Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

di okt 16, 2007 08:05

Er is ook een voorlopige website : http://galliocorse.x10hosting.com/index2.php
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

ma okt 29, 2007 11:49

10u met 3 ?
Jan Wouters moet 9 kansen op 10 passen voor de 10u . We doen nog al het mogelijke om Jan toch present te krijgen . Jan heeft beloofd om alvast 31/10 zij het na 14u present te zijn op de ErAn dag om de ophanging af te stemmen . Als Jan echt moet passen voor de 10u gaan we geen beroep doen op een andere 4e man .

De auto is er 100% klaar voor : De hele ophanging is onder handen genomen, Fasesensor en 6-polige Stroomonderbreker zijn vervangen .
De bedoeling is om 31-10 alles nog eens fijn op punt te zetten . Nadien gaan we nog een paar zaken specifiek voor de 10u en meerbepaald de "nightshift"(mijn ding...) doen : mistlampen(breedstralers) monteren, dashboardverlichting checken, identificatielichtje om de auto 's nachts te herkennen vanaf de pitmuur, ramen inwrijven met laag shampoo(om beslagen te voorkomen),etc. Uiteraard gaan co-zitje, steunen, gordelogen, etc. eruit na 31-10 .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

wo okt 31, 2007 22:14

Eerst het slechte nieuws : Jan Wouters kon er vandaag niet bijzijn en zal ook 10/11 moeten passen ... :(
Dan het goede nieuws de dag is prima verlopen :
Franky heeft voor de middag al zo'n 40 min kunnen rijden zonder noemenswaardige problemen enkel deinen in de 1e linkse nu ook wat hij in de Villeneuve ook al had . Ook in de Bianchi ging vol in 5e net niet omdat hij te fel van de koord wegdreef .
In samenspraak met mezelf telefonisch al beslist om'm achteraan zachter te zetten .
13u na de middagstilte ben ik direct vertrokken voor 'n paar rondjes en best tevreden ; geen deinen meer in de 1e linkse en de Bianchi vol in 5e zonder probleem : deinen in de Villeneuve bleef wel maar dat is eigenlijk niet slecht omdat kontje dan beter volgt .
Franky weer weg voor'n paar rondjes en die vond de setup ook veel beter . Door 'n onvoorzichtige Mitsu Evo chauffeur die instuurde terwijl Franky er aan de binnenkant naast zat heeft Franky even rechtdoor in de grindbak gemoeten zonder al te veel erg . De collega-instructeur die in't co-zitje van die Evo zat heeft'm eens goed de levieten gelezen... :twisted:
Jef Verhulst was intussen ook instapklaar en heeft meteen een langere reeks rondjes aan mekaar gehaspeld tot hij binnenkwam met de melding dat er neiging tot blokkeren achteraan was bij't remmen . Ik even op pad om de remmen even op de proef te stellen en idd. bij het inhalen binnendoor van een niet zo vriendelijke Bmw-rijder (deur toe willen gooien in 't aanremmen naar de chicane voor de Sacramentsheuvel ) even achterkantje weg en daardoor feller op't verhoogde deel van de kerbs dan gewenst, even langs de pits voor 'n check : alles OK . Weer minder remdruk naar achteraan gezet en 't leek OK tot bij't aanremmen van de Jacky Ickx chicane : VOLLEDIG DWARS ! 't ding tegenstuur ingestuurd en uitgestuurd en gas beneden : zo dwars krijg ik'm nooit meer ! Al uitbollend zag ik maatje Sam in de 155 2.5V6 (Sprinters Cup) naderen toen die plots na de Villeneuve witte rook uitbraakte in m'n spiegel : Oliekoeler geblokkeerd en heel de baan vol olie dus code Rood .Hopelijk valt de Schade voor Sam mee :cry: .
Code rood was het uitgelezen moment om nieuwe voorremblokken te monteren om ze te roderen tegen de 10u, tegelijkertijd de Achterremklauwen gedemonteerd en met kopervet ingevet . Dan 5 rondjes blokken inrijden voor mij : geen blokkage meer !
Franky ook dezelfde bevindingen en dan was't weer aan Jef om km.'s te doen .
17u30 Franky nog 5 rondjes in't duistere, 17u40 ik nog 3 rondjes in't donker, 17u48 Jef nog 4 rondjes in't donker, 17u55 sessie afgevlagd .
Chrono's hebben we niet maar in't begin van de sessie hebben ze Franky aan 1'57 getimed en volgens mij waren die 3 rondjes in't donker héél snel 1'55 of beter nog : de auto heeft nog nooit zo goed gegaan en ik was echt in m'n sas als 'n uil in't donker ! We reden dan ook nog eens met gebruikte bandjes die na de sessie wel op waren !
Hopelijk is't spreekwoord slechte generale repetitie, goeie wedstrijd niet op ons van toepassing 10/11 !
Foto's reeds op de site : http://galliocorse.x10hosting.com/index2.php
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

