Over my dead body....

Kia en ander Oos Azie nieuwkomers
48%
53
Opel!
28%
31
VW
10%
11
Iets anders, nl. ;
14%
16

Totaal aantal stemmen: 111
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Zal ik NOOIT rijden!

do nov 08, 2007 21:50

Gewoon ernaar blijven streven om een mooie auto te rijden! Zeg nooit nooit he ;)
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

do nov 08, 2007 22:48

Zo is het Jurian ! :)
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Harold GTV
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

za nov 10, 2007 01:05

Nou ik geniet prima hoor van mijn Lease Focus Wagon.. Handig om lekker de boodschappen mee te doen en te parkeren in het centrum.. Spaart mooi me Alfa heel wat parkeerdeukjes...

jacktheman

ma dec 31, 2007 16:30

Volkswagen zou ik nooooooit kopen [-( maar wel rijden.
Maaruh als ik genoeg te besteden had stond er toch een dikke 5-serie voor de deur!
Laatst gewijzigd door jacktheman op vr jan 04, 2008 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

di jan 01, 2008 15:30

Opel zou ik nooit rijden? Mwaoh, de keren dat ik Astra OPC reed of een Speedster onder de kont had was ik echt niet aan het klagen!
Audi zou ik nooit rijden? Ach, pas gestuurd en gegast met een R8, wat je er ook van vind: klagen deed ik niet!
Een Jap ook niet? Nou ja, die 350Z, Lancer Evo VIII en gelijken waren echt niet verkeerd!

Okee, ik kies zelf ook bij voorkeur voor een Italiaan, min of meer vanzelf. Maar ik vind het nonsens en bekrompen om te zeggen dat je NOOIT iets zal rijden. Sterker nog, als het het nooit zou rijden moet je het ook niet gaan zitten afkraken enzo. Vrienden van mij rijden VW, met passie en overtuiging maar kunnen ook van mijn Alfa genieten. En ik van hun auto's. En zo van alle merken.

Ik vind het jammer dat niet-alfa-rijders eigenlijk een stuk meer respect voor andermans blik tonen dan het anti-alles-behalve-Alfa-front.
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Anke

di jan 01, 2008 16:16

Na de total loss-verklaring van mn Alfaatje en rekening houdend met een beperkt budget (wist ik veel :oops: ) heb ik écht alle merken overwogen hoor!
Goed dan is het geen feestje om in te rijden maar het rijdt wél. Gelukkig pakte het allemaal anders uit maar ik zeg nooit nooit en zeker niet over my dead body :roll:
Die wil ik trouwens NIET in een Opel of Ford, dat heb ik vastgelegd 8)

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 01, 2008 17:58

Zoals sommige mensen wellicht weten werk ik nu bij www.maranello.nl.
De laatste tijd veel km's gemaakt in oa F308, Lambo 400GT, F 400, diverse dikke porsches, F575 Superamerica, Benzen, maser QP, Ghibli oud en nieuw, F330, F365, F355, F348 en noem maar op. Voor velen een droom, voor mijzelf ook.
De harde realiteit is dat ik negen van die 10 wagens dacht, pff, is dit alles? Als ik nou gister die 20 miljoen had binnengeharkt dan waren er misschien een of twee die ik thuis neer had willen zetten.
Ferrari BB512? Maximaal bruut, vet, kicken enz. Maar ermee op vakantie en je tandenborstel mee? Forget it... en dus: Wat MOET je ermee? Blokje om hier in NL?
Zodoende, de droom is vaak VEEL mooier dan de werkelijkheid. De meest onverwachte auto's zijn vaak stukken leuker.
Bezie het ook eens van die kant...
Kiezen, in de praktijk, tussen mijn Bertone en een , noem eens wat, F355? Hoe kicken ook de 355, doet U mij de Bertone. Daar KAN ik namelijk iets mee, en dat ie dan het tienvoudige van die bert kost, maar misschien twee keer de lol geeft scheelt ook nog.
Makkelijk lullen denkt U, met een 308 in de garage, maar die is ook gekocht als investering, en staat me toch een beetje buiten mijn tja, wagenpark. Heb hem wel, maar ben er ook weer niet op die manier aan gehecht.
Ik wil nog zoveel auto's meegemaakt hebben, van allerhande merken!!!

