Eerst het slechte nieuws : Jan Wouters kon er vandaag niet bijzijn en zal ook 10/11 moeten passen ...
Dan het goede nieuws de dag is prima verlopen :
Franky heeft voor de middag al zo'n 40 min kunnen rijden zonder noemenswaardige problemen enkel deinen in de 1e linkse nu ook wat hij in de Villeneuve ook al had . Ook in de Bianchi ging vol in 5e net niet omdat hij te fel van de koord wegdreef .
In samenspraak met mezelf telefonisch al beslist om'm achteraan zachter te zetten .
13u na de middagstilte ben ik direct vertrokken voor 'n paar rondjes en best tevreden ; geen deinen meer in de 1e linkse en de Bianchi vol in 5e zonder probleem : deinen in de Villeneuve bleef wel maar dat is eigenlijk niet slecht omdat kontje dan beter volgt .
Franky weer weg voor'n paar rondjes en die vond de setup ook veel beter . Door 'n onvoorzichtige Mitsu Evo chauffeur die instuurde terwijl Franky er aan de binnenkant naast zat heeft Franky even rechtdoor in de grindbak gemoeten zonder al te veel erg . De collega-instructeur die in't co-zitje van die Evo zat heeft'm eens goed de levieten gelezen...
Jef Verhulst was intussen ook instapklaar en heeft meteen een langere reeks rondjes aan mekaar gehaspeld tot hij binnenkwam met de melding dat er neiging tot blokkeren achteraan was bij't remmen . Ik even op pad om de remmen even op de proef te stellen en idd. bij het inhalen binnendoor van een niet zo vriendelijke Bmw-rijder (deur toe willen gooien in 't aanremmen naar de chicane voor de Sacramentsheuvel ) even achterkantje weg en daardoor feller op't verhoogde deel van de kerbs dan gewenst, even langs de pits voor 'n check : alles OK . Weer minder remdruk naar achteraan gezet en 't leek OK tot bij't aanremmen van de Jacky Ickx chicane : VOLLEDIG DWARS ! 't ding tegenstuur ingestuurd en uitgestuurd en gas beneden : zo dwars krijg ik'm nooit meer ! Al uitbollend zag ik maatje Sam in de 155 2.5V6 (Sprinters Cup) naderen toen die plots na de Villeneuve witte rook uitbraakte in m'n spiegel : Oliekoeler geblokkeerd en heel de baan vol olie dus code Rood .Hopelijk valt de Schade voor Sam mee
.
Code rood was het uitgelezen moment om nieuwe voorremblokken te monteren om ze te roderen tegen de 10u, tegelijkertijd de Achterremklauwen gedemonteerd en met kopervet ingevet . Dan 5 rondjes blokken inrijden voor mij : geen blokkage meer !
Franky ook dezelfde bevindingen en dan was't weer aan Jef om km.'s te doen .
17u30 Franky nog 5 rondjes in't duistere, 17u40 ik nog 3 rondjes in't donker, 17u48 Jef nog 4 rondjes in't donker, 17u55 sessie afgevlagd .
Chrono's hebben we niet maar in't begin van de sessie hebben ze Franky aan 1'57 getimed en volgens mij waren die 3 rondjes in't donker héél snel 1'55 of beter nog : de auto heeft nog nooit zo goed gegaan en ik was echt in m'n sas als 'n uil in't donker ! We reden dan ook nog eens met gebruikte bandjes die na de sessie wel op waren !
Hopelijk is't spreekwoord slechte generale repetitie, goeie wedstrijd niet op ons van toepassing 10/11 !
Foto's reeds op de site :
http://galliocorse.x10hosting.com/index2.php
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .