Over my dead body....

Kia en ander Oos Azie nieuwkomers
48%
53
Opel!
28%
31
VW
10%
11
Iets anders, nl. ;
14%
16
 
Totaal aantal stemmen: 111
Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Zal ik NOOIT rijden!

zo nov 04, 2007 22:32

Als je dit topic in die kontekst ziet, wordt het ineens een stuk minder negatief. Een beetje relativeren kan nooit kwaad. Dus lekker laten staan dit topic en niet te moeilijk over doen.
Ik ben het daar wel mee eens. Zeker wij als Alfisten zijn wel wat gewend op het gebied van denigrerende opmerkingen, dus laten we nou niet moeilijk gaan doen over wat plaagstootjes.

Dat incident bij de Toyota dealer doet me denken aan een stuk in een Autoblad dat ik een tijd geleden heb gelezen. Ging over een Toyota, waarvan de berijder op de snelweg door een 156-rijder erop werd geattendeerd dat de Toyo hevige rookwolken uitbraakte. Commentaar van Toyota: "Het had natuurlijk eigenlijk andersom moeten zijn". Ja ja... :sick:

Hoe dan ook, zoals jullie onder m'n reacties kunnen lezen ben ik de "gelukkige" berijder van een Jetta. En nou moet ik zeggen, er is op zich helemaal niets mis met een Jettta. Het voelt allemaal heel degelijk aan, het rijdt comfortabel, de bediening is heel soepeltjes, het is gewoon een behoorlijk goede auto. Ook de wegligging hebben ze best goed voor elkaar. Alleen, er is geen ene sodeflikker aan om erin te rijden. In de 164 TD die ik hiervoor had, was elke rit een feestje. Of je hem nou eens lekker op z'n staart trapte en hem vol door de bochten gooide, of gewoon op een normale manier van A naar B reed, het was altijd genieten. En dat mis ik voor de volle 100% bij de Jetta. Die kan je op zich ook redelijk hard een bocht door gooien of zonder problemen even in de toeren jagen, maar op een of andere manier geeft hij dan een beetje het gevoel alsof hij zegt "he, moet dat nou". Terwijl het bij de Alfa altijd was "WOW! Ging goed he baasje, kijken of de volgende bocht nog harder kan?".
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
van G
Guru
Guru
Berichten: 1352
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:01
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen

RE: Zal ik NOOIT rijden!

zo nov 04, 2007 22:53

Hmmm

Nadat mijn 166 in La france bijna in vlammen op ging (na de "goede" zorgen van een """"""bekwaam"""""""""" Renault monteur" [-( )

sluit ik niets uit :idea:
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Knopjes

RE: Zal ik NOOIT rijden!

ma nov 05, 2007 00:59

Van veel merken zou ik het gros van de modellen van vroeger en nu niet willen rijden, maar van de andere kant zijn er bij de meeste merken wel modellen van vroeger en nu waar ik wel de charme van in zie. Alfa Romeo is hier geen uitzondering op. Een 146 vind ik lelijk, een 147 vind ik een vrouwenauto, en een Brera vind ik een lomp bakbeest. Van de andere kant vind ik de 156, 159 en GT wel geslaagd.

Het is allemaal zo subjectief, elk merk is wel af te kraken. Hoe je een auto beleeft ligt vaak ook aan jezelf, en wil soms niet eens zoveel zeggen over hoe een auto daadwerkelijk presteert. Mijn huis-tuin-en-keuken-Kadett Caravan voelt traag en log aan, maar gaat met z'n dikke gastank in de kofferbak en 3,5 ton op de klok wel harder de hoek om dan de 33 van m'n neefje. En die 33 voelt juist heel vlot en sportief aan.

Gebruikersavatar
@PM
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3000
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Zal ik NOOIT rijden!

ma nov 05, 2007 01:22

Mening van deze moderator: topic hoeft niet op slot.

Mening van deze donateur die hij zou geven als hij geen moderator zou zijn en er dus ook niet op die manier op zou worden aangekeken:

De eerste 15 jaar van mijn leven reden mijn ouders o.a. in een Alfa, eerst een Sud en later een Alfetta GT (daarnaast altijd een auto van een ander merk), dus ik kan wel zeggen dat ik ermee opgegroeid ben en daarmee een stukje liefde voor het merk heb gekregen.