do nov 01, 2007 20:09

Was gisteren inderdaad een heel mooie dag. Nergens iets kapot of iets dat slecht werkte ( buiten eve die achterremmen). Er zat eentje te lachen achter zijn stuur als hij reed :lol:

Er staat een heel kort filmpje van de alfa op de site en tevens op garagetv.
http://www.garagetv.be/video-galerij/gu ... 1_wmv.aspx

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

do nov 01, 2007 20:59

En leuke foto's.. 8)

Afbeelding
Theo Romeo
Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

vr nov 02, 2007 09:10

Blokkeren van achterklauw was gevolg van lekkage aan T-stuk achteraan, wat de auto deed uitbreken bij links insturen in de chicane's : dat is nu ook hersteld ! :wink:
Als ze'r nu 'ns niet opknallen of er wat anders stuk gaat zie'k't helemaal zitten voor 10/11 !!!!!!!!!!
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .


Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

vr nov 02, 2007 19:03

Snelle Celica..... :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8039
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

vr nov 02, 2007 19:25

Snelle Celica..... :wink:
Wordt gedubbeld joh.... :lol:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

di nov 06, 2007 10:34

Kaartjes nodig voor Zolder ? Ik kan ze klaarleggen in de showroom van Buga (open van 10 tot 17u), zelf zit ik van ca. 7u 's morgens al in Zolder hopelijk tot 21u40 minstens (= Finish, start race 11u40, qualif 9u45-10u30) .

Onze planning :
Qualif ;
Franky start en remt nieuwe blokken in + stelt remkrachtverdeling in op zo'n 5 rondjes, Jef doet dan 5 rondjes, dan doe ik 5 rondjes .

Race : behoudens omstandigheden Pacecar, e.a.(vb. Regen kom ik sneller in aktie)
Start 11u40 : Jef
- 1e Relais : Jef ; 11u40-13u00 ( 1u20min)
-wissel Jef->Franky
-2e Relais : Franky ; 13u01 -15u05 (2u04min)
met om 15u05 (na 3u20 Tankstop )
-wissel Franky-> Jef
-3e Relais : Jef ; 15u09 -17u05 ( 1u56min)
-wissel Jef-> Peter met nieuwe D2 Voorbanden en nieuwe Remblokken V.(+MistLamptape weg)
-4e Relais : Peter ; 17u10 -18u20 (1u10min) met om 18u20 Tankstop (na 6u40)
-wissel Peter ->Franky
-5e Relais : Franky ; 18u24 -19u34 (1u10min)
-wissel Franky->Peter
-6e Relais : Peter ; 19u36 -21u40 (2u04min)

Nu maar hopen dat het zo goed gaat als op de test van 31/10 !
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

di nov 06, 2007 11:24

Zal ook al behoorlijk vroeg aanwezig zijn om alles mee te kunnen maken.

Entree is maar 5 EUR incl paddock!
Wat een publieksvriendelijke prijzen toch in Belgie.

Lijkt me een hele leuke race te worden.
Ook rijden nog leuke andere klassen in de morgen zo zag ik.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

Re: RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

di nov 06, 2007 11:41

Kaartjes nodig voor Zolder ? Ik kan ze klaarleggen in de showroom van Buga (open van 10 tot 17u), zelf zit ik van ca. 7u 's morgens al in Zolder hopelijk tot 21u40 minstens (= Finish, start race 11u40, qualif 9u45-10u30) .

