Over my dead body....

Kia en ander Oos Azie nieuwkomers
48%
53
Opel!
28%
31
VW
10%
11
Iets anders, nl. ;
14%
16
 
Totaal aantal stemmen: 111
Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Zal ik NOOIT rijden!

di nov 06, 2007 22:26

Ik snap echt al die ophef niet. In een ander topic wordt de 145 zeer regelmatig als een van de weinige lelijke Alfa's bestempeld. Wij hebben er een, onze enige Alfa zelfs. Maar wat zal mij het aan m'n r**t roesten. Zolang IK er maar blij mee ben. Zo is het toch?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Andretti Molletti

foutste topic van het jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

di nov 06, 2007 22:31

Bedankt baas!!! Gelukkig staat er nog de 145 1.6 TS van mijn vrouw voor de deur.
En als je baas dit leest????
Ach zolang "ik" er maar gelukkig mee bent...

Er is meer dan "IK" !!! Sterker nog er is een hele wereld om je heen! Je bent NIET alleen!!
Echt niet, ..... en je baas ook niet...




.....zucht........ :roll:

marcmilano

RE: Zal ik NOOIT rijden!

di nov 06, 2007 22:31

Pfff, merkentrouw (lees: merkobsessie), daar krijg ik echt jeuk van! Alsof andere merken nooit iets goeds/leuks/interessants voortgebracht hebben. Ik ben absoluut Alfa-liefhebber, maar zal altijd andere merken ernaast bezitten/rijden, want ik ben in 1e instantie auto-liefhebber, daarna pas Alfa-freak... :wink:

Andretti Molletti

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

di nov 06, 2007 22:37

Dat zou wat worden als topics verbannen zouden worden omdat niet iedereen het interessant vindt. Dan blijft er weinig over vrees ik. ;-) Cafe ben ik het trouwens wel mee eens, dit hoort eigenlijk niet in algemeen thuis.
Kijk eens naar de onderste 5 rubrieken, daar loopt men niet te zieken...

Trouwens........kijk maar niet :lol:



ON TOPIC:
WEG MET DIT TOPIC!

onee....


POLL:
0 dit topic moet weg!
0 dit topic moet verwijdert worden
0 dit topic had nooit gestart mogen worden
0 dit topic hoort thuis op een algemeen autoforum
0 dit topic staat hier omdat de uitsmijter van het forumcafe sterker was dan de moderator van algemeen :lol:


en nu geef ik het helemaal op hiero... (waar is die kots smiley als je hem nodig hebt?)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: foutste topic van het jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

di nov 06, 2007 22:43

Bedankt baas!!! Gelukkig staat er nog de 145 1.6 TS van mijn vrouw voor de deur.
En als je baas dit leest????
Ach zolang "ik" er maar gelukkig mee bent...

Er is meer dan "IK" !!! Sterker nog er is een hele wereld om je heen! Je bent NIET alleen!!
Echt niet, ..... en je baas ook niet...

.....zucht........ :roll:
Ik begrijp niet goed waar je het over hebt. M'n baas weet dondersgoed dat ik niet gelukkig ben met welke niet-Alfa dan ook, maar het is niet anders, bedrijfsbeleid. Denk je dat mijn baas er ook maar één seconde van wakker ligt dat ik de 145 leuker vind dan de Jetta? Verder heb ik geen idee wat mijn baas hier eigenlijk mee te maken heeft.

En ik begrijp evenmin waarom ik aangevallen wordt op dat "ik". Ik ben niet alleen, dus? Moet ik de 145 dan naar de sloop brengen omdat er mensen zijn die hem niet mooi vinden? Waar HEB je het over Andretti, wat kan er mis mee zijn dat ik blij ben met de 145 ondanks het feit dat anderen hem niet mooi vinden? Ik krijg sterk de indruk dat je me nou alleen aan het aanvallen bent omdat ik niet jouw irritatie deel, want het raakt kant nog wal wat je zegt.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Andretti Molletti

RE: Zal ik NOOIT rijden!

di nov 06, 2007 23:07

Oke nog een reactie dan, om een misverstand weg te halen.
Het is niet persoonlijk bedoeld, indien de indruk gewekt, sorry!
Het gaat mij om het feit dat er meerdere standpunten zijn die niet bekeken worden. Je baas zou het leuker vinden als je zegt wat een leuke functionele VW.
Je hoeft hem niet de hemel in te prijzen, maar je kan er toch positief over zijn? En dat gebruikte ik als voorbeeld voor veel meer hier.
In die context reageert er ook een aantal terwijl er staat "NOOIT" en "dead body"... dat geeft geen ruimte voor andere meningen, dus de pure alfisten die hier zitten krijgen bekrompenheid naar hun hoofd terwijl de bekrompenheid juist bij de topicstarter eeeuh "start" .
De boel wordt m.i. te vaak hier omgekeerd en de grootste " bek" mag alles?

en nu: Ciao!

Eeeeuh Gruss Got, vanuit mijn LT!!