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

wo jan 02, 2008 15:52

niet dat ik het noooit zal rijden maar in een Pontiac Aztek met tent-accessoire durf ik alleen met geblindeerde ramen te rijden :)

Afbeelding
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

za jan 05, 2008 00:40

Zeg nooit nooit... :wink:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Afbeelding :D :lol: :lol: :lol: :lol:

inderdaad zeg nooit nooit
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

za jan 05, 2008 00:53

Opel zou ik nooit rijden? Mwaoh, de keren dat ik Astra OPC reed of een Speedster onder de kont had was ik echt niet aan het klagen!
Audi zou ik nooit rijden? Ach, pas gestuurd en gegast met een R8, wat je er ook van vind: klagen deed ik niet!
Een Jap ook niet? Nou ja, die 350Z, Lancer Evo VIII en gelijken waren echt niet verkeerd!

Okee, ik kies zelf ook bij voorkeur voor een Italiaan, min of meer vanzelf. Maar ik vind het nonsens en bekrompen om te zeggen dat je NOOIT iets zal rijden. Sterker nog, als het het nooit zou rijden moet je het ook niet gaan zitten afkraken enzo. Vrienden van mij rijden VW, met passie en overtuiging maar kunnen ook van mijn Alfa genieten. En ik van hun auto's. En zo van alle merken.

Ik vind het jammer dat niet-alfa-rijders eigenlijk een stuk meer respect voor andermans blik tonen dan het anti-alles-behalve-Alfa-front.
Ik denk niet dat Alfa liefhebbers meer 'bekrompen' zijn (om het maar even zo te noemen) als bijvoorbeeld liefhebbers van Peugeot, VW, Opel of Lada (ja die zijn er ook). Er zijn ook genoeg mensen die hun Alfa verneuken in mijn ogen, zoals ook lang niet elke VW/Opel liefhebber die 'Angel Eyes' mooi vind.

Maar om on-topic te blijven;
Ik zou dus nooit Aziatisch rijden en nooit meer Opel (iig niet vrijwillig). Heb 4 jaar ellende gehad, met bij de 1e apk (auto 3jr oud) zelfs roest. VW/Audi zou ik wel mee kunnen leven, met die laatste meer als met VW.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

za jan 05, 2008 00:54

Afbeelding
en toch, en toch, die werkelijk bagger rijdende 1.6 ZX die ik gehad heb is de enigste wagen die ik met winst verkocht heb............................................:lol: (15 euro om precies te zijn),en de enigste klasieker die ik zelf, naast mijn Bertone gereden heb die echt, maar dan ook echt iets heeft was een CX 2.2 & nogwat turbo break.....
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jan 05, 2008 09:52

Mij zal je niet horen roepen dat in nooit in dit of dat ZAL rijden. WIL rijden is iets anders. Als ik morgen mijn Alfa's van de hand moet doen, omdat bv. een van mijn gezinsleden ernstig ziek is, dan ZAL ik in een oud Japannertje rijden, of in een roestige Opel. WILLEN is iets anders, maar toch ZAL ik er in rijden. Dus roep niet te hard "nooit", heren je weet niet wat de toekomst brengt.
En als de "baas" morgen besluit om mij een firmawagen te geven, en vertikt iets anders dan BMW te leveren, dan zal ik helaas mijn principes moeten laten varen en met dat ding rijden...Het geld dat ik daarmee uitspaar, kan ik nog mooie Alfa's mee bijkopen om in m'n vrije tijd mee te rijden ipv die Duitser. Misschien wordt ik wel één van de weinige hoffelijke BMW rijders :lol:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

vjete

za jan 05, 2008 10:27

wat heeft iedereen hier toch tegen BMW? Naast een Alfa is dat een van de enige auto's die ik echt graag nog zou willen hebben.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

za jan 05, 2008 13:01

wat heeft iedereen hier toch tegen BMW? Naast een Alfa is dat een van de enige auto's die ik echt graag nog zou willen hebben.
Och, het is nou eenmaal de klassieke strijd, Alfa en BMW. Zelfde als Ajax en Feijenoord, Nederland en Duitsland, kat en hond. Komt omdat het zo dicht bij elkaar ligt. Volgens psychologen zijn Alfisti en BMW liefhebbers hetzelfde soort mensen :)
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

za jan 05, 2008 21:14

ik zou het echt niet erg vinden om een m3, m5, 850i of 635csi te rijden :)
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

Terug naar “Het Forum Café”