Waarom dan toch een Mazda als eerste "echte" auto (de VW die ik ervoor had was een ervenisje van m'n ouders en leuk om in te leren rijden)? Genoemde ouders zijn niet bepaald merktrouw te noemen (als ik me niet vergis 4x Citroën, 3x VW, 1x kitcar, 1x Datsun, 1x Mazda, 1x Toyota, 1x Ford (technisch ook een Mazda), 1x Mitsubishi; de Honda leasebak telt niet mee i.v.m. het reeds genoemde gebrek aan keus in deze) en het lijkt erop dat ik die eigenschap zonder meer van ze georven heb. Van hetgeen op dat moment zowel praktisch als haalbaar was kwam qua Alfa de 33 in aanmerking, maar zo'n blokkendoos vind ik nou eenmaal niet mooi en het oog wil ook wat (het mijne iig). Dus mede daarom die keus ;) Stel dat ik nu een nieuwe auto in de 147-klasse zou mogen uitzoeken? Hmmm Civic ziet er wel leuk uit. Of wou iemand beweren dat die Aziaat saai is?

Overigens is het toeval dat mijn vader ook een Mazda heeft gehad.

Qua roesten in de folder: Toyota's konden daar tot begin jaren '90 ook goed over meepraten, dus als iemand nog een stok zoekt om op verjaardagsfeestjes mee terug te slaan...

En inderdaad, zeg nooit nooit. Een vriend van me zei ook altijd dat hij nooit een Franse auto zou kopen. Inmiddels heeft hij al een Renault (Kangoo, ex-TNT en omdat er 50 ofzo tegelijk uit gingen niet te duur) en een Peugeot (309, geen geld en wel een auto nodig) gehad. Maar een Citroën zal er écht nooit komen zegt-ie :lol:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

greyhound

RE: Zal ik NOOIT rijden!

ma nov 05, 2007 06:06

Goedenmorgen PM,

Bedankt voor je keurige reaktie. Ik kan je ook nog een voorbeeld geven over zeg nooit nooit. Een vriend van mijn vader is een enorme Opel-fanaat. Niets is beter dan een Opel. Geen probleem ermee. Hij zou NOOIT iets anders kopen. Je voelt hem al. Plotseling kwam de brave man met een nieuwe Renault 25 (je begrijpt, het is al een aantal jaartjes geleden) bij ons de pad op. Op mijn vraag, of het een leenauto van de garage was, begon hij te sputteren. Nee, het was zijn nieuwe auto. En u zou NOOIT iets anders dan een Opel rijden? Ja, maar.
Goed we hebben een stuk gereden en ik met toegeven, het was een feest. Renault 25 V6 Turbo. Uitstekende reislimosine.

Groetjes,

Greyhound :D

Gebruikersavatar
sedicivalvole
Full Member
Full Member
Berichten: 313
Lid geworden op: za jul 08, 2006 14:27

RE: Zal ik NOOIT rijden!

ma nov 05, 2007 12:34

Ben ook op zoek naar wat anders met de tijd en ik sluit geen merk uit.
Gehad: 33 1.3vL, 145Qv, 155wb 1.8Sport, GTV 2.0TSL, 166 2.5 V6 Sportronic, 156GTA Sportwagon, MiTo Multi Air 150pk Savali

Heden; Giulietta 1.4 Multi air 170pk

Gebruikersavatar
Alfa155
Full Member
Full Member
Berichten: 382
Lid geworden op: ma okt 10, 2005 10:32
Locatie: Ljouwert

RE: Zal ik NOOIT rijden!

ma nov 05, 2007 13:08

Niks mis met een goede auto... of het nou Duits italiaans of frans is.. als ze er maar tijd en moeite in steken om het tot een mooi geheel te maken...

heb zelf persoonlijk een hekel aan golfjes ... Ik heb echter wel veel respect voor de motortechniek van bijv een vr6 of voor de veiligheid van bijv Volvo..
Al maken beide merken op het moment weinig auto's die me het zelfde warme gevoel geven als bij de brera of de nieuwe GT...

en voor de calibra 4x4.. :lol: . das wel leuk maar die dingen verliezen het van een goede Q4. ...wat ik had een sprintrace in drachten tegen een 4x4 .. kwam toch sneller over de eindstreep... Eigenaar zei dat het aan de verdeling ligt van het vermogen. :roll: ..

Gebruikersavatar
Hessel
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: zo apr 24, 2005 11:12
Locatie: Fryslan

RE: Zal ik NOOIT rijden!

ma nov 05, 2007 16:16

Altijd dat gezeik van 'mensen in hun waarde laten' enzo. Het is toch juist mooi van een forum dat je af en toe ff je gal kunt spuwen, want écht persoonlijk wordt het toch nooit. Het is hier niet de Tweede Kamer!

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8878
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Zal ik NOOIT rijden!

ma nov 05, 2007 16:17

Het poldermodel regeert....
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

ma nov 05, 2007 16:44

Afbeelding

hier maar heen met dit topic.............
Naar het Belgisch archief :lol:

In verschillende fases van je leven heb je verschillende wensen; als hobby auto (ipv nuttige auto) zijn er voor de meesten op dit forum wel merken te verzinnen waar niet in gereden wordt. Eigenlijk het hele lijstje waar je uit kunt kiezen :) .

