Michel vd Grinten
Guru
Guru

Ferrari wereldkampioen, doorgestoken kaart!

zo okt 21, 2007 23:06

McLaren heeft een tweede Ferrari gebouwd. Gebaseerd op de blauwdrukken van Ferrari. Een hoge pief van de Ferrari-stal loopt naar McLaren, met een dik boek onder zijn oksel. De bijbel van Ferrari. McLaren wordt daarvoor uit het WK gehaald. Rijders, die direct profiteren (ook Alonso heeft geprofiteerd, want hij was het die aan de bel trok, hetzij met gewetensbezwaren), ontspringen de dans. 100 miljoen als afkoopsom. Ferrari, die daarna niet meer protesteerd.

Dat waren de gedachten die door mijn hoofd spookten vanavond.....

Lewis Hamilton "schrikt" van Alonso die aandringt en verstuurd zich. Het hele seizoen 99% foutloos gereden en dan "schrikken" en je versturen in een o-zo makkelijke bocht. Een aantal ronden later, een onverklaarbaar mankement in de seizoensafsluiter, waar geschiedenis kan worden geschreven, van Rookie tot Champ, binnen 8 maanden. Iedereen denderdt hem voorbij. Geen McLaren management close up de hele wedstrijd. Hamilton hoort dat de tweede actie nodig is de Ferraris een echte "geloofwaardige" voorsprong te geven. Een natuurlijke inhaalactie volgt. De eerste stint is fantastisch. Hamilton ten top. De tweede stint, heel kort op zachte banden, terwijl ze heel behoorlijk presteerden. Veel tijdverlies en en passant ook nog eens 2 seconden langzamere pitstop dan vergelijkbaar met Alonso (5,8 vs 7,9, Alonso vs Hamilton). Hamilton dringt niet echt meer aan, rijdt niet meer alsof zijn kampioenschap ervan af hangt. Hij gaat er netjes en clean doorheen, oogt geen haast te hebben.... Na afloop loopt ie "opgelucht" door de pits, feliciteerd wat, maar kijkt vooral rondt, zo van: dit was de afspraak en nu, volgend seizoen voor het echie he. McLarens schuld is nu ingelost aan Ferrari.

Alonso rijdt een onzichtbare race. Heeft een aanvallende eerste ronde, maar valt daarna terug. Zelfs een BMW haalt hem in. Zonder verzet. Kubica zet hem terug. Hij, Alonso, doet zijn rondes, heeft geen excellente rondetijden, maar valt ook niet op door onder de maat te rijden. Het is te netjes wederom. Hetzelfde "laisez faire" scenario als de andere McLaren rijder. Na afloop, een Alonso die er geen zin in heeft. Alles moet eruit getrokken worden. Met zijn drieen op het podium voor de pers. Het interview na afloop. Wederom het idee: "ik heb mijn rol gespeeld, nu weg hier". Alonso zal maandag aanstaande zeggen dat hij naar Renault gaat. Is het niet maandag, uiterlijk in de loop van de week.

Massa. De snelst van vandaag. Pole werd hem gegund. Teamorders werden afgevaardigd. De hele wereld kijkt toe. De FIA kijkt toe. Waar moet ik Kimi ervoor laten? Zelfs Olav Mol masseert de luisteraar en kijker van RTL GP in: door 2 ronden door te rijden win je 3,5 seconden. Kimis achterstand voor de tweede pits was 1,5 seconden, dus kan hij voor Massa uitkomen. Zelfs een onwetende van de F1 zou niet verbaasd met de uitkomst na de tweede pits van Kimi. Voor Massa eruit. Massa houdt zelfs netjes in als Kimi op het rechte stuk, vlak na de pitsuitgang, oprijdt. Ook hier geen beelden tijdens de race van het management van Ferrari. Geen Montezemello, geen Norbert Haug. Geen Ron Dennis, geen Jean Todt, alleen na, voor het protocol. Even.

Kimi doet zijn ding. Moet winnen, maar krijgt maximale steun. Een vrij doorgang na de tweede stint, recht tot aan de finish. Zelfs de commentator van het interview vermeld dat ie erg rustig is voor een kersverse, en nogmaals, totaal voor de buitenwerld onverwachtte wereldkampioen.

Het Ferrariteam en Het McLarenteam dan. Geen echte verbaasde blijdschap. Kimi had 4% kans om WK te worden voor aanvang van de race. Dan ben je toch verbaasd als team en uitzinnig op zijn minst gezegd. Zeker Italianen, swerelds emotioneelste wezens. Niets. Geen traantje. Gewoon ingestudeerd. Ferrari krijgt een publieke oplossing voor het McLaren-Ferrari geschil: het krijgt ook, naast de constructeurs titel, haar rijders kampioen.

