Prachtig Harrie,
Zeker nooit een Toyota Celica Turbo 4wd Carlos Sainz Edition gereden, laat staan gezien?
Greyhound (die lekker ALLES rijdt)
Heb ik inderdaad nog nooit gezien en zeker niet gereden, maar dat kan komen omdat ik me niet zo in dit merk verdiep. Bij ieder merk dat in dit topic wordt genoemd, is waarschijnlijk wel een bepaald type als uitzondering te verzinnnen. Maar je beoordeelt Alfa Romeo toch ook niet alleen op basis van de 8C Competizione?
En verder snap ik niet waar sommige leden zich zo druk over maken. Of je wilt of niet, juist de auto is een onderwerp dat altijd en overal de tongen losmaakt. Op de doorsnee verjaardag, bij een avondje in de kroeg of waar dan ook, hij komt altijd wel een keer langs en dan gaat het er vaak niet zo genuanceerd aan toe. En juist de rijders van de zgn. degelijke merken als VW, Opel of Toyota zullen je dan graag vertellen hoe goed hun merk wel niet is en hoe slecht Alfa is. Dat hebben ze immers ooit een keer gehoord van een verre neef, een buurman van 20 jaar geleden of een kennis van een kennis van een kennis. Als het meezit, beginnen ze nog over "roesten in de folder" want dat is zo'n leuke kreet waar je nog steeds goed mee kunt scoren.
Sterker nog, ik ben ooit eens binnengelopen bij de lokale Toyota dealer om te informeren naar een 156 die ze ingeruild hadden. Je zou denken dat ze die graag willen verkopen, maar op het moment dat ze in de gaten krijgen dat je voor een Alfa komt en niet voor hun geliefde eigen merk, zie je de stemming op hun gezicht omslaan. Het is pure arrogantie wat deze mensen uitstralen. Als het geen Toyota is of op zijn minst uit Japan komt, kan het niks zijn ...
En wat nou het mooie is? Het maakt allemaal niks uit, want iedereen rijdt toch wel in de auto die hij of zij zelf verkiest (afgezien van de "auto van de zaak", daar is de keuze vaak beperkt) en iedere reden die je daarvoor hebt is goed. Of je nou goedkoop wil rijden of sportief, een degelijk of een "groen" imago wil uitstralen of juist met een "afwijkend" merk een statement wil neerzetten, het kan allemaal want we leven in een vrij land. Als iemand vindt dat ik in een slechte of lelijke auto rijd, zeg ik "prima jongen, geen probleem mee" en we gaan over tot de orde van de dag.
Als je dit topic in die kontekst ziet, wordt het ineens een stuk minder negatief. Een beetje relativeren kan nooit kwaad. Dus lekker laten staan dit topic en niet te moeilijk over doen.