Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: Niet mooi...

do nov 08, 2007 09:59

grappig.. vroeger vond ik een 75 afschuwelijk... tegenwoordig zeer geslaagd. vroeger een ARNA walgelijk!!!! en das nog steeds zo ;-)

ik weet niet welk type mooier is. bijv de GT, in het begin had ik zoiets van.. mwahhh. maar je mag me nu wel voor mn deur zetten hoor!! mooi ding :D

wat mooi is is makkelijker... een bertje :D een 164 :D uiteraard een 166 ;-) 8) een 33.. een GTV6 een GTV 916 een 159SW een 156 SW een 8C...

en eigelijk bijna alle race versies van de alfa geproduceerd door de fabriek zelf... 155 V6ti, 75 IMSA, 156 STC, bertje GTAM enz enz enz...


ok gewoon alles wat je oa in arese ken bewonderen... en dan nog veel meer. voor namelijk de geschiedenis eigelijk.

ja dat is ut m... de geschiedenis van het merk, de passie het leven... das het mooiste

maar wat is daar nou lelijk aan?? :-k

ikzelf denk ik :roll: 8)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

red-devil

RE: Niet mooi...

do nov 08, 2007 11:32

ik ben niet dol op t model alfa 155 maar rijdt er wel een :lol:
hij rijdt super en door zijn kleur en al zijn mogelijkheden en luxe wordt ik vast nog wel verliefd

Matje 4

RE: Niet mooi...

do nov 08, 2007 13:46

Op zoek naar de 2300 kwam ik de fnm2150 tegen ........ Ik maar denken dat de arna het lelijkst was (niet alleen door de associatie met lada!!).

Gebruikersavatar
BinnemaTS
Member
Member
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 29, 2004 14:06
Locatie: Groningen

RE: Niet mooi...

do nov 08, 2007 14:11

De GT en Brera JTD uitvoeringen. Is te vergelijken met Erica Terpstra in lingerie!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hessel
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: zo apr 24, 2005 11:12
Locatie: Fryslan

Re: RE: Niet mooi...

do nov 08, 2007 15:13

De GT en Brera JTD uitvoeringen. Is te vergelijken met Erica Terpstra in lingerie!
hahahaha inderdaad! In feite zijn is dat soort auto met een dieselmotor een rijdende 'contradictio interminis'. Worst case scenario is dat er een Spider diesel komt. Lekker revven dan :D

Sportieve diesels bestaan niet!

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

Re: RE: Niet mooi...

do nov 08, 2007 15:17

Sportieve diesels bestaan niet!
:roll: :roll: :shock: :shock: :roll:


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 641
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

RE: Niet mooi...

do nov 08, 2007 16:12

Idd. Vreemde opmerking.

Ik mag binnenkort een nieuwe leasebak uitzoeken en heb al eens naar een jtd GT gekeken (en gereden). Toch wel wat sportiever dan een 146 1.6 .Maar ik begrijp dat ik met een diesel-GT hier niet serieus genomen wordt. Dan toch maar weer een Laguna ... (of zit ik nu in een verkeerd topic...?)

Adios, JR

Gebruikersavatar
Hessel
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: zo apr 24, 2005 11:12
Locatie: Fryslan

RE: Niet mooi...

do nov 08, 2007 16:21

Tuurlijk, je hebt ook snelle diesels. Maar een snelle auto is niet automatisch een sportieve, en in mijn ogen staan diesel en sportiviteit haaks op elkaar.
En jajajaja Audi heeft Le Mans gewonnen met de R8 en die Seat diesels doen het goed in het WTCC. :wink:

Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 641
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

RE: Niet mooi...

do nov 08, 2007 16:38

Sportieve diesels bestaan dus toch wel ?

Gelukkig :wink:

Adios JR

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Niet mooi...

do nov 08, 2007 16:45

Ik begrijp wel wat Hessel bedoelt...beetje aanvaardingsproces, heb ik ook meegemaakt..Eerst vond ik een zelfs Alfa met dieselmotor niet kunnen, maar intussen rij ik zelf eentje :lol: . Een Brera diesel, een GT diesel, ik vind het allemaal nog wat vreemd, diesel en sportiviteit staan idd haaks op elkaar, maar dat zit gewoon tussen te oren :wink: Rationeel denkend weet je dat dat niet zo is. Een 330d rijdt een 330i er doodgewoon uit. (sorry, kon zo meteen geen alfa voorbeeld vinden). Ergens nog dat stemmetje dat zegt "t blijft een verwarmingsketel op wielen", goed wetende dat dat helemaal niet zo is ! Ik koop morgen ook zo een GT of Brera diesel, zeker weten....maar als de geldbeugel echt onbegrensd zou zijn, denk ik toch niet dat er een diesel in m'n garage stond. Waarmee ik ook weer niet wil bedoelen dat ik alleen diesel, vanwege de prijs, maar omdat het momenteel, qua dagelijks vervoer, het meest interessante is.
De beleving is gewoon anders bij (behoorlijke) benzine, dan bij een diesel.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8880
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Niet mooi...

do nov 08, 2007 19:43

Ik sta ook in kamp Otto. diesel is voor boten en trekkers.