De gehele afloop van de McLaren diefstal van Ferrari gegevens is compleet in scene gezet. Rijders is gevraagd mee te spelen. Daarmee heeft de F1 haar gezicht behouden. Of dat gelukt is betwijfel ik. Het lijkt de laatste races meer op een soap dan professioneel racen.

Zo beleefde ik deze avond. De F1 is verkracht. Verkracht door de commersie, door de publiekscijfers, de macht en vooral, de kortzichtigheid.
Laatst gewijzigd door Michel vd Grinten op wo okt 24, 2007 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

RE: Ferrari wereldkampioen, doorgestoken kaart??

zo okt 21, 2007 23:19

Tja zet je wel aan het denken he?

Oja, er volgen nog stalorders voor volgend jaar SI!!!!!

;)

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Ferrari wereldkampioen, doorgestoken kaart!

zo okt 21, 2007 23:23

Hebt het heel mooi verwoord! :wink:

Volgens mij ben je niet de enigste die er zo over denkt, heb al meer van deze reacties gehoord. Zelf kijk ik bijna nooit naar F1, vind het niet spannend genoeg meer. Vind toerwagens leuker om naar te kijken.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

michaelbaken
Member
Member

zo okt 21, 2007 23:38

Alfa Romeo 155 WB V6
Alfa Romeo 155 WB 16V
Alfa Romeo 155 SB V6
www.alfa155club.nl
BURNOUT

Andretti Molletti

ma okt 22, 2007 01:02

Soheeee :shock:

door 4 graden te koude benzine bij Toyota kan Hamilton toch wereldkampion worden!!!

pion is geen schrijffout in deze ;)

Het moet niet gekker worden!!!

Zeg @Mark Roffelsen, HOE KOUD WAS JOUW BENZINA?????

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

ma okt 22, 2007 09:50

Nu weet ik ook weer waarom ik geen formule 1 meer kijk....

Het vak wordt dan misschien nog wel bedreven door sportmensen, maar de F1 zelf is allang geen sport meer. Het is amusement. En dan vind ik het godsgeklaagd dat zoveel mensen daar zulke waanzinnige salarissen krijgen (niet 'verdienen') terwijl ze alleen maar bezig zijn het publiek te besodemieteren in plaats van te zorgen voor echt amusement.

Of misschien toch wel amusement: de grote (ont)goochelshow.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

ma okt 22, 2007 10:11

Laatst gewijzigd door ravado op ma okt 22, 2007 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: Ferrari wereldkampioen, doorgestoken kaart!

ma okt 22, 2007 10:19

complottheorie "Face Value"
=D> Goed geschreven.
Ik moet zeggen dat ik ook wat van dat soort gedachtes had dus ik vind het grappig om dat zo goed verwoord terug te lezen.
Denk dat je op een aantal punten zeker gelijk hebt. Gelukkig is dit circus niet nog groter geworden door de titel over te geven aan Hamilton door 'net iets te warme/koude benzine' bij BMW en Williams. Tuurlijk moet iedereen zich aan de regels houden maar de puurheid van de sport is toch wel erg ver te zoeken soms. Zeker als je dat vergelijkt met vroegah..

Ben het ook wel eens met Dinkyboy. Geen sport meer maar amusement. Moet je vooral ook SBS6 hebben :roll: . Ik vind het gel*l eromheen en erna met dat 'win-dit-win-dat-SMS'-gedoe en een studio met Froukje de Both (!) waar dan alles wordt nabesproken ook om heeeel verdrietig van te worden.

Geef mij maar de SI! :wink:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Ferrari wereldkampioen, doorgestoken kaart!

ma okt 22, 2007 10:56

Laatst gewijzigd door ravado op ma okt 22, 2007 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Mark Roffelsen
Full Member
Full Member

ma okt 22, 2007 12:02

Zeg @Mark Roffelsen, HOE KOUD WAS JOUW BENZINA?????
:mrgreen:
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Mark Roffelsen
Full Member
Full Member

ma okt 22, 2007 12:34

Een prachtig verhaal jouw complottheorie, michel. Ik denk echter niet dat de soep zo heet gegeten wordt. Ik sluit mij bij je aan voor wat betreft het voorlaten van Kimi door Felipe Massa. Dat zag de wereld wel aankomen. Dat kun je flauw vinden, maar zo werkt het nu eenmaal. Als jezelf in die positie verkeert zou je het ook doen. Ze hebben het in ieder geval op een cleane manier gedaan. En laten we wel zijn de publieke opinie roept nu dat Felipe Kimi heeft laten passeren op een manier die niet of nauwelijks te traceren is. Diezelfde publieke opinie is er verantwoordelijk voor dat het op deze manier gebeurt, immers toen ferrari dat in alle openheid deed (oostenrijk 2005?) werd de renstal tot op de grond afgebrand. Er is dan nu geen reden om te zeuren vind ik.

