gaat het om echt leer (alleen gebruikt bij een gedeelte van de Spiders) of om kunstleer?Blijkt dus dat er hier meer "Pocher-bouwers" zijn. Even een vraagje, welke lijm gebruiken jullie voor het leer, van bijv. de stoelen en de kaartvakjes in de deuren. Heb er zeker al 10 uitgeprobeerd, maar de lijm dringt door tot aan de zichtbare kant, wat er dan dus niet uitziet....