Over my dead body....

Kia en ander Oos Azie nieuwkomers
48%
53
Opel!
28%
31
VW
10%
11
Iets anders, nl. ;
14%
16
 
Totaal aantal stemmen: 111
Matje 4

RE: Zal ik NOOIT rijden!

zo nov 04, 2007 14:00

Een Astra. Heb er eentje gehad en die viel als opvolger van mijn golf II (!) ontzettend tegen.

Ik heb ook een renault espace gehad die ontzettend tegen viel, maar dat kan ook aan de toestand van de auto gelegen hebben. :?

Gebruikersavatar
cees
Member
Member
Berichten: 105
Lid geworden op: za sep 03, 2005 22:41

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

zo nov 04, 2007 14:42

Bugatti is dus niet aan jou gespendeerd?
Bugatti is natuurlijk een Frans merk en geen Duits. Dat VW daar nu belang in heeft is wat anders.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Zal ik NOOIT rijden!

zo nov 04, 2007 14:48

Bugatti WAS een Frans merk. VW heeft alleen de naam gekocht, het is nu dus puur Duits.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfa33
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 728
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:30
Locatie: Amsterdam

RE: Zal ik NOOIT rijden!

zo nov 04, 2007 15:45

Ik vind een Opel Speedster erg leuk rijden hoor!

Voor d'r bij zou ik m ook wel kopen als ik het geld had.

Aziatische auto's doen mij echt helemaal niks, en zou zoiets dus ook nooit kopen.

Amerikaanse auto's zou ik ook nooit kopen, staat niet bij de opties, maar mag er van mij zeker tussen!!!
Fabrikanten die het presteren om heden ten dagen nog steeds bladveren monteren en niet meer dan 20 pk/ltr :wink: uit hun blokje weten te halen, staan bij mij ook onder aan de ladder.

Dus mijn never to buy autolijst:

1e Amerikaans,
2e Aziatisch

Rijd heel wat liever in een VW of Opel dan een schijt amerikaan
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Gebruikersavatar
Harrie
Member
Member
Berichten: 240
Lid geworden op: za jan 07, 2006 23:19
Locatie: 's-Gravenzande

RE: Zal ik NOOIT rijden!

zo nov 04, 2007 16:16

Wat ik nooit zal rijden, en het verbaast me dat niemand dat noemt (afgezien van "Aziatisch"): Toyota. Het saaiste, meest ongeinspireerde stuk blik op wielen dat ik me kan voorstellen. Vergeleken met een Toyota vind ik een Opel Astra nog een wonder van design. :shock:
Bovendien: als er voor mij iemand irritant langzaam rijdt, is het 8 van de 10 keer een Toyota (de andere twee zijn meestal Opels).
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:
156 2.5 V6 1998, Spider QV 1988
eerder 2 x 75, 2 x 156, 4 x 164, 2 x Alfa 6, Giulietta, 147, 166

greyhound

RE: Zal ik NOOIT rijden!

zo nov 04, 2007 16:28

Prachtig Harrie,

Zeker nooit een Toyota Celica Turbo 4wd Carlos Sainz Edition gereden, laat staan gezien?

Greyhound (die lekker ALLES rijdt) :lol:

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Zal ik NOOIT rijden!

zo nov 04, 2007 17:09

tjonge jonge jonge.....wat een geneuzel onderwep is dit!
je weet toch nooit waarom iemand een niet-alfa rijdt......
bovendien getuigt het van weinig respect naar de alfisten hier die een niet-alfa erbij hebben, om welke reden dan ook....


kortzichtig geneuzel is mijn mening in deze....
:arrow: door naar de volgende zinnige poll.... :?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: Zal ik NOOIT rijden!

zo nov 04, 2007 17:39

Dit is weer een topic van een zeer hoog niveau !! :?


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Andretti Molletti

RE: Zal ik NOOIT rijden!

zo nov 04, 2007 19:09

Ik ben van mening dat dit topic verwijderd mag worden door de moderators... voegt niets toe, doet alleen afbreuk...

DUSSSSSSSSSSSSS


ACTIE!!!!

;)

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: Zal ik NOOIT rijden!

zo nov 04, 2007 19:46

mijn partner rijdt een toyota station, mooi is hij niet maar doet het altijd en daar is hij voor gekocht als werkpaard :wink:

ik zou best een 156 SW willen hebben maar dat is geen ruimtewonder, helaas, we zijn tevreden met het ding. hij doet waar hij voor gekocht is.

gezien de brandstofprijzen zou ik hem wel willen inruilen op een oude belastingvrije Volvo station op LPG, maar of dat betrouwbaar is :-k

ik ben het met Ravado eens :wink:
156

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

RE: Zal ik NOOIT rijden!

zo nov 04, 2007 19:59

Ik wil nooit, maar dan ook noooooit een Franse auto bezitten, ik weet niet waardoor het komt maar ik heb een afkeer tegen alles dat uit Frankrijk komt :P
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Gebruikersavatar
stennie
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Appelscha

RE: Zal ik NOOIT rijden!

zo nov 04, 2007 21:50

Afbeelding

hier maar heen met dit topic.............
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl


richard

Gebruikersavatar
Harrie
Member
Member
Berichten: 240
Lid geworden op: za jan 07, 2006 23:19
Locatie: 's-Gravenzande

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

zo nov 04, 2007 22:11

Prachtig Harrie,

Zeker nooit een Toyota Celica Turbo 4wd Carlos Sainz Edition gereden, laat staan gezien?

Greyhound (die lekker ALLES rijdt) :lol:

Heb ik inderdaad nog nooit gezien en zeker niet gereden, maar dat kan komen omdat ik me niet zo in dit merk verdiep. Bij ieder merk dat in dit topic wordt genoemd, is waarschijnlijk wel een bepaald type als uitzondering te verzinnnen. Maar je beoordeelt Alfa Romeo toch ook niet alleen op basis van de 8C Competizione?

En verder snap ik niet waar sommige leden zich zo druk over maken. Of je wilt of niet, juist de auto is een onderwerp dat altijd en overal de tongen losmaakt. Op de doorsnee verjaardag, bij een avondje in de kroeg of waar dan ook, hij komt altijd wel een keer langs en dan gaat het er vaak niet zo genuanceerd aan toe. En juist de rijders van de zgn. degelijke merken als VW, Opel of Toyota zullen je dan graag vertellen hoe goed hun merk wel niet is en hoe slecht Alfa is. Dat hebben ze immers ooit een keer gehoord van een verre neef, een buurman van 20 jaar geleden of een kennis van een kennis van een kennis. Als het meezit, beginnen ze nog over "roesten in de folder" want dat is zo'n leuke kreet waar je nog steeds goed mee kunt scoren.
Sterker nog, ik ben ooit eens binnengelopen bij de lokale Toyota dealer om te informeren naar een 156 die ze ingeruild hadden. Je zou denken dat ze die graag willen verkopen, maar op het moment dat ze in de gaten krijgen dat je voor een Alfa komt en niet voor hun geliefde eigen merk, zie je de stemming op hun gezicht omslaan. Het is pure arrogantie wat deze mensen uitstralen. Als het geen Toyota is of op zijn minst uit Japan komt, kan het niks zijn ...

En wat nou het mooie is? Het maakt allemaal niks uit, want iedereen rijdt toch wel in de auto die hij of zij zelf verkiest (afgezien van de "auto van de zaak", daar is de keuze vaak beperkt) en iedere reden die je daarvoor hebt is goed. Of je nou goedkoop wil rijden of sportief, een degelijk of een "groen" imago wil uitstralen of juist met een "afwijkend" merk een statement wil neerzetten, het kan allemaal want we leven in een vrij land. Als iemand vindt dat ik in een slechte of lelijke auto rijd, zeg ik "prima jongen, geen probleem mee" en we gaan over tot de orde van de dag.

Als je dit topic in die kontekst ziet, wordt het ineens een stuk minder negatief. Een beetje relativeren kan nooit kwaad. Dus lekker laten staan dit topic en niet te moeilijk over doen.
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:
156 2.5 V6 1998, Spider QV 1988
eerder 2 x 75, 2 x 156, 4 x 164, 2 x Alfa 6, Giulietta, 147, 166

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: Zal ik NOOIT rijden!

zo nov 04, 2007 22:22

Slopel dus :!:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Andretti Molletti

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

zo nov 04, 2007 22:25

........... Het maakt allemaal niks uit, want iedereen rijdt toch wel in de auto die hij of zij zelf verkiest ................
Als je dit topic in die kontekst ziet, wordt het ineens een stuk minder negatief. Een beetje relativeren kan nooit kwaad. Dus lekker laten staan dit topic en niet te moeilijk over doen.
Als het toch niks uitmaakt, waarom dan zo'n stompzinnige poll???
(ik zet met opzet stompzinnig omdat de tekst "over my dead body ook niet genuanceerd is)

We zitten op een Alfa forum, en waarom andere merken affakkelen?? Het gaat erom dat een hoop mensen niet eens reageren, een paar de moeite nemen om te zeggen dat het topic echt waardeloos is, en een handjevol inhoudelijk reageert...

En Kontekst is de tattoo in de avator van Giuliacorse ;)

Terug naar “Het Forum Café”