Onze planning :
Qualif ;
Franky start en remt nieuwe blokken in + stelt remkrachtverdeling in op zo'n 5 rondjes, Jef doet dan 5 rondjes, dan doe ik 5 rondjes .

Race : behoudens omstandigheden Pacecar, e.a.(vb. Regen kom ik sneller in aktie)
Start 11u40 : Jef
- 1e Relais : Jef ; 11u40-13u00 ( 1u20min)
-wissel Jef->Franky
-2e Relais : Franky ; 13u01 -15u05 (2u04min)
met om 15u05 (na 3u20 Tankstop )
-wissel Franky-> Jef
-3e Relais : Jef ; 15u09 -17u05 ( 1u56min)
-wissel Jef-> Peter met nieuwe D2 Voorbanden en nieuwe Remblokken V.(+MistLamptape weg)
-4e Relais : Peter ; 17u10 -18u20 (1u10min) met om 18u20 Tankstop (na 6u40)
-wissel Peter ->Franky
-5e Relais : Franky ; 18u24 -19u34 (1u10min)
-wissel Franky->Peter
-6e Relais : Peter ; 19u36 -21u40 (2u04min)

Nu maar hopen dat het zo goed gaat als op de test van 31/10 !
Ik heb zo eens de weerberichten beluisterd ( enig want ik dat nooit). Ik cenk dat het een droom senario gaat zijn voor jouw Peter 8) . Veel kans op regen als de kaarten zo blijven zoals ze nu zijn. Dan hebben een pak voordeel op de concurenten met hun achtertrekker. :o

SPIDERVELOCE1750

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

di nov 06, 2007 11:56

Een dikke merde voor zaterdag Peter !!! :D

Jammer dat we zaterdag wegens de professionele bezigheden er haast nooit kunnen bij zijn , anders kwamen we zeker supporteren . :wink:


Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

di nov 06, 2007 14:34


Ik heb zo eens de weerberichten beluisterd ( enig want ik doe dat nooit). Ik denk dat het een droomscenario gaat zijn voor jou Peter 8) . Veel kans op regen als de kaarten zo blijven zoals ze nu zijn. Dan hebben we een pak voordeel op de concurrenten met hun achtertrekker. :o
Toch mixed feelings over't weer : Regen is idd. mijn ding naast het nachtwerk, maar dan moet het wel niet constant wisselen zodat je helemaal gek wordt van de bandenwissels om de haverklap : in dat geval zijn we ook in't nadeel omdat we 5 wielbouten hebben ipv maar 4 of sommige zelfs centrale wielmoeren en luchtkriks . Ook is het zaak van de binnenkant van de ruiten goed van te voren in te wrijven met...haarshampoo jawel doordat er een goeie film op ligt gaan we daarmee condenseren vermijden ! Dat moet alleszins vrijdag nog gebeuren in de droge garage bij Franky, eenmaal de condens erin hangt is het te laat : dat hebben we 2004 ondervonden (om de 2ronden binnen om de ruit schoon temaken :oops: ) .
2005 hebben we't wél goed gespeeld door Jef als enige(nog 1 vanuit de pitlane) van't veld op slicks weg te sturen en dat voor z'n Debuutrace ! Na een half uur kwam iedereen binnen voor slicks en zo kwam Jef zelfs even aan de leiding algemeen !

Als ik eerlijk ben verkies ik droog weer ook voor Jef & Franky en om te zien welke rondetijden er in ideale condities mogelijk zijn . Evt. mag't wel beginnen stortregenen op't moment dat ik voor de 1e maal't stuur overneem en de bandenwissel en blokkenwissel is gepland ... :wink: om dan weer op te houden na een uurtje als Franky weer overneemt en 1 u later droog te blijven zodat ik met maximale koelte en zuurstof een nieuwe besttijd kan rijden : nu ben ik hardop aan't dromen... :twisted:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Racen - Algemeen”