Sommige merken leveren hele goede auto's die je echter niet het 'gevoel' geven (uit eigen ervaring :lol: ). Er zijn meestal maar een paar auto's waar je je echt in thuis voelt, ondanks dat er voldoende argumenten te bedenken zijn voor een auto: je buik gevoel is dan ook belangrijker. Calibra ... is sneller dan... NOU EN ?? 1. De chauffeur maakt nog altijd het grootste verschil; zolang je niet rijdt voor je brood doe je dat, het rijden, het liefst... in de auto van je hart en 2. als je in je favo auto rondrijdt, zal het je toch je r**t roesten dat er iemand dnsller is ??

(daarnaast nog even opmerken dat ik nog nooit ben ingehaald door een Calbra 4x4 dan wel een focus RS op de Nurburgring in de 156 V6 (ondanks de 'frauen power' FWD ;) :lol: )
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

ma nov 05, 2007 17:34

Altijd dat gezeik van 'mensen in hun waarde laten' enzo. Het is toch juist mooi van een forum dat je af en toe ff je gal kunt spuwen, want écht persoonlijk wordt het toch nooit. Het is hier niet de Tweede Kamer!

als het hele forum er zo over denkt dan was het hier vast niet druk meer.... Ongenuanceerd iets of iemand afzeiken is simpel...
Bovendien staat er niet in deze topic-titel:" ....welk merk zullen we nu eens afzeiken......" dus waarom er dan gal gespuwd mooet worden??
Misschien kun je eens gaan praten met een psycholoog als je zoveel frustratie's oploopt dat het hier op dit forum gespuwd moet worden...of open een topic :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

166V6
Junior Member
Junior Member
Berichten: 57
Lid geworden op: di okt 03, 2006 17:59
Locatie: the west

RE: Zal ik NOOIT rijden!

ma nov 05, 2007 17:35

Laat ieder in zijn waarde zou ik denken !
Hou je van OPel rij die dan, ben je gek van BMW dan maar 1 keuze, hou je van alfa helder !!!!!

Een alfa is lang niet altijd beter dan een aziaat (zeker niet) of sneller dan een ** edit mod: Duitser ** ( BMW) of minder roestig dan dat andere duitse ding (opel)
Mar alfa heeft een NAAM ! GESCHIEDENIS ! EEN LIJN ! EN FUN !!!!!! zie die combi bij de andere merken maar eens te krijgen.
alfa 166 3.0 V6 ,164 V6.Historie: Giulia 1.3, 2x Sud, 2X 75 V6, 4x 75 1.8, alfetta GT ,Spider 2.0, 90 2.0, 4x 33, 164 V6,
155 V6, 155 TS,156 1.8TS,147 1.6 88 Kw.Non alfa: Lancia Lybra 2.0 ,Maserati 224 , Dedra 1.6 ,Ducati 750, 3X Fiat

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: Zal ik NOOIT rijden!

ma nov 05, 2007 18:43

Wat ik nooit zal rijden............mijn schoonmoeke :schrik:


(goed dat ze niet weet wat een forum is)
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

ma nov 05, 2007 18:57

SUV's, in het bijzonder die Audi trekker

Gadverdamme, wat een grote ordinaire, laat iedereen de tering krijgen, aso bak is dat, zag... =;
=D>
ehhm suf

ja eigelijk mee eens maar... wel prakrisch en veel mooier dan een bus...

maar nee, niet zon ding. maar...

ja sorry ik blijf bij maar....

een niksan murano is best leuk

en dan heb toevallig niksan ook nog is een amerikaanse tak (net als lexus bij tojootahh) de infinti FX45... das best mooi :D (van buiten, heb wat weg van alfa haha)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

RE: Zal ik NOOIT rijden!

ma nov 05, 2007 19:39

Never say never...
Ik had in mijn jonge jaren gezworen dat ik nooit met een Renault zou rijden. Heel de familie was Renault-freak, en als klap op de vuurpijl kocht mijn moeder een renault 4 om met z'n zessen elke dag het woon-schoolverkeer te doen (25 km enkel), lekker opeengepakt in dat aangedampte koekblik dat na drie jaar al doorgeroest was, gezellig.
Mijn eerste autootje was uiteraard... een Renault 4, gekregen van de grootmoeder, en een gegeven paard kijk je niet in de mond. Al bij al heb ik daar nog veel plezier aan beleefd.
Vervolgens zijn ook twee lease-scenics de revue gepasseerd (ik mocht kiezen tussen dat en een A4 of Passat, de keuze was dus snel gemaakt).
Dus ik sluit niks meer uit :D
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Terug naar “Het Forum Café”