Het lijkt mij sterk dat Mclaren ferrari het wereldkampioenschap gunt als zij een boete hebben gehad die honderd miljoen dollar zal bedragen. ik kan me niet voorstellen dat je dan nog van plan bent ferrari op wat voor manier ook te helpen.

En wat het optreden van Alonso en Hamilton betreft, ik weet het niet. Ik kan mij nog wel voorstellen dat H. in de eerste ronde in een poging Alonso te pakken té enthousiast is en zich verremt, maar wat een paar ronden daarna gebeurt kan ik ook niet verklaren. Ik denk alleen niet dat Ron Dennis vanaf de pitmuur is de sofware van de versnelingsbak zit te rommelen, al helemaal niet omdat Hamilton als zijn oogappel wordt gezien.

De F1 is inderdaad een wereld met enorme commerciele belangen en er is in de F1 van alles mogelijk en het zou daarom best kunnen dat je gelijk hebt. Ik kies er voor te geloven dat van een complot geen sprake is en dat iedere coureur rijdt om te winnen en het maximale uit zichzelf en de auto probeert te halen.

Saluti!

Mark
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

Re: Ferrari wereldkampioen, doorgestoken kaart!

ma okt 22, 2007 17:01

De F1 is verkracht. Verkracht door de commersie, door de publiekscijfers, de macht en vooral, de kortzichtigheid. Complottheorie facevalue.

Zo, jij bent er ook inmiddels achter? :wink:

Kijk al jaren geen F1 meer, omdat er gewoon geen ene moer aan is....

De tijd met Senna, Prost en de niet te versmaden Nigel Mansell......wow dat waren nog eens echt spannende races. Helaas, daarna nooit meer geevenaard :cry:
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

alfafox
Member
Member

ma okt 22, 2007 20:54

Ja, en daar is er maar een de schuld van, dat kleine 75jarige Engelsmannetje die nooit geld genoeg heeft.is 500miljoen GBpond rijk,iedereen moet maar naar zijn poppen dansen.t,lijkt wel een grote maffia.
alfas:te veel om op te noemen na 48 jaar alfa,s,en 22 jaar rallycross waarvan 13 jaar alfa gtv4/6.33rwd,giulietta2.0.nu 156ts sept.05

Andretti Molletti

ma okt 22, 2007 20:56

dat kleine 75jarige Engelsmannetje .....lijkt wel een grote .
:mrgreen:

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 22, 2007 21:08

Heeft iemand gezien hoe fors hamilton zijn banden opwarmde voor de start, dat was echt een beetje too much in mijn ogen. Ik dacht toen al dat ie zenuwachtiger was dan normaal (overigens ook helemaal niet vreemd voor iemand die net gloednieuw is).
Vervolgens een klasse start van Raikkonen, niet van Massa en ook niet van Hamilton. Raikkonen is slim en probeert niet ook nog Massa te pakken, want dat zou verkeerd af kunnen lopen. Erg slim dus. En Alonso de slimme vos laat het niet na zijn teamgenoot even voorbij te steken.
Hamilton wil dat direct recht zetten (had ie noooooit moeten willen) in de volgende bocht. Klassiekertje zou ik bijna zeggen, want dat gaat niet buitenom daar. Hij had gewoon achter Alonso aan kunnen rijden, dan was ie wereldkampioen geweest. Wie weet heeft dat uitstapje net wel die ene sensor getriggerd waardoor de boel gereset moest worden. Ik riep nog een ronde voordat ie stil viel: "Het kan ook allemaal stuk gaan". En wat gebeurt er, hij gaat niet stuk, maar hij houd m aan de praat, weet m te resetten en kan toch zijn weg vervolgen. Koelbloedig van hem.
De Ferrari's waren echter snel en betrouwbaar. Alonso kon niet volgen, nog niet 1 ronde.
Ben fan van Massa, Raikkonen is goed (en trouwens foutlozer dan Massa), Alonso is een goede coureur maar weinig stressbestendig en Hamilton gaat het zeker weten nog wel een paar keer aan ons laten zien. No doubt! En een goede verliezer!
Alfa romeo: The art of the machine!

Terug naar “Racen - Algemeen”