WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Voor mij maar vreemd!!

di nov 06, 2007 21:18

Wat dre zegt maakt heel veel sense, ook een aanwijzing dat je auto niet helemaal recht meer is als uitlijnen wel goed is. Wielen worden individueel uitgelijnd en of ze t.o.v. elkaar wel in de zelfde richting (vooruit) staan, Maar hoogteverschil tussen de wielen wordt niet meegenomen in een wieluitlijn-sessie. Als 1 van je voorwielophangingen dus een paar mm lager staat als de andere kan het goed dat je dat compenseert door iemand aan de andere kant achterin te zetten.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Voor mij maar vreemd!!

di nov 06, 2007 21:20

Ik denk dat er op dit forum weinig serieuzer technisch antwoord dan wel meer nuttige input dan die van Andretti is.

:!:
Tja laten we dan allemaal verkassen en andere fora opzoeken want dan wordt ieders inbreng behalve die van Dre niet gerespecteerd of voor vol aan gezien!

Giel
Guru
Guru

di nov 06, 2007 21:21

ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik heb een 75 turbo gehad uit 1986 en daar stond het stuur ook schreef van,dat zat in het stuk van de stuurstang op het stuurhuis een koppelstuk met een rubber er in . :?:
GT 1300 Junior (1975)
Alfa Stelvio (2019)

Autotrailer nodig stuur een pb 1e dag €50,- dagen er na €25,-

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 06, 2007 21:26

Ik denk dat er op dit forum weinig serieuzer technisch antwoord dan wel meer nuttige input dan die van Andretti is.

Tja laten we dan allemaal verkassen en andere fora opzoeken want dan wordt ieders inbreng behalve die van Dre niet gerespecteerd of voor vol aan gezien!
Weinig is iets anders dan geen. Ik denk dat je de essentie van mijn post niet begrijpt.

Andretti Molletti

di nov 06, 2007 22:53

Jongens, we bedoelen het allemaal goed, we zeggen het alleen anders :wink:

Theoretisch kan het ook nog in de banden zitten, zodra een wiel minder belast wordt heeft dat minder invloed..

Oplossing is je stuur idd recht zetten.
Als er iemand achterin gaat zitten en je moet tegensturen...en je wilt dat niet... dan moet je zwaardere veren nemen.
Het is normaal dat een auto onder belasting (anders) reageert.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 07, 2007 16:29

Toch zou (als de ophanging in orde is) de auto neutraal moeten blijven.
Is de auto overgevoelig voor veranderingen dan is naar mijn inziens ergens iets niet in orde!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 07, 2007 22:27

:shock: :evil: Met zoon antwoord doe je menigeen te kort!

serieus: ik zou het stuur een tandje verzetten, als het zoveel scheelt. Mijns inziens kan er verder weinig mis zijn. :?
Het verschijnsel bumpsteer heeft niets met de scheefstand te maken, dunkt me. Dat zal altijd optreden in die situatie?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member

wo nov 07, 2007 22:43

serieus: ik zou het stuur een tandje verzetten, als het zoveel scheelt. Mijns inziens kan er verder weinig mis zijn. :?
Het verschijnsel bumpsteer heeft niets met de scheefstand te maken, dunkt me. Dat zal altijd optreden in die situatie?
Ja kga van de week het stuur eens een tandje verzetten...en kijken of we er weer een poelietrekker mee kunnen slopen :lol:..

En By The Way voor degene die zeggen dat de auto krom is lijkt me een beetje ver gaan eigenlijk :roll: Tis geen wokkel haha :D

Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Alfa33_1.7
Full Member
Full Member

wo nov 07, 2007 23:51

Persoonlijk zou ik me niet storen aan het feit dat mijn stuurwiel niet in het midden staat. Wat is voor jou de reden om dat wel te doen (dit buiten het feit dat bij bepaalde belasting van je auto het midden van het stuurwiel naar jou zeggen ernstig beinvloed, waaraan ook ik me zou storen, maar het verzetten van het stuurwiel naar de middenstand bij het niet hebben van belasting rechtsachter, lijkt me niet de oplossing van je daadwerkelijke probleem)

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 08, 2007 09:13

Nou, jammer. Ik vind mijn opmerking niet ongepast in het licht van de voorgaande posts.

Andretti Molletti

do nov 08, 2007 10:03

Jongens, we bedoelen het allemaal goed, we zeggen het alleen anders :wink:
Lezen Sander, lezen...

En bumpsteer ontstaat bij het in of uitveren, of dat nou één wiel of twee wielen betreft maakt niet uit, sterker nog bij twee wielen gelijk heb je er zelfs minder last van.[/quote]

sandertje

do nov 08, 2007 16:07

Ja kga van de week het stuur eens een tandje verzetten...en kijken of we er weer een poelietrekker mee kunnen slopen :lol:..

En By The Way voor degene die zeggen dat de auto krom is lijkt me een beetje ver gaan eigenlijk :roll: Tis geen wokkel haha :D

Greetzz..

Wouter
ben ik toch nog niet zo stom dat ik zelf dacht :P geintje

claxon uit het stuur trekken en draaien maar....

bij mijn 33'je ging het zeer soeptjes, ik denk dat jij wat meer geluk moet hebben

suc6 in ieder geval en hou ons op de hoogte

Gerrets
Guru
Guru

do nov 08, 2007 16:47

Ik zou ook doen wat Vetkaai zegt ik heb dit probleem ook gehad en met een tandje of twee verzetten was het opgelost.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Giulia Super

do nov 08, 2007 19:18

De vooras uitlijning kan goed staan maar op het uitlijnrapport staat als het goed is de rijhoek vermeld, als die niet nul is gaat het stuur scheef staan om recht te rijden, de achteras kan scheef staan, waarschijnlijk is er een rubber uitgesleten. De wagen gaat dan als een teckel over de weg.

Afbeelding

Andretti Molletti

Re: Voor mij maar vreemd!!

do nov 08, 2007 20:08

voor de rest niet gaan piekeren over de uitlijning...want die is goed( kga niet zeggen 100%)
Ik heb het uitlijn rapport hier liggen van 29-8-2007
Greetzz..

Wouter
Pieker pieker ;)

Terug naar “Algemene Technische vragen”