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8878
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Zal ik NOOIT rijden!

di nov 06, 2007 23:55

Er is geen auto op de wereld waar ik niet op zijn minst een keer een ritje in zou maken. Soms heb je bij voorbaat een hekel aan iets en valt het alleszins mee of is het zelfs leuk. Bij mijn vorige baan heb ik in van lles en nog wat gereden, en sommige auto's waar je eigenlijk niet dood in gevonden wilt worden kunnen toch echt leuk zijn.

Suzuki Ignis iemand? Nee, dacht ik al. Dacht ik zelf ook, maar de Sport-versie was domweg leuk. Een licht koekblik met 110 pk en een starre achteras als ik me niet vergis. Was het een goede GTI? Welnee, het ding ging alle kanten op bij een lastwissel, maar dat maakte hem wel een stuk leuker dan de door de pers zo gewaardeerde Golf V GTi, wat ik dan weer een doods hok vond. Vlot was-ie wel trouwens.

En als je naar het buitenland moet voor je werk, en je moet in een huurauto van het vliegveld naar je hotel? Ga je dan na 12 uur vliegen moeilijk doen bij de Avis omdat je die Chevrolet niet wilt...?

Tuurlijk, als ik unlimited geld had zou ik ook 'gewoon' rijden wat ik wou, ook dagelijks. Maar zolang dat niet zo is, kies ik ervoor om voor de hobby te kunnen rijden wat ik leuk vind, en voor dagelijks vervoer datgene wat toevallig voor weinig op mijn pad komt.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

wo nov 07, 2007 00:32

Oke nog een reactie dan, om een misverstand weg te halen.
Het is niet persoonlijk bedoeld, indien de indruk gewekt, sorry!
Het gaat mij om het feit dat er meerdere standpunten zijn die niet bekeken worden. Je baas zou het leuker vinden als je zegt wat een leuke functionele VW.
Je hoeft hem niet de hemel in te prijzen, maar je kan er toch positief over zijn? En dat gebruikte ik als voorbeeld voor veel meer hier.
In die context reageert er ook een aantal terwijl er staat "NOOIT" en "dead body"... dat geeft geen ruimte voor andere meningen, dus de pure alfisten die hier zitten krijgen bekrompenheid naar hun hoofd terwijl de bekrompenheid juist bij de topicstarter eeeuh "start" .
De boel wordt m.i. te vaak hier omgekeerd en de grootste " bek" mag alles?

en nu: Ciao!

Eeeeuh Gruss Got, vanuit mijn LT!!
Bedankt voor je reactie, ik ben blij dat je er nog even op terug bent gekomen. Doet me goed.

Voor alle duidelijkheid, die Jetta is mij opgedrongen. Ik wilde niet eens een auto van de zaak als het geen Alfa kon zijn, maar het "hoort nou eenmaal bij de functie" dus zonder auto van de zaak, ook niet hogerop. Ik mag hem dus niet, ik moet hem. Kon je niet weten natuurlijk en het doet verder ook niets af aan de strekking van je stelling. Een stelling die ik op zich ook best begrijp, maar waarvan ik alleen wilde zeggen, probeer het nou een beetje te relativeren. Nou ja, ik denk dat de standpunten duidelijk zijn. Mensen hoeven het gelukkig niet altijd 100% eens te zijn om toch door één deur te kunnen.

En die Jetta... ik ben er echt niet alleen maar negatief over (zie een eerdere reactie in deze topic), maar ik mis m'n dagelijkse feestje in de 164 gewoon steeds meer :(
Okee, onderschrift zo beter? ;)

Ik mis nu het icoontje van de handshake... deze dan maar
:thumbs: ]
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:


lex thissen

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

wo nov 07, 2007 00:44

En als je naar het buitenland moet voor je werk, en je moet in een huurauto van het vliegveld naar je hotel? Ga je dan na 12 uur vliegen moeilijk doen bij de Avis omdat je die Chevrolet niet wilt...?

.
Jawel :wink:

Ik ben een keer terug gegaan naar het verhuurbedrijf, ze hadden mij een Lincoln Towncar meegegeven, ik schoof van links naar rechts over die leren Chesterfield als door de bocht ging. Ik dacht, dit word niets,... :lol: ,kreeg toen eoa Crysler mee.

Lex.

Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

RE: Zal ik NOOIT rijden!

wo nov 07, 2007 17:02

toch even inhaken:

Het kan me echt werkelijk waar helemaal geen reet schelen wat "de baas" me voorschoteld voor een auto.
krijg ik een kia? een opel,vw of citroen? prima, lekker belangrijk. Gewoon alleen zakelijk rijden, niet prive.
prive stap ik wel in een van mijn alfa'tjes 8)

Voor mijn vorige baas zat ik er per jaar 6 maanden in het buitenland en, geloof me, huurauto's zijn bijna nooit alfa's :wink:
Maar zolang het allemaal vergoed word en ik dus gratis van A naar B kan :whistle:


De kreet: ik MOET een auto van de zaak vind ik nogal verwend eigenlijk. Ik zou er best een willen. zoals gezegd alleen zakelijk :wink:
Helaas doet mijn huidige baas geen atuo van de zaak. Dus rij ik 50.000 km per jaar uit mijn eigen zak.
Dus als iemand zijn leaseauto niet wil gebruiken.... zet hem maar voor de deur en ik rij je tankpas wel leeg :wink:

just my 2 cents.
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Gebruikersavatar
Grietje
Member
Member
Berichten: 224
Lid geworden op: vr jan 19, 2007 21:11
Locatie: Heerenveen

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

wo nov 07, 2007 17:39

toch even inhaken:

Het kan me echt werkelijk waar helemaal geen reet schelen wat "de baas" me voorschoteld voor een auto.
krijg ik een kia? een opel,vw of citroen? prima, lekker belangrijk. Gewoon alleen zakelijk rijden, niet prive.
prive stap ik wel in een van mijn alfa'tjes 8)

Voor mijn vorige baas zat ik er per jaar 6 maanden in het buitenland en, geloof me, huurauto's zijn bijna nooit alfa's :wink:
Maar zolang het allemaal vergoed word en ik dus gratis van A naar B kan :whistle:


De kreet: ik MOET een auto van de zaak vind ik nogal verwend eigenlijk. Ik zou er best een willen. zoals gezegd alleen zakelijk :wink:
Helaas doet mijn huidige baas geen atuo van de zaak. Dus rij ik 50.000 km per jaar uit mijn eigen zak.
Dus als iemand zijn leaseauto niet wil gebruiken.... zet hem maar voor de deur en ik rij je tankpas wel leeg :wink:

just my 2 cents.
We zijn verwend idd. Rij nu zelf een Fiat Punto Grande van de zaak en heb voor de fun mijn Alfa, maar het is inderdaad prettig dat mijn baas de benzine, verzekering, onderhoud etc. betaald . Dus mij hoor je niet mopperen :)
Gehad: 33 1.4 Imola Nero, 33 1.4 Rosso, nog een 33 1.4 Imola Rosso, 146 1.4 Rosso Proteo,: 155 2.0 TS 16V Rosso, 155 1.6 16V Rosso , 147

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Zal ik NOOIT rijden!

wo nov 07, 2007 18:11

Het is altijd makkelijk redeneren als je niet volledig op de hoogte bent Duc. Je mist een paar dingen:

Ten eerste, het feit dat me de Jetta is opgedrongen is de reden dat ik de 164 eruit moest doen. Noem me maar verwend, maar ik baal daarvan.

Ten tweede, hoezo gratis? De optelsom van de vervallen reiskostenvergoeding, de bijtelling en de eigen bijdrage is ca. 450 Euro per maand. Het is maar wat je gratis noemt. Zo gratis dat ik het me niet Toegegeven, die 164 was ietje duurder, maar zo heel veel scheelde dat echt niet. Mijn "winst": 50 Euro per maand en ik rijd nu een nieuwe auto. Sorry, maar ik had liever gewoon mijn 11 jaar oude 164 nog gehad.

Ten derde, we verkeren niet allemaal in de situatie dat we er een vlootje Alfa's op na kunnen houden. Wij hebben de 145, maar zoals gezegd, dat is de auto van m'n vrouw, niet van mij. Geloof me, dat maakt meer verschil dan je wellicht zou verwachten. Iets aan de auto veranderen, setje lichtmetaal, spoilertje? De kans is groot dat ze het niet wil. Even lekker los in de 145? Tja, wel voorzichtig zijn, het is haar auto en als zij er problemen mee heeft als hij boven de 4000 toeren komt zal ik dat moeten respecteren. Dus prive me uitleven in m'n eigen Alfa zit er gewoon niet in.
Zoals je misschien elders op het forum hebt kunnen lezen ben ik er zwaar over aan het nadenken om er een goedkope Alfa bij te kopen. Maar het is passen en meten, zeker omdat ik de kennis en de voorzieningen mis om zelf te kunnen sleutelen, en ik vraag me serieus af of het wel gaat lukken.

Je ziet het Duc, elke situatie is weer anders. En het gras is altijd groener he...
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

RE: Zal ik NOOIT rijden!

wo nov 07, 2007 18:56

Je gaat er helemaal aan voorbij wat ik schrijf: Alleen zakelijk rijden, dus minder dan de 500KM per jaar prive.
Hou dat gewoon netjes bij: agenda, km stand, etc zodat je die <500km kunt aantonen aan de fiscus.
Tuurlijk is dat wat werk, maar geen bijtelling.

En natuurlijk is het gras altijd groener aan de andere kant he :wink:
Mijn "vlootje alfa's" rijdt namelijk op lucht, water en liefde?.... :idea:
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: Zal ik NOOIT rijden!

wo nov 07, 2007 20:31

Diele rijdt soms met 100 verschillende auto's in een week.... soms valt een koreaan mee , en een dikke Duitser heel erg tegen....

Maar auto's zijn emotie.. dus toch maar liever een auto met karakter... :D
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Terug naar “Het Forum Café”