Nu even wat genuanceerder: er zijn uiteraard heel veel voorbeelden van uiterst snelle, competente dieselauto's op te noemen en ik ken ook alle vergelijkingstestjes tussen bv. een 335i en een 335d.

Wat mij betreft is sportief vooral een gevoel dat de totale auto geeft, het is de combinatie van een goed onderstel, strakke besturing en een enthousiaste motor. En in mijn beleving (en dat is heel persoonlijk) is een (atmosferische) benzine altijd veel 'enthousiaster' dan een diesel. Een diesel met veel vermogen is vaak nogal, eh, onder druk gezet, waardoor de vermogensopbouw niet lineair is. Daarbij komt dat het toerenbereik nogal beperkt is en ik word er al niet meer vrolijk van. Op de een of andere manier voelen zelfs de snelste turbodiesels altijd wat lethargisch aan. Het wil heel eventjes niet, vervolgens komt het zaakje op druk en geeft hij je een schop in de rug, en op het moment dat je denk ' ja, dit is wel wat' is het weer voorbij. Nee, dan een fijne V6 of V8 benzine die zelf zijn lucht aanzuigt, mooi lineaire respons, als je de fabrikant goed kiest een lekker geluid... en dan heb je inderdaad minder koppel bij lage toeren, maar dat zou me wat als ik 'sportief' wil rijden. Dan wil ik veel koppel bij midden- en hoge toeren en een vermogenskromme die daarbij aansluit. Dan heb ik het gevoel dat ík de auto vooruit jaag en dat maakt de beleving dan sportief. Dezelde auto met een dikke diesel geeft mij het gevoel dat hij met míj rondrijdt, als passagier. Koppel bij lage toeren is voor vrachtwagens, boswachters in een LandRover en caravantrekkers. :wink:

Ik heb eens een paar rondjes Zandvoort gedaan in een Ibiza cupdiesel. Het apparaat was zonder twijfel sneller dan mijn toenmalige 75 TS, maar het voelde helemaal niet zo. Bij 3000 rpm (of zoiets) ging er een shiftlight aan, terwijl de auto dan duidelijk nog vermogen won. Maar ja, op koppel was je dan alweer sneller... En dat voelt niet 'sportief', vind ik. Heel tegennatuurlijk.

Eenzelfde 'probleem' heb ik ook met moderne turbo-benzinemotoren, die lijken qua karakteristiek veel op diesels tegenwoordig. Ineens een puist koppel bij 1800 rpm, en nog voor de 6000 rpm buiten adem raken. Gelukkig maar dat ik me geen moderne auto kan veroorloven :wink:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6909
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Niet mooi...

do nov 08, 2007 20:19

Ik sluit me helemaal bij Yuri aan! Mijn favoriete soort motor voor een sportieve auto is de ouderwetse turbo-benzine motor, niet zo'n moderne met een stationair-al-meedraaiende-turbo maar een echte met een turbo gat.

Als je geen turbo-gat hebt , heb je geen turbo!!! :wink:
Vond ik wel een leuke quote uit een van mijn boeken over turbocharging...

Alfa 75 Tb is dan ook een auto naar mijn hart, je voelt de turbo heerlijk lomp inkomen. :D
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Niet mooi...

do nov 08, 2007 21:08

ginne diesel als sportieve wagen bestempelen please :wink: is wel leuk maar toeren = het gevoel. snel gaan is weer iets anders. beleving telt !
met een zxr in een 450 kg racebanaan op 10.000 toeren kan geen enkele diesel aan tippen. never nooit niet. jezus zeg benzine is superieur aan diesel als brandstof kom nou toch zeg.
wie zegt dat dat nie zo is :oops: :oops: :oops:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Niet mooi...

do nov 08, 2007 21:13

met een zxr in een 450 kg racebanaan op 10.000 toeren kan geen enkele diesel aan tippen.:oops: :oops: :oops:
Dat geloof ik direct. En ook geen enkele Alfa op benzine :mrgreen:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Niet mooi...

do nov 08, 2007 23:14

@ Yuri: =D> :thumbs: Ik kan het niet beter verwoorden.
kleine aanvulling, die je niet met mij eens bent...........als het dan toch budgettair moet => voor mij LPG. :biggrin:
Laatst gewijzigd door Alessandro op do nov 08, 2007 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Het Forum Café”