Na een tijdje alleen gelezen te hebben (en erg veel gelachen) bleek m'n Alfa een gek probleem te hebben. Dus bijj de technische vragen een vraag gesteld.
Als een van de reactie kreeg ik de vraag om wat meer te vertellen over m'n 33 1.3s sw uit 89 (type 2).
Dus dacht ik: dat ik me maar meteen in het juiste forum even moest voorstellen en wat vertellen over deze auto.
Na wat japans spul ben ik met Alfa rijden begonnen in een 146 16V (lease) daarna een 156 1.8 (ook lease) en een lancia lybra sw (ook lease, maar wat minder leuk). En toen kreeg ik een werkgever zonder leasebak. Aangezien m'n vrouw een 33 1.7 ie reed (reeds ter ziele) ben ik op zoek gegaan naar een auto waar ik dacht iets van af te weten. Dus via internet een leuke 33 opgezocht, naderhand bleek dit dus een 1.3s sw te zijn.
Deze is ondertussen al weer 2 jaar in m'n bezit en ik begin telkens meer plezier te krijgen in het feit dat ik er iedere dag in rij (afgelopen 2 jaar ongeveer 60.000 km). Ik ben van plan om de auto deze zomer eens te ontdoen van een aantal zwakke plekken (ja roest) en te kijken of ik de mooie rode kleur weer terug kan krijgen. Ik heb ondertussen het idee gevat om de auto een nog veel langer leven te gunnen.
Dus ik zal dan zeker de tips over roest en poetsen ter